Civica94 Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Treng ein noke spessielt verktøy for å skrifte bremserør på ein Honda Civic? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Niks. Noen fastnøkler, en jekk og kanskje et flatjern.Etter det er skiftet må du lufte bremsene. Søk etter "how to bleed brakes" på youtube. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Niks og niks fru Blom. Har du ferdigkutta bremserør til bilen din så trenger du ikke det, men om du skal flense selv så trenger du litt mer. Så bør du fort ha støttebukker og ikke bare en jekk, med mindre du ønsker å få bilen i huet. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Jaja okei, kanskje litt vel i overkant niks og niks da.Men bremserør leveres jo nå som regel ferdig flensa med koblinger.Og ja, støttebukker hadde jeg glemt å ta med, en jekk er ikke verdt å stole på. Lenke til kommentar
makila Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Tror nok jeg hadde påspandert meg et ringnøkkelsett, antar at ting er rustent og sitter godt. Ellers fungerer biltema sitt koningsverktløy helt greit, i hvert fall på kobberrør. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Dobbelkoningsverktoy-2000016992/ Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Bare ikke kjøp ringnøkler på biltema. De er så upresise at du risikerer å ødelegge alle muttere. (erfaring) Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Ringnøklene til Biltema er fine de, men hvordag skal du få av/på ringnøkler på bremserør? Kjøp bremserørnøkler, evt. få festa en wisegriptang før du trasher mutterene 1 Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Var bremserørnøkler jeg mente og de jeg kjøpte var helt håpløse. 11mm var mellom 11 og 12 mm og det samme gjaldt de andre størrelsene. Jeg stoler ikke på biltema når det gjelder verktøy. Nå er dette en 4-5 år siden så mulig de har blitt bedre. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Mine er ihvertfall trange nok til at det ikke er noe problem Ofte er jo mutterene litt så-som-så etter mange år, og da er vel det best å klemme på en wisegrip til er dløse, så sette på bremserørnøkler eller fastnøkler på da Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 De jeg kjøpte sist for noen måneder siden var veldig gode. Passet som et skudd. Lenke til kommentar
Civica94 Skrevet 22. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2015 (endret) Takker for svar! Also eg va nesten 100 %sikker på eg ikkje trengte noke spesial verktøy.. Men va kompisane mine som sa eg måtte ha men har eit bremserør som e heilt og e bare å sette direkte på bilen etter eg har fjerna eksosanlegget og bensintanken, og sjølvsagt tatt ned de gamle! Takker for svar, og alt de dokke skrive her rekna eg med eg får låne på båtværkstedet til pappa God helg og takk for svar! Endret 22. mai 2015 av Civica94 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå