Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da har du i så fall blitt utsatt for svært selektive tester. Bortimot alle tester av LG G3 har vist hvor forferdelig dårlig skjerm den har (ingen overdrivelse, slik TKongen påstår og som jeg viser lenger nede) og at batteritiden ikke er mye å skryte av. 

Jeg leste samme test som du gjorde. Skjermen er dårlig i forhold til de andre flaggskipmodellene på den tiden på mange områder. At den har ekstra saturerte farger betyr ikke at skjermen er dårlig. Samsung leverer alle telefonene sine slik, med det som er dårlig er at du ikke kan skru det av på LG. Dermed havner det innenfor programvare, ikke skjerm. Er skjermen forferdelig? Dårligst av de beste klassifiserer jo ikke til forferdelig! Hvor skal vi da gjøre av alle mobilene med virkelig forferdelige skjermer, når hele skalaen blir brukt til toppmodellene alene?

Har den virkelig dårlig batteritid? Den ligger likt med iPhone 5s i testene. Den gjør det på ingen måte bra, men ikke dårlig heller. Den har greit nok batteri. Igjen brukes skalaen raskt opp hvis det kalles dårlig. Den er og rank 3 på LTE testen! Ellers sier du at HTC one (M8) bare ligger bak Z3 i batteri. Hvilken versjon av grafene har du sett på? Hos meg er det nok av telefoner i mellom, selv på anandtech(De kjører bare tester som er dårlige for AMOLED og gode for LCD). M8 klarer såvidt en knepen seier foran S6 i disse testene, og det er 6-7 telefoner over den. Dermed virker konklusjonen din om at G3 er forferdelig, og M8 er veldig bra enda mer som en overdrivelse. Du ser vekk ifra fakta, og fremstiller M8 som en bedre mobil enn den er.

Videre konkluderer anandtech med at telefonen er nesten perfekt. De skriver at valget mellom HTC One, S5 og G3 er et valg mellom hvilken dårlig ting du er villig til å ofre (som skjerm på G3, kamera på S5 osv.) Nå pleier de ofte å være forsiktige med konklusjoner, så kan godt være at HTC One er et bedre kjøp. Likevel har jeg problemer med å se at G3 er et dårlig kjøp.

Spesielt når du ser på pris (!). M8 koster fremdeles 5000 kr, mens G3 koster 3300 kr. Blir vanskelig å forsvare kjøp av M8 med den prisen!  Ellers trenger det ikke å være fjorårets toppmodell som kjøpes. Det er absolutt verdt å merke seg at Honor 6 både er billigere, og rangert klart høyere enn begge de nevnte telefonene (hos tek.no). Med den prisen blir jo M8 uansett uaktuell og ikke verdt å nevne i en slik diskusjon engang. Den kommer jo over begge Z3 modellene, nexus 6 og galaxy A7 i pris. M8 må jo være et av de dårligste kjøpene du kan gjøre, med mindre du finner den til 40% avslag. Først da kan den begynne å være et valg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man vil ha lengre batterilevetid på LG g3 så kan man sette inn et større batteri.

Angående den slakten så synes jeg det høres merkelig ut. Det er sjelden min opplevelse av et produkt har vert så annerledes enn en test.

Jeg la amobil/tek sin test til bakgrunn, pluss hva jeg vil ha i en mobil som minnekort og utskiftbart batteri og stor skjerm. Pluss at størrelsen passer perfekt i brystlommen på kjeledress typen jeg bruker.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

S
Page 5 of 5: The bottom line
The bottom line

These are two of the very best Android phones on the market right now. Whether you pick up the LG G3 or the Samsung Galaxy S5, you're getting a solid high-end Android phone with outstanding performance and a great feature set. And that makes the choice between the two a very tough one.

Both boast speedy internals, swappable batteries and storage options, and compelling feature set. But we've got to make a choice, and in this instance we're siding with the LG G3. Vet ikke jeg men når ekspertene sier den e best så?

Du spurte etter referanser for mine påstander om batteri og skjerm, som jeg ganske så tydelig viste til. At skjermen er dårlig er et objektivt faktum, som verken du eller de såkalte "ekspertene" du refererer til (som jeg selv måtte finnen kilden til) kan fornekte.

