Gå til innhold

Lakking av kabinett ? ?

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har veldig lyst og lakke kabinetett mitt svart !

Men vil ikke ha no misslykka.

Jeg har også lyst på "glans" effecten.

Åssn burde jeg gjøre det?

PS: en kompiss av meg lakka sitt uten og gjøre no spes, han bare lakke ett par lag av fargen på, men det er mange riper i lakken, så den holder ikke, vikke ha no såndt.

takk for hjelpa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Puss ned kabinettet slik att det blir matt så vasker du det med røsprit eller lignende dermed litt grunning litt lakk og litt klarlakk! kjøp heller en litt dyr lakk.den renner som regel ikke like bra som biltema fks.......

foresten jeg lakka mitt kabinett med biltema harraistainlakk lr noe.

blå metallic(sjefs lakk):)

Lenke til kommentar

Jeg har god erfaring med vanlig quick lakk. Men i stedet for og vente til lakken tørket, så påførte jeg noe som heter metal-flake (stavekontroll) Klarlakk med metallic-effekt. Dette sprayet jeg rett på den våte lakken. Det "smeltet" i sammen, og ble meget pent! Riktignok var ikke dette på en PC, men prinsippet og resultatet skulle bli det samme. Jeg snakket med kundeservice, og de anbefalte faktisk og gjøre det på denne måten, hvis du mestret teknikken. Jeg syntes forøvrig ikke dette var vanskelig i det hele tatt. Men dette var altså om "metal-flake" som toppstrøk.

Bare et tips.

Lenke til kommentar

jo da, nå skal du høre her...

1, puss kabinettet med sandpapir

2, legg på grunnuing (hvit)

3, puss ennda mere (for å ta bort "nupper" i lakken)

4, legg på første strøk med lakk.. la det tørke puss igjen gjør dette rundt 2 til 3 ganger, så det ser orn'tli fint ut, så tart du å skaffer "klar-lakk" som besykytter å lager en "blank" overflate..

da bør det værra bra!

Housey

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...