Gå til innhold

Den store FIFA 16-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

demoen viste at det var klare forbedringer i år, touch, balance og fart var forbedret(farten nerfet som folk nenver) og det var absolutt en positiv opplevelse. nå kan man ikke lenge peise på fra første minutt ut hele kampen da blir man merkbart mye slitnere enn f.eks han jeg spilte mot som ikke hadde sprunget og angrepet så mye(begge kampene vant han faktisk selv om han bare hadde 2 sjanser i begge kamper :o)

 

måtte jo prøve dame fotball modusen, som faktisk ikke var så gale, men de virket jo kjappere og vel litt mer tekniske enn mange av dem er på ekte :p

Lenke til kommentar

Å klage på at gjennombruddspasninger og pace er nerfet er det dummeste jeg har hørt. De to tingene alene var det som gjorde FIFA15 ubrukelig da det ble 90% av angrep. Nå kanskje man må spille mer ball.

 

 

Det de kunne ha gjort er å heller øke hastigheten på resten i stedet for å senke hastigheten på de raske. Sammenligner man med PES så går FIFA veeldig tregt nå. Hadde vært bedre om alt gikk kjappere, uten at pace var avgjørende.

 

Problemet er jo at gjennombruddspassninger ikke har noen funksjon lengre i spillet. Det har ikke pace heller.

 

Synes faktisk det blir mer urealistisk med tanke på at kjappe spillere i virkeligheten bare kunne spurtet ifra forsvaret enkelt. Diouf mot City ifjor er jo et eksempel. Eller Bale f.eks..

Nå virker det som om ingen har noen fordeler lengre. Alle virker så... lik?

 

 

De som klaget på at pace og gjennombruddspassninger var OP ifjor er spillere som ikke vet hvordan man forsvarer seg mot det. Hadde helt ærlig ingen problemer med at enkelte spillere var mye kjappere enn andre spillere.

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Problemet med pace og gjennombruddspasninger er ikke nødvendigvis at man ikke kan forsvare seg mot de, men det endre opp med å bli det eneste man gjør fordi alle spiller på den måten. Og i tillegg så var forsvarsspillerne så elendige at de ikke fulgte med når motstanderen skulle på løp. 

 

90% av seasons-kampene gikk ut på å springe igjennom forsvaret eller så lange høye baller i 90 FIFA-minutter.

Lenke til kommentar

Jeg har scoret en del mål på gjennombruddspasninger, men det har vært pasninger hvor jeg har spilt meg fram til siste tredelen av banen, og slått den gjennom til en av vingene mine som har krysset inn. 

 

Jeg har aldri skjønt hysteriet med gjennombruddspasninger, jeg scorer vel så mange mål på vanlig spill som på dem. Dersom du kan score 3 mål med "vanlig" spill, men 5 mål med gjennombrudd så betyr ikke det at du bruke gjennombruddspasninger. Det er bare tull at det er den "eneste" måten å score på. 

 

Jeg syns demoen føltes veldig annerledes sammenlignet med FIFA 15. Berøringene var veldig forskjellig, og ikke like presise, noe som er en god ting. Du følte at ballen ikke ble limt til foten på spillerne, den kunne heller bli slått litt ukontrollert. Det samme syns jeg om bevegelsene, det var mer "treghet" og tyngde i spillerne. 

 

Det eneste jeg virkelig mislikte var menyene; de var altfor lyse og skrikende. "Flimsekvensene" var litt bedre i år enn i fjor, men det er aaaaaaltfor tregt når du skal trykke deg gjennom dem. Det samme gjelder når det blir utdelt kort; i FIFA kunne du ikke trykke bort sekvensen dersom noen fikk kort, du var nødt til å se hele greia(!!!!!) (i det minste i karrieremodusen), og det er ikke stort bedre nå. 

 

Jeg kan (tydeligvis) ikke velge hvem som skal ta innkast, noe som er så hinsides tåpelig at det nesten kvalifiserer til stryk. Mer "flytende" innkast uten cutscener er bare tøv, du kan ikke ta hurtige innkast. Spillerne beveger seg i 0.5km/t og bruker tre dager på å plukke opp ballen, ergo fullstendig ubrukelig, det er null fordel med raske innkast. 

 

Jeg liker veldig godt muligheten til å kontrollere spillere i boksen ved frispark/hjørnespark, men har ikke fått prøvd det skikkelig ennå. Jeg vet ikke om du kan få sendt en pasning på løp, jeg fikk den bare slått rett mot der spilleren min stod. Dersom du ikke kan løpe mot en duell så er hele greia temmelig bortkastet. Forhåpentligvis kan du sette opp taktikker på dødball slik som før, i det minste i karrieremodusen. Men der har vel EA funnet ut at det er urealistisk at lag terper på dødballer.

 

+ Bedre ballfølelse

+ Bevegelsene til spillerne

+ "Intertia"

 

- Grelle menyer 

- Tregt å hoppe over cutscenes o.l.

- Kan ikke bytte innkasttaker (jo, dette er viktig fordi det er en selvfølge. Tenk å ikke kunne bytte frisparktaker?)

Lenke til kommentar

Sykt morsomt å lese alle som klager på spillet når det er opplagt at det er de selv som må lære seg hvordan ting funker. 