Videre ser jeg ikke hvordan et nettsted som Android Central blir representativt for hva kritikere mener er den beste telefonen i 2015. Din referanse er tatt fra meningen til EN REDAKTØR (ikke ekspert, eller "eksperter") av flere i ETT NETTSTED. Den beste telefonen til den samme redaktøren (Alex Dobie) for 2014 var Note 4. Den beste telefonen for andre redatkører på Android Central var modeller som Moto X og Xperia Z3 Compact.

Engadget har en database av anmeldelser fra andre aviser i tillegg til brukeranmeldelser på begge enhetene. En ting som er verdt å huske er at flere anmeldelser ofte gir lavere/utjevning av karakteren. Compact-modeller som Xperia Z3 Compact og nyere/dyrere modeller som Note 4 og Xperia Z3 er ikke nevnt her, og de ville ha toppet listen alle tre:

Samlet sett gir Sony Xperia Z2s 42 anmeldelser en karakter på 9.0 og brukerkarakter på 9.5

Samlet sett gir HTC One M8s 133 anmeldelser en score på 8.9 og brukerkarakter på 9.2

Samlet sett gir LG G3s 69 anmeldelser en karakter på 8.6 og brukerkarakter på 8.8

Samlett sett gir Galaxy S5s 75 anmeldelser en karakter på 8.3 og brukerkarakter på 8.2

Allerede her er ser vi at oppfatningen til Alex Dobie om at S5 og LG G3, slik du gjengir dem, ikke stemmer overens med andre kritikere. Husk at det er "slik du gjengir dem", da Alex Dobie selv skriver "two of the very best Android phones", og ikke "two very best". At to flaggskipmodeller ender opp som blant de beste mobiltelefonene det året er en selvfølge.

At den har ekstra saturerte farger betyr ikke at skjermen er dårlig. Samsung leverer alle telefonene sine slik, med det som er dårlig er at du ikke kan skru det av på LG. Dermed havner det innenfor programvare, ikke skjerm.

Når skjermen gir overmettede farger som scorer lavest i klassen, og når det ikke er mulig å gjøre noe med dette i instillinger, så jo, da er skjermen dårlig. Det er ikke noe å diskutere.

Er skjermen forferdelig? Dårligst av de beste klassifiserer jo ikke til forferdelig!

Dårligst av bortimot alle telefoner i 2014 og alle telefoner en hel generasjon før det i 2013, inkludert dets forgjenger G2, klassifiserer som "forferdelig" i min bok. 

Har den virkelig dårlig batteritid? Den ligger likt med iPhone 5s i testene. Den gjør det på ingen måte bra, men ikke dårlig heller. Den har greit nok batteri. Igjen brukes skalaen raskt opp hvis det kalles dårlig.

Jeg bruker ikke Anandtech som grunnlag fordi de ikke har klart å oppdatere/inkludere Lollipop-oppdateringen i batteritestene deres for 2014-modellene, noe GSMArena har gjort. Om man ser bort fra Lollipop, så slår HTC One M8 ganske så klart LG G3 i majoriteten av batteritestene til Anandtech.

LG G3 havner godt under alle Android-flaggskipmodeller fra 2014, med Moto X som eneste unntak. HTC One M8, som jeg sammenlignet den med, har for eks. 20% mer videoavspilling og hele 92% (altså det dobbelte) mer internettsurfing. Skal vi ta de to andre telefonene fra listen min ovenfra, så gir Xperia Z2 noe sånt som 45% mer videoavspilling og 75% mer internettsurfing, mens 

S5 gir nærmere 50% mer internettsurfing og 30% mer videoavspilling.

Så jo, batteritiden på LG G3 er "dårlig". Men igjen ser vi at du har en helt annen forståelse av begrep som "dårlig" og "forferdelig" som det jeg har.

Videre konkluderer anandtech med at telefonen er nesten perfekt. De skriver at valget mellom HTC One, S5 og G3 er et valg mellom hvilken dårlig ting du er villig til å ofre (som skjerm på G3, kamera på S5 osv.) 

Selv om både Anandtech og GSMArena er respekterte kilder, bør de bare brukes i tilfeller der det eksisterer ingen andre bedre alternativer. I G3s tilfelle kunne man ikke sjekke skjermkvalitet hos DisplayMate av den enkle grunn at den ikke er anmeldt der. Når det gjelder S5 og kamera, derimot, har den blitt anmeldt av bransjestandarden DxOMark. Selv i dag havner Galaxy S5 på nummer 5 av beste kameratelefoner, bak iPhone 6, 6 Plus, Note 4 og S6. Dvs. at inntil lanseringen av Note 4 og iPhone 6, var Galaxy S5 den beste kameratelefonen. Så at Anandtech snakker om ofring av kamera på S5 er rett slett underlig.

