mfb Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Hei. Jeg er førstegangs mopedkjøper. Jeg tenker å bruke maks 10.000kr, og av det jeg har sett på finn.no er de fleste i denne prisklassen gått en 10.000km eller mer, og feiler et eller annet. De fleste selgerne har heller ikke dokumentasjon, servicehefte og lignende. Jeg har derimot sett en privatforhandler som selger en Skyteam 50cc Dax/monkeybike. Den koster kun 9900 med levering, ny, og fra forhandler. Mopeden kommer mest til å bli brukt til og fra trening, småturer, til og fra butikken, besøke venner osv. Er dette et godt kjøp, er skyteam anerkjent som et pålitelig merke, eller er det andre kjøp/tilnærminger jeg bør gå for? Takker for svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Tja, det er greie mopeder, men de er så små at de ikke er noe særlig å bruke hver dag. Du vil ha mye mer glede av en Derbi, Gilera, Motorhispania, Suzuki RMX, Rieju eller en annen moped fra et kjent merke. Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Ville ikke gått for en kinamoped. Til 10k får du en kisbee men det er jo en scooter da. Spar heller 5k til så får du deg noe med en langt bedre holdbarhet istede for å kjøpe en ihjelkjørt bygdemoped Lenke til kommentar
mfb Skrevet 25. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2015 Takker for svar, jeg har sett på en annen moped. http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=57371295&searchclickthrough=true En baotian scooter. Jeg har hørt at kinascootere ikke er noe å gå for, men av det jeg har lest på nettet har jeg ikke klart å finne noen dårlige omtaler, det virker som de går greit og er få problemer. Jeg har ingen planer om å trimme scooteren, bruksområdet er kun til og fra trening som er ca 4km tur retur, og til og fra jobb som er samme distanse. Så lenge scooteren funker som den skal er det ikke noe problem hvor mye den drar eller hvor fort den går. For den prisen, 6500, er det virkelig et dårlig kjøp?Vil helst bruke under 10.000 på en scooter da planen kun er å ha den nå i sommerhalvåret før jeg kjøper bil til vinteren. Takker igjen for svar Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Kjenner noen som kjøpte sånne. Gikk i megatap. Plasten sprakk, motoren stoppa, startere som røyk, spenningsregulatorer røyk... you name it. Pluss forhandler som ikke ville ta noe på reklamasjon og ville ha blodpriser for reservedeler. Spenningsregulator skulle han ha 550kr. for. Disse koster 60-80kr. nye fra England. Starter ville han ha langt over 1000,- for. Disse får man også billig fra England. Begge gav opp og kjøpte seg Yamaha. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Ta en titt på Yamaha Aerox, Aprilia SR og andre scootere fra kjente merker. Om den er brukt har ikke så mye å si, men prøv å få tak i noe som er pent kjørt. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 25. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2015 har sett på disse, men de koster godt over 10000, og de fleste har gått 10.000km eller mer, så hvorfor er dette da et godt kjøp? De fleste selgere kan ikke stille med kvittering, dokumentasjon, servicehefte osv. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Aprillia SR og skutere med piaggio motor er overlegne det meste andre av motor typer som er der ute. Vannkjølte, gode sylindre, org variatorstørrelse er samme som oversize på f.eks Aerox ++ Aprillia SR er et godt valg om du finner en i den prisen du tenker. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 25. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2015 Leste på et forum at Baotian og Peugeot var identiske med unntak av karosseriet, peugeot hadde litt bedre plast, men motor og maskineri var det samme. På et annet forum stod det at Baotian anvendte Yamaha motorer, men resten av scooteren var billigere bygd. Er det virkelig å fraråde meg å kjøpe en slik? 6500 er jo billig for en ny scooter, og jeg skal ikke kjøre den hardt, og være påpasselig med vedlikehold. Må bestemme meg i kveld om jeg skal kjøpe en slik eller ikke. hmmm :S Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Når man får en ny skuter for prisen av en godt brukt, da er det noe som skurrer. Jeg kan garantere at du får problemer med den. Luftavkjølt 4-takt 50cc går også forferdelig daut. I tillegg er det nærmest umulig å fikse på de selv Buy cheap, buy twice Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 (endret) En gammel Peugeot Speedfight er god og holdbar scooter. Min er fra ca. år 2000. Den er temmelig pålitelig, og de feilene som har oppstått har vært selvforskylt. Som den gangen jeg hadde overhalt motoren, og innstillt oljepumpa feil. Da skar den seg. Den ble selvsagt fikset igjen med billige, brukte deler, og blir brukt flittig fremdeles. Jeg anbefaler Speedfight om du er ute etter en luftavkjølt totakter. Men den bråker en del. Firtaktere og andre merker har jeg ikke kompetanse på. Endret 25. mai 2015 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå