Gå til innhold

Den store FIFA 16-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt usikker på om jeg har truffet stolpen eller tverrliggeren ennå. Det må isåfall bare ha vært noen få ganger. Keeperne virker litt bedre, men kan fortsatt få mental kortslutning.

I pro clubs spilte en cpu-forsvarer tilbake til cpu-GK, fra utenfor 16-meteren og GK stod kanskje 1-2 m fra streken. Ballen gikk mellom beina på GK.

Lenke til kommentar

Al'en på Clubs har blitt betre, men keeperane har sine augneblink ja. Har ikkje vore borti så drastisk som det du opplevde Scruis(høyres fatalt irriterande ut), men opplever ofte at keeper står ved fyrste stolpe og ikkje klarar å rygge bakover. Nærmast uansett kor god tid dei har så blir det laber innsats, og headinga går rett i boks ved bakerste stolpe.

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar

Hva betyr dette High pressure og contain?? :blush: 

High Pressure er en taktikk så gjør at laget står høyt i 90 min og presser mostander, nesten umulig å spille seg ut. Contain er A/X der man følger ballfører hele tiden, nesten hele jobben gjort bare å holde inne en knapp. Er nok ikke alle som bruker disse taktikkene men er ganske sikker at nesten alle kamper så bruker folk den slags taktikk, folk flest er interessert i en ting og det er å vinne. Dette året er det High pressure som er tingen, EA tvinger folk til å spille på en bestemt måte, hvis ikke man gjør dette sitter man der og blir mer og mer frustrert. Jeg har nå allerede lagt spillet på hylle, må være første året eg gir med så tidlig med Fifa, synd men hele spillet føles som en kaos.

Lenke til kommentar

Jeg spilte FUT turnering for første gang, ergo brukte den token. rakk å vinne en kamp før jeg fikk ett wifibrudd og når jeg logget meg inn var alt borte: laget, turneringen, etc, og jeg fikk beskjed om enten å bruke Fifa points eller betale 15K mynter for å starte ny. 

Hva gjør jeg? Går det an å klage på slikt? Er jo et stort sett back siden man får fine premier fra de kampene man vinner.

Endret av #Wengerout
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg reagerer litt på at folk klager over at AI'en hjelper i forsvar. Skulle da bare mangle at de 9 andre spillerne på laget gjør noe som kan minne om lagarbeid.

Her er årets versjon langt bedre enn andre versjoner, men er fortsatt altfor svak i mer offensive roller. Tenker da helst på å møte ball, holde kontroll på offside, endre løpsretning for å skape rom osv.

Når det kommer til flere stolpeskudd har nok dette sammenheng med en litt kraftigere skuddassistanse enn tidligere, hvor grove feil på stikken blir kompensert mer mot mål, men uten å gjøre det for kraftig. Slår man av skuddassistanse vil man finne ut hvor brutalt man faktisk bommer når spakeretningen eller fysikken/balansen ikke er optimal.

Selv har jeg funnet ut at eneste måten jeg kan spille fifa på uten å måtte kjøpe nytt tv to ganger i uken, er å spille med manuelle innstillinger på alt bortsett fra skudd. Det spiller ingen rolle hvor man peker med spaken når man skal passe hvis fifa har bestemt seg for å justere momentumet i kampen, dersom man har assisterte pasninger.

Ja, jeg må sikte der hvor jeg vil ha ballen og det tar et halvsekund, så jeg kan ikke spille tiki-taka fra eget forsvar til motstanderens 5-meter, men det kan ikke Barcelona gjøre i virkeligheten heller.

Men jeg vet at feilpasninger er min feil, ikke fifas, så det gjør spillet langt mer fornøyelig å spille. At flyten blir mer realistisk og intens er bare en gledelig bonus ?

Lenke til kommentar

Er spillet ennå programmert sånn at bare Ai'en kan gjøre visse ting? For eksempel snappe opp pasninger, snu seg når du prøver å takle dem, "chippe" ballen unna når du takler slik at du bare får gult kort, vinne dueller, følge løp, reagere osv. 

FIFA sitt største problem er det at med engang du kommer opp på verdensklasse så ender samtlige dueller i en 90-10-fordeling, i computeren sin favør, samtidig som dine spillere ALDRI følger løp, snapper ballen, snur på milimeteren, osv., mens computeren sine spillere gjør det uten problemer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må ha skjedd noe med keepere og stolper ja. Hadde 8 i stolpene på 3 kamper i går. Det som ikke gikk i stolpen redda keepern. Klarte bare få et usselt mål på kampene :(

Virker også som det blir mindre straffer, men når det "endelig" kom ei straffe så var den like mongo som før. skulder mot skulder i box.

Lenke til kommentar

Hvordan klarer folk å mestre verdensklasse cpu? De leser alt av spillet. Ingen skikkelige pasningsfeil. Ligger tett og kompakt i forsvar. Ta skuddfinte og bruke farten går bare ikke. En gang i blant kanskje. Frustrerende når de "aldri" gjør noen feil. Blir for usaklig.

Lenke til kommentar

Må ha skjedd noe med keepere og stolper ja. Hadde 8 i stolpene på 3 kamper i går. Det som ikke gikk i stolpen redda keepern. Klarte bare få et usselt mål på kampene :(

Virker også som det blir mindre straffer, men når det "endelig" kom ei straffe så var den like mongo som før. skulder mot skulder i box.

Spilte online igår og har manuelt på skudd, traff 6 i stolpen i en og samme kamp. Helt sinnsykt!

Men dette er det Fifa spillet jeg har kost meg mest med å spille siden Fifa 10.

Lenke til kommentar

Høres ut som 90% av kommentarene her inne er negative, så da må man jo spørre seg selv hvorfor man ikke kjøper alternativet?  ( Som også absolutt har sine frustrasjonsmoment)

Fordi folk er noen forbannede sutrekopper! Hvis en ikke får det til med en gang klages det.

En får heller sørge for å spille bedre. Jeg er langt fra noen god spiller. Langt under middels faktisk. Men jeg kunne ikke finne på å klage på spillet av den grunn. Syns faktisk årets versjon er den klart beste som er laget. Spillerne på laget jeg ikke styrer ser faktisk ut til å tenke de og. Det har jeg aldri følt at de har gjort i tidligere versjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...