Gå til innhold

Valg av bysykkel (vår/høst)

PatosB300

Anbefalte innlegg

I dag har jeg en gammel hybrid som jeg tenker å montere piggdekk for å bruke på vinteren. I tillegg har jeg en cyclocross som jeg vil bruke på de fineste dagene uten nedbør.

Dermed trenger jeg enda en sykkel til å bruke på våren og høsten. Den vil bli mest brukt til og fra jobben. Jeg har kort vei til jobben, ca 3km, men jeg liker å sykle raskt og ønsker derfor en forholdsvis lett sykkel med gode bremser. Jeg vil helst ikke ha bukkestyre da jeg synes det blir for aggressivt i uoversiktlige bygater. Tenker derfor at jeg bør velge en hybridsykkel med hydraulisk skivebremser. Prisen bør også være under 10 000kr.

Noen gode forslag?  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hæ? Hva er dette for tull? En cyclocross er jo kjempefin for sykling i sentrum. Fortauskanter og trikkeskinner er null problem på en cyclocross. Dessuten, har cyclocrossen skivebremser egner den seg også for tidlig vår og sen høst. Faktisk er cyclocross en type sykkel som racerentusiaster bruker på vinteren. Du trenger ikke en ny hybrid når du allerede har en cyclocross. Du kan bruke samme type dekk og slanger som på en hybrid. Å kjøpe en hybrid når du har en cyclocross er bortkastede penger da cyclocross er overlegen ift. en hybrid. Når jeg sykler i sentrum på cyclocrossen parkerer jeg de fleste andre på sykkel, da en cyclocross har mye av samme farten til rene racere. Selv kjører jeg på cyclocross til/fra jobb i all slags vær så utenom når det er is/snø på veiene. Og min har en sittestilling som er aggressiv for sykkeltypen, men kjempefin. Det går fint an å montere skjermer på en cyclocross. Nei, spar heller de pengene, eller bruk de på noe annet du FAKTISK trenger. Bruker vel rundt 2-3 min/km på cyclocrossen.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...