 

1. Fart: Du kan ikke lenger bare holde inne løpeknappen å peke nesa mot mål. Nå må du slå ballen lengre foran deg manuelt i tillegg for å få skikkelig fart. Bale løper fra de fleste forsvarspillere, akkurat slik han gjør på ekte, så lenge du "løper riktig" Å selv med tregere spillere som Isco så kan man holde forsvaret bak seg. 

 

2. Gjennombrudspassninger funker fortsatt veldig bra. Men i motsetning til fifa 15 hvor du kunne stå hvor som helst på banen, å slå en perfekt ball slik at du kommer alene med keeper, så må du nå komme deg i riktig posisjoner, og time mye bedre. 

 

3. Skudd er slettes ikke "slappere". Men her handler det også i mye større grad om vinkel, avstand til ball, kraft og timing enn på fifa 15. På fifa 15 kunne du i mye enklere smelle av en kanon fordi kravene til mannen bak spaka var langt lavere. På fifa 16 må man i mye større grad vente på en god skuddmulighet før man fyrer av. Noe som er realistisk. I virkeligheten er det slik at hvis man prøver å fyre av ett hardt skudd når man har ballen i beina og dårlig vinkel, så vil du bare få avgårde en lompe som knapt kommer til mål. Men har du ballen en meter foran deg når du starter skuddbevegelsen, og god vinkel, ja da kan du lime ballen i krysset. Å det virker som om fifa 16 er langt mer realistisk sånn sett. 

 

 

 

Man trenger mer skills på fifa 16 enn på 15. Skal vedde på at de fleste som klager på tingene over er de som holdt løpeknappen inne hele kampen å bare slo gjennombrudspassninger på fifa 15. Nå vil dere falle totalt gjennom hvis dere ikke klarer å tilpasse dere, og faktisk spille dere frem til sjansene.

 

 

 

Ellers liker jeg veldig godt muligheten til å slå harde pasninger. Nå kan jeg i større grad utnytte rom uten at spillere 10 meter unna klarer å tette rommet mens pasningen er underveis. Jeg liker også at spillerne er mer responsive. Man trenger ikke 10 meter for å vende opp uten ball lengre, og man kommer seg mye raskere tilbake i spill etter å taklet. Jeg har heller ikke slitt med at jeg har trykt på en knapp, og ingenting har skjedd. Noe jeg slet med fryktelig mye på fifa 15. Ellers må jeg si laget virker langt mer balansert nå enn tidligere. Forsvaret løper mye mer riktig, og har nok mye av æren for att gjennombruddspasninger ikke er OP lengre. 

 

 

 

Må si jeg digger forbedringene så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sier du nå ja.

Ja, sier det nå. Hva så?

 

 

Mange som sier det, men etter hvert som tida kommer ombestemmer de seg.

 

 

Spilte 3 kamper på formiddagen i dag. Mye likt, men merka at pace var nerfa ganske bra. Cornere var ganske OP, da det var lett å få til gode headinger på mål hver gang.

Morsomt å prøve damefotball. Overraskende gode. Men kanskje feil tankegang hos meg :p

Lenke til kommentar

Meget mulig.

 

Kanskje greit å spesifisere hva man lurer på. Jeg regner med at den er lik XBONE/PS4-versjonene, med unntak av mulighet for høyere oppløsning osv. Fungerer bra. :)

 

Blir sikkert slaktet av "eksperten" lenger opp her, men jeg synes Fifa 15 var morsommere, med høyere fart og raskere skudd. Men, jeg har jo tydeligvis ikke forstått dette og er helt håpløs. ;) 

 

Kjenner jeg EA rett så blir det nok noen forandringer rett etter release. 

Lenke til kommentar

PC-demoen er vel ganske lik både Xbox og PS4, så fremst du faktisk bruker en Xbox/PS4-kontroller.

 

Er litt enig med deg Stor Oddnoga, jeg likte faktisk hurtigheten i Fifa 15 og kraftskuddene. Nå tar det jo sånn 5 sekund fra man slår ballen til den treffer på mål, hvis man skyter utenfor 16-meteren. Saaaabla tregt.

 

 

Og ja, gameplayet blir garantert annerledes når spillet kommer ut. Husker at Fifa 15-demoen var helt annerledes i forhold til fullversjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke lett for EA å lage spill når man har så mange med dobbelt moral. Først klager man på hvor op fart og gjennombruddspasninger er, også gjør EA noe med det også er det feil. Dette er jo hovedgrunnen til at hver spill blir patchet i stykker.

Nei, la spillet være som demoen. Nerfer de fart, gjennombruddspasninger og langskudd har de på balansert spillet. Om folk ønsker mer Arcade så kan de prøve rocket league

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er det lettere å prøve på volley enn det var i Fifa 15? På cornere og innlegg så prøvde jeg å holde inne L2 + O, og mange av gangene endte det med at spilleren prøvde på helvolley inni boksen, noe som hvertfall er litt kult. Det som ikke er kult er at langskudda føles slapt og tregt i demoen. Alltid artig når et kanonskudd fra 20-25 meter havner i krysset på Fifa 15. :D

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...