Gå til innhold

Den store FIFA 16-tråden

Anbefalte innlegg

For et makkverk av et spill det her er. 2 måneder uti og spillet er like dårlig som det var ved release. EA har fullstendig mistet verdiene de sto for og har levert flere uferdige titler i bare på 2 måneder (FIFA, NFS og Battlefront). For en trist vei spillbransjen går og for et trist selskap EA begynner å bli. Alt bygges rundt DLCer og ekstra inntekt, og kundene skyves mer og mer til side.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe av det verste jeg har sett i pro clubs. Jeg er 83 CAM, en annen er stopperen i skjermbildene nedenfor. Jeg spilte RB, men CAM (til og med playmaker) er et bra oppsett når man spiller back. At han fikk bedre rating enn meg i denne kampen viser hvor ødelagt ratingsystemet er.

Når man ser på pasninger, driblinger og taklinger hadde jeg henholdsvis 9/9, 8/9 og 1/2. Han hadde 9/15, 12/20 og 2/8 (som er skrekkelig dårlig på alt).

cc627226075a4be29f88aba1b0d36e25.png

e2fc682f0d8250b833e258b1f6c6284c.png

Out of position 4, mens jeg hadde 0 (at jeg fikk 0 der er helt utrolig, for jeg måtte rydde opp i hele forsvaret). Mest katastrofalt er ball retention lost, hvor han hadde 17 (!). Der hadde jeg 2. Han lagde også et frispark, som trekker ned.

Han var rett og slett et mareritt å spille med. Stod og skjermet ballen, helt til han mistet den, non stop. Som stopper. Så hver gang han var i ferd med å få ballen måtte jeg sørge for å stå klar som sikring. Riktignok scoret han et mål, men det var et langskudd og keeperen på det andre laget var usedvanlig dårlig. Jeg vil påstå at han fortjente en rating på rundt 5.8 (scoringen trekker litt opp).

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Lasta ned den nye patchen no. Update 1.04: "Improved through ball accuracy when close to the sideline, Improved pass reciever selection, Improvements made to balance sprinting dribble turns plus the update addresses a crash unsuspending online games"

Spent på pass reciever-greia er merkbart betre, har vore eit av mange irritasjonsmoment.

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Det kunne blitt gjort mange små justeringer (som at færre langskudd går inn, motstanderens kraftmåler må bli fjernet og vi må få bedre dommere) i gameplay'et, men alt i alt er ikke dette spillet så ille nå. Er dårlige dommeravgjørelser som er det største problemet. Mange tilfeller hvor fordelsparagrafen ikke blir brukt, dommerne blåser for pause eller full tid når man er i ferd med å få en kjempesjanse, i to identiske straffesituasjoner er det bare den ene situasjonen det blir dømt straffe for osv.

Ellers er det mye i menyer og funksjonalitet som må endres. Det må bli lettere å finne seg en klubb i pro clubs, vi må få tilbake revoke transfer request, de må justere stjernenivåene i seasons (slik at Zenit ikke blir satt opp mot Real Madrid, med mindre man har satt på limited expand), de må ta bort PSN som nå vises etter kampene.

Egentlig ganske utrolig at med mindre man endrer på innstillingene i seasons, så har man liksom godtatt at det er limited expand og at motstanderen kan spille med en gjest. Der skulle det vært restrictive og match mine som default.

Orker ikke å skrive et langt avsnitt om hvor ødelagt ratingsystemet er.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Synes også fifa 16 fungerer veldig godt nå. Fart og gjennombrudd fungerer fortsatt men krever litt mer av spilleren.

Ellers enig i mye Oscrue sier spesielt det med stjerne rating. Jeg spiller seasons med arsenal nå og møter bare real madrid og bayern. Banker de lett ettersom jeg er i høy div, men det kommer til å bli et problem før eller siden :p

De har jo allerede overall på team. så skjønner ikke hvorfor de ikke bare tar bort stjernene og bruker overall som rating på lagene.

Lenke til kommentar

Du vet ikke hva du snakker om

Nei vel. Men, det hadde ikke gjort noe om du kunne si hvorfor.

Spillet krever ikke så mye mer skills når dommeren kan finne på å blåse straffe på skulder mot skulder. I tillegg er pasningene helt katastrofe. 

Det er uansett ikke det verste med årets FIFA. Spillet har så og si ingen sjarm, det å spille er rett og slett kjedelig til tider. Tidligere FIFA-spill har gitt mersmak. Nå kan man fort finne på å spille 1 kamp, hvor man også kanskje vinner, men samtidig føle at man er lei.

Lenke til kommentar

Prøvde meg på karriere, med Pescara (så ut som en veldig ålreit klubb) og på nest høyeste nivå, bare for å ha noe å spille når det er for seint til å spille ultimate team og jeg ikke har noen å spille clubs med. Men for en modus, også hvis man ser bort ifra at kampene er mot cpu...

Sitter på Futhead for å prøve å finne ut hvor god en spiller er, bare fordi jeg ikke finner stats i karrieremodusen. Veldig tungvint og det er jo ikke alltid samme stats som i ultimate team.

Men det som fikk meg til å slutte å spille var at en spiller sa nei til første kontraktsforslaget fordi jeg ikke hadde oppgitt rolle/viktighet i klubben,og så sa han også nei da jeg fikset det andre gangen.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...