Edit: Nå fant jeg feilen. Anandtech snakket om kameraet på M8, ikke S5, som du feilaktig omskriver.

Spesielt når du ser på pris (!). M8 koster fremdeles 5000 kr, mens G3 koster 3300 kr. Blir vanskelig å forsvare kjøp av M8 med den prisen! 

Her er du bevisst selektiv i din sammenligning. Et kjapt søk på Prisjakt viser viser at den billigste LG G3 16 GB koster 3300,-, inkludert frakt, mens HTC One M8 16 GB koster 4450,-, inkludert frakt.

Skal vi først snakke om billigere alternativer så kan jeg vel heller anbefale Moto X (2014). Den kommer med nær Stock Android brukergrensesnitt og koster bare 2800,-, inkludert frakt. 
Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I prisklassen G3 befinner seg i mener jeg ingen slår den. kameraet er blant de beste, grei designmessig. Skjermen er helt grei, brukbart batteri, kjapp, ekspansjonsmuligheter etc.

Moto X (2nd generation): 2800,-, inkludert frakt.

Sony Xperia Z2: 3500,-, inkludert frakt.

Sony Xperia Z3: 3900,- inkludert frakt.

Lenke til kommentar

At den har ekstra saturerte farger betyr ikke at skjermen er dårlig. Samsung leverer alle telefonene sine slik, med det som er dårlig er at du ikke kan skru det av på LG. Dermed havner det innenfor programvare, ikke skjerm.

Når skjermen gir overmettede farger som scorer lavest i klassen, og når det ikke er mulig å gjøre noe med dette i instillinger, så jo, da er skjermen dårlig. Det er ikke noe å diskutere.

Er skjermen forferdelig? Dårligst av de beste klassifiserer jo ikke til forferdelig!

Dårglist av bortimot alle telefoner i 2014 og alle telefoner en hel generasjon før det i 2013, inkludert dets forgjenger G2, klassifiserer som forferdelig i min bok. 

Har den virkelig dårlig batteritid? Den ligger likt med iPhone 5s i testene. Den gjør det på ingen måte bra, men ikke dårlig heller. Den har greit nok batteri. Igjen brukes skalaen raskt opp hvis det kalles dårlig.

Jeg bruker ikke Anandtech som grunnlag fordi de ikke har klart å oppdatere/inkludere Lollipop-oppdateringen i batteritestene deres for 2014-modellene, noe GSMArena har gjort. Om man ser bort fra Lollipop, så slår HTC One M8 ganske så klart LG G3 i majoriteten av batteritestene til Anandtech.

LG G3 havner godt under alle Android-flaggskipmodeller fra 2014, med Moto X som eneste unntak. HTC One M8, som jeg sammenlignet den med, har for eks. 20% mer videoavspilling og hele 92% (altså det dobbelte) mer internettsurfing. Skal vi ta de to andre telefonene fra listen min ovenfra, så gir Xperia Z2 noe sånt som 45% mer videoavspilling og 75% mer internettsurfing, mens 

S5 gir nærmere 50% mer internettsurfing og 30% mer videoavspilling.

Så jo, batteritiden på LG G3 er "dårlig". Men igjen ser vi at du har en helt annen forståelse av begrep enn det jeg har.

Videre konkluderer anandtech med at telefonen er nesten perfekt. De skriver at valget mellom HTC One, S5 og G3 er et valg mellom hvilken dårlig ting du er villig til å ofre (som skjerm på G3, kamera på S5 osv.) 

Selv om både Anandtech og GSMArena er respekterte kilder, bør de bare brukes i tilfeller der det eksisterer ingen andre alternativer. I G3s tilfelle, kunne man ikke sjekke skjermkvalitet hos DisplayMate av den enkle grunn at den ikke er anmeldt der. Når det gjelder S5 og kamera, derimot, har den blitt anmeldt av bransjestandarden DxOMark. Selv i dag, så havner Galaxy S5 på nummer 5 av beste telefoner, bak iPhone 6, 6 Plus, Note 4 og S6. Dvs. at inntil lanseringen av Note 4 og iPhone 6, var Galaxy S5 den beste kameratelefonen. Så at Anandtech snakker om ofring av kamera på S5 er rett slett underlig.

