Gå til innhold

Den store FIFA 16-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du forveksler ikke klubbkamper og kamper totalt?

Overraskende lite respons fra de som rekrutterer nå. Prøver å joine en klubb som CB, som burde være veldig attraktivt. Lagt ut skjermbilder på både FVPA og Reddit, men bare én som har kontaktet meg på konsollen, og så er det én på FVPA som bare har spurt om jeg har Skype i tråden. Burde egentlig vært 3-4 eller noe når jeg la ut dette i 15-tiden.

Clean sheet i 10 av 14 kamper, og i alle siste 6. Jeg sier ikke at jeg er god, men statistikken er god nok til at flere burde ta kontakt. Tackle success er vel dobbelt så bra som det som er "vanlig".

(Edit: 9 clean sheets på rad nå :D)

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Okei, nytt spørsmål om karrieremodusen; er det faktisk mulig å låne ut spillere nå? Dersom du har en god del talenter gjennom akademiet du vil låne ut i FIFA 15, så må du takke Gud og alt som er dersom du klarer å låne ut 5 spillere på et helt overgangsvindu. 

Og her snakker vi om spillere med ca. 70-72 i attributter og med £500 i lønn, altså burde ca. 8 av 10 lag i hele spillet slåss om å låne de. 

Dette er kanskje den største "gamebreaking" tingen i karrieremodusen, og det MÅ være fikset, om ikke så har EA drette alvorlig på draget (igjen). 

Lenke til kommentar

Noen andre som også har fått fremgangen til pro'en slettet? Har 15 mål på 13 kamper, men når jeg ser på bragdene står det at jeg kun har spilt 3 kamper... Dette skjedde i fjor også. Hjelper det å klage på dette?

Samme her. Var 88, nå er jeg 81..... Håper jeg står opp til nyheten av at EA sitt HK har brent ned og at selskapet er konkurs.

Lenke til kommentar

Noen andre som også har fått fremgangen til pro'en slettet? Har 15 mål på 13 kamper, men når jeg ser på bragdene står det at jeg kun har spilt 3 kamper... Dette skjedde i fjor også. Hjelper det å klage på dette?

Samme her. Var 88, nå er jeg 81..... Håper jeg står opp til nyheten av at EA sitt HK har brent ned og at selskapet er konkurs.

Hvor mange kamper har du? Ligger på 80 i rating nå, og har spilt 65 kamper. Går jævlig treigt fremover.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke kjøpt noen ting i katalogen. Har faktisk ikke kommet på akkurat det. :p

Får gjøre det etter jobb i dag! :w00t:

Kjipt at progresjonen ble resatt. Men du kan vel kontakte EA for å få tilbake profilen/progresjonen? Vet det var noe styr om det i fjor, en kompis fikk ordnet sin i alle fall.

Lenke til kommentar

jeg kjører cheeze med 4-3-3 def og high pressure.

Du er ikke den eneste, ødelegger utrolig fordi som faktisk vil spille normalt dog. Nesten samtlige kamper er high pressure motstand.

Jeg synes nesten ikke går spille uten. Og da tenker jeg ikke mtp forsvar som kanskje ville vært normalt. men spillerne nekter jo faen meg komme seg i angrep. Med high pressure så står veldig mange spillere høyt og man har automatisk mange pasningsalternativer når man vinner ballen.

Lenke til kommentar

Hva i helvete er det som har skjedd med fifa? Frem til begynnelsen av forrige uke synes jeg det var det beste på mange år,der tålmodighet og timing var nøkkelordet. Men gradvis er det blitt bedritent synes jeg, pace er alt igjen, forsvaret bryter ikke i nærheten av like mye bruddpasninger. 90% av de jeg møter har EN taktikk, få ballen frem til 16meteren for så å finte i 2 timer, i begynnelsen gikk det fint å forsvare seg mot. Og de jeg tapte mot spilte meg ut, ikke bare sprang og dribla.

Akkurat nå er spillet identisk som fifa 15, jeg merker såvidt forskjell lenger. De må ha skrudd gamespeed opp nå så inn i helvete i tillegg. Det er ikke problemet i utgangspunktet, men at pace er blitt så OP igjen. Da hørte vel ea på dritungene som kun hadde L1+trekant som taktikk igjen, og dermed stilte de spillet mange hakk tilbake.