Edit: Nå fant jeg feilen. Anandtech snakket om kameraet på M8, ikke S5, som du feilaktig omskriver.

Spesielt når du ser på pris (!). M8 koster fremdeles 5000 kr, mens G3 koster 3300 kr. Blir vanskelig å forsvare kjøp av M8 med den prisen! 

Her er du bevisst selektiv i din sammenligning. Et kjapt søk på Prisjakt viser viser at den billigste LG G3 16 GB koster 3300,-, inkludert frakt, mens HTC One M8 16 GB koster 4450,-, inkludert frakt.

Skal vi først snakke om billigere alternativer så kan jeg vel heller anbefale Moto X (2014). Den kommer med nær Stock Android brukergrensesnitt og koster bare 2800,-, inkludert frakt. 

Virker som om vi er litt uenige i klassifiseringene, men vi er jo enig i poenget i saken hvertfall. LG G3 er og var aldri noen fantastisk mobil, som kjempet i toppen. Selv om den nå koster 3300 kr, finnes det mange alternativer som er langt bedre, både litt under og litt over i pris.

Ellers så leste jeg bare et review av S5, og det var på tek.no. Var ikke på utkikk etter mobil på det tidspunktet, så leste ikke mange. Tek skriver at det er en del problemer med kameraet til S5, og de synes det samarbeider dårlig. Dermed trodde jeg det var det anandtech siktet til og. HTC One M8 derimot beskrev de som god i mørket, dårlig i lyset, og dobbel kamera gir mulighet for kule effekter. Så akkurat dette har jeg fra tek, ikke anandtech. Det er åpenbart som jeg ser på rangeringen til DxOMark at S5 har bra kamera.

Jeg sjekket ikke prisguide grundig. Htc One M8 står oppgitt til 4550kr i en nettbutikk, som ikke har den på lager. Alle andre selger den for rundt 5000 kr og oppover. Til sammenligning var det mange som hadde G3 for 3300 kr, deriblant fysiske butikker som lefdal/elkjøp. Det er av og til feil med prisguide, kunne vært tilbud osv. Dermed brukte jeg 5000 kr prislappen. Ser nå at du fint får den for 4550 kr, uten at det er noe galt/tilbud/ekstra med den prisen. Rett og slett bare billig. Endrer likevel ikke det faktum at det fortsatt er minst 1000 kr for dyrt. Den skal jo konkurrere mot Honor 6, Z3, Z2, Moto X som alle ligger langt lavere.

Ellers er det ikke alle som synes stock Android er det  beste, dermed er ikke nødvendigvis moto X best pga av det. Jeg hører vel til i mindretallet som liker TouchWiz best av alle f.eks. Da vil ikke en nexus 6 være bedre enn en note 4.

Lenke til kommentar

I prisklassen G3 befinner seg i mener jeg ingen slår den. kameraet er blant de beste, grei designmessig. Skjermen er helt grei, brukbart batteri, kjapp, ekspansjonsmuligheter etc.

Moto X (2nd generation): 2800,-, inkludert frakt.

Sony Xperia Z2: 3500,-, inkludert frakt.

Sony Xperia Z3: 3900,- inkludert frakt.

z3 ligger 600 over så den ligger utenfor. Z2 er bedre på noe og dårligere på annet. For meg som liker å fotografere er G3 en no-brainer. Utendørsbilder og bilder i dårlig lyst blir generelt bedre med G3, noe de fleste tester og blindtester er enige om. Mangelen på OIS og elendig PP dreper den i utgangspunktet teknologisk overlegne Z2. Moto er vell forsåvidt et greit alternativ men ikke på kamera.

Lenke til kommentar

Det med M8 og høyttalerene er sant. De er gode. Vurderte M8 men G3 har bedre skjerm og M8 har vel låst inn batteriet.

G3 har ikke bedre skjerm, som vi har gjort utrykkelig klart i dette kommentarfeltet. Og hva er din fascinasjon med utskiftbart batteri? Er det ikke heller viktigere at du får god batteritid? M8 gir deg dobbelt så lang batteritid i surfing: 12 timer mot LG G3s 6 timer.

Lenke til kommentar

De testene får si hva de vil. Jeg har sett begge modellene og jeg synes skjermen på G3 var en del bedre. Batteritiden fikk jeg ikke sammenlignet men jeg synes ikke det er en svakhet. Greier seg fint gjennom dagen, selv med lydbok gjennom hele arbeidsdagen og i bilen og surfing i pausene. Utskiftbart batteri vil jeg ha fordi jeg vil ha muligheten til å skifte det og å kunne sette inn større. På Galaxy S3 som jeg hadde før, brukte jeg nesten ikke det originale batteriet.

Lenke til kommentar

Det med M8 og høyttalerene er sant. De er gode. Vurderte M8 men G3 har bedre skjerm og M8 har vel låst inn batteriet.

G3 har ikke bedre skjerm, som vi har gjort utrykkelig klart i dette kommentarfeltet. Og hva er din fascinasjon med utskiftbart batteri? Er det ikke heller viktigere at du får god batteritid? M8 gir deg dobbelt så lang batteritid i surfing: 12 timer mot LG G3s 6 timer.

Husk at skjerm er subjektivt som endel andre parametere for lekmannen;) Jeg synes skjermen på G3 er bra selv om jeg definitivt har sett bedre, men er madammen som bruker den så får ikke testa den noe særlig på filmseing, i sterkt sollys osv. Hun er like fornøyd med den som skjermen på S3 så da bryr det meg egentlig mindre. M8 har mange gode kvaliteter i mine øyne, men faller helt gjennom pga kameraet. For mange andre vil dog den være en klar vinner over G3 avhengig av hva du ønsker :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde M8 og gikk til G3 for rundt 9 mnd siden, og eneste jeg savnet fra M8 var lydkvaliteten (men det var noe jeg aldri brukte). Batteritiden (for mitt bruk; surfing, bilder, musikk, hotspot stort sett) var bedre på G3. Så desse testene som tester kun hvor lenge skjermen kan vere på får si sitt :)

Jeg synes G3 var den beste mobilen som kom i 2014, og har stor tro på at G4 er den mobilen jeg synes er den beste i 2015. Har ikke fått testet verken den eller S6 skikkelig ennå

Lenke til kommentar

Hmm.. G3 blir ikke skiftet ut enda, men damn.. Nyskjerrig som f.. på kameraet osv på G4.. Vurderer sterkt en LG nr 3 i G serien ja.. Både G2 og G3 har vært supre! Hakket bedre batteritid på G2 men QHD skjerm på G3 krever jo mer.

Så spent på batteriet på G4 vs G3 med min bruk.

Ble hvertfall ikke mer Samsung etter jeg skaffet G2. Er også litt nyskjerrig på ett par Huawei modeller og forsåvidt Asus ZenPhone 2 da.. Asus har jo rappet mye desig fra G2/G3 og har 4Gb ram så.. :p

Lenke til kommentar

Skjermen på min G3 knuste akkurat :( Noe som er synd siden jeg ELSKET den telefonen.
Kommer definitivt til å kjøpe G4, men jeg venter til den synker i pris, hvis den følger kurven til G3 så blir det ny telefon til jul :)

Lenke til kommentar

LG G3 er utvilsomt fjorårets beste mobil, noe som også EISA (European Imaging and Sound Association) har konkludert med. Ser at det er flere her som prøver å bortforklare fakta, mest sannsynlig med årsak i at en har gått til innkjøp av et annet merke. LG er definitivt produsenten pr. idag som gir mest valuta for pengene når det gjelder totalpakken. Om en vil velge dyrere mobiler med kostnadsdrivende element som design, materialvalg osv. får være opp til den enkelte.

http://www.eisa.eu/awards/mobile-devices/33/european-advanced-smartphone-2014-2015.html#award

• Liker 1
Lenke til kommentar

trådløs lading?

Hva mener du med spørsmålet ditt? Regner med du tenker om mobilen har trådløs lading?

Mobilen har trådløs lading ved bruk av Circle Case, evt kan du kjøpe noe som du legger i dekselet sånn at du får Qi i originaldekselet.

Typ http://www.ebay.com/itm/for-LG-G4-wireless-Charging-sticker-receiver-qi-with-Nfc-ic-chip-for-h815-811-/281713944509?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item419775a7bd bare for LG G4 

Endret av Brattus
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...