Noen andre som har samme inntrykk eller klikker det sakte men sikkert for meg?

Mulig gamespeed er skrudd opp litt, men det er jo ikke i nærheten av fifa 15 nivå. Og det er jo ingen automatikk i at fart og høytgjennombrudd = success.

Det som derimot er en selvfølge er at nå som folk har hatt spillet en stund så finner de smutthull/glitches/bugs. hvordan AI fungerer dårligst. hvordan score enkle mål.  Imo er det desidert mest effektive sikk sakk løping. hva skal man med fancy finter når det å trykke stikka rett opp med løpeknappen inne er 3x så effektivt og krever svært lite timing. Det er bare å seile slalom gjennom forsvaret.

Det får meg til å tenke på hvor irriterende forsvaret er. om man styrer f.eks en midtstopper og går inn i en duell i boksen. så trekker den andre midtstopperen/backen nesten alltid unna. dvs om man bommer på duelen i boxen så er det oftere enn ikke ingen andre som rekker gå på. De trekker seg heller ikke unna for å dekke andre. de går liksom baklengs rundt i sånn halvsirkel akkurat som om det er et helling område de ikke har lov å tråkke i.

Lenke til kommentar

Det er så useriøst at ANY ikke kan bli MOTM i clubs. Spiller med en habil kar nå, som går for en ålreit plass på leaderboards. Bare oss to, meg på CB. Han sanker poeng for leaderboards, og jeg sanker MOTM. Sikkert sånn folk havner på leaderboards, ved at to og to samarbeider om dette.

Sånn som vi spiller nå må det nesten et arbeidsuhell til for at jeg ikke skal bli MOTM. Jeg trenger bare å få høyere rating enn de på det andre laget. Ble 8 MOTM på rad.

Edit: viser seg at han er en litt kynisk type. Nå snakker han om å lobbe ballen til meg fra GK, og så skal jeg head'e ballen tilbake til ham. Men fatter ikke at han gir meg alle straffene våre, han får vel mer poeng for å score selv skulle man tro.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Okei, nytt spørsmål om karrieremodusen; er det faktisk mulig å låne ut spillere nå? Dersom du har en god del talenter gjennom akademiet du vil låne ut i FIFA 15, så må du takke Gud og alt som er dersom du klarer å låne ut 5 spillere på et helt overgangsvindu. 

Og her snakker vi om spillere med ca. 70-72 i attributter og med £500 i lønn, altså burde ca. 8 av 10 lag i hele spillet slåss om å låne de. 

Dette er kanskje den største "gamebreaking" tingen i karrieremodusen, og det MÅ være fikset, om ikke så har EA drette alvorlig på draget (igjen). 

Det virker ikke slik. Før siste januarvindu hadde jeg fem spillere som lå på utlånslisten, én på 56, resten mellom 65-70 med lønninger på mellom 500-1300 pund, og jeg fikk kun ett tilbud. Dette kom dessuten bare et par dager før vinduet stengte. Slik har det vært ved tidligere vinduer også; helt stille, og i løpet av de siste to dagene kommer det inn et eller få bud. 

Riktignok fikk jeg leid ut tre stykker på rundt 60-62 i samme vindu ved en tidligere anledning, men bare én klubb var interessert i en av mine fire spillere på over 65 denne gangen. 

Endret av Curumo
Lenke til kommentar

Det burde ha vært lagt inn en form for reservelags liga eller U18 liga greier som kunne ha kjørt i bakgrunnen sånn at talentene man har på akademiet får utviklet seg bedre. Sliter selv med og få lånt ut en god del talenter, så ender ofte opp med og bruke noen av de selv på A-laget selv om det ikke er helt optimalt. 

Lenke til kommentar

Hvilke game modes spiller dere mest? Syns karriere blir litt for preget av transfers, mailer, treninger osv. Det har jeg FM til..

Definitivt karriere, selv om det også har sine mangler.

Selvsagt er karriere preget av transfers, det er jo mye av vitsen. Det FM ikke kan er å la deg se spilleren du har signert i ditt lag sin drakt, og faktisk kunne bruke denne nye spilleren i en match. 

Spiller også Online Seasons av og til, når dagen allerede er dårlig og jeg har ikke noe å tape på å bli sur fordi motstanderen vinner på flaks.

Ultimate Team holder jeg meg langt unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...