Gå til innhold

Anbefalinger til CRM programmer

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Jeg har tenkt å starte et enkeltpersonforetak lokalt her i bygda og trenger da et helt greit CRM program innen service. Har god erfaring med MAB fra Bleken Data, men koster da litt kan jeg tenke meg.

Er det noen som har erfaring med gratis programmer?

Tusen takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Prisen var det jo egentlig ikke så mye å si på! Jeg vil uansett anbefale noe du kan vokse på og føle du kan leve med i lang tid fordi det er frustrerende å bytte når man er igang.

Kundeoppfølging kan enkelt lages selv - husker jeg gjorde det i Access engang og resultatet ble supert.

Alternativt kan vel kanskje ett litt avansert opplegg i Excel fikse biffen? eller om man er sykt god på mappestruktur....

Enkeltpersonsforetak forutsetter vel litt fakturering også, så hva med kombiopplegg for både ERP og CRM?

Dessverre kjenner jeg ikke til noen gratisprogrammer - men jeg vet de finnes og at de kan være litt vanskelige å få i gang uten kyndig hjelp. Selv har jeg brukt Superoffice og produkter fra Visma i mange år, og er svært fornøyd bortsett fra med prisen.

Lenke til kommentar

Prisen er ikke så gal nei, så fort den gratis "kvoten" er brukt opp.

Jeg funderte litt på å gjøre alt i Excel men tror jeg vil gå for noe som allerede er klar for bruk ;)

Jeg er helt i startfasen så tar steg for steg. Jeg har hørt om ERP før men hva består det av?

Har nylig hørt litt om Superoffice og Microsoft Dynamics og virker veldig aktuelt, men vil ha det så rimelig som mulig. Forventer ikke det aller største inntektene ettersom det er snakk om å tilby teknisk service av pc, mobil osv til et relativt liten bygd :)

Har bare tilkallingsjobb og tilgangen til andre jobber per dags dato er ikke lett å få tak i, så jeg tenkte å starte noe for meg selv, noe jeg har ønsket i mange år :) 

Lenke til kommentar

Har vært litt borti SuperOffice og synes det var en elegant og fin løsning til sitt bruk, men dette er nok en løsning for litt større selskaper som har mye i trakten.

Hvis du er helt i startfasen er vel CRM-løsninger ikke det du burde bruke mye penger på, så sånn sett virker CRM1 grei nok så lenge du er villig til å legge kritiske data i et enkeltmannsforetak. De fleste seriøse bedrifter ser seg vanligvis om etter noe som er mer stabilt i fundamenteringen, men det kan jo komme med økende inntekt. Han har jo flere produkter og sikkert nok stabilitet til at det er liv laga sånn sett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg gjorde ett søk på free erp systems - og det kom opp en god del.

Det er bare å begynne å laste ned og teste ut - det tar tid og er ofte vanskelig og tungt å komme igang. Ofte mye god hjelp å finne på youtube. Jeg vet at noen av disse gratisprogrammene kan finnes ferdig oppsatt med tanke på hva slags business du driver, slik at du trenger endre firmanavn og momskoder, landkoder osv.

Om du finner drømmeprogrammet her er det ikke sikkert en revisor vil godkjenne dette i fremtiden, men da kan du fortsette å bruke systemet og heller ta i bruk ett enkelt norskt godkjent program for akkurat dette og bare legge referansenr. (som feks. faktura eller ordenr.) i varelinjene på programmet som blir godkjent for fakturering. 

Lenke til kommentar

Jeg gjorde ett søk på free erp systems - og det kom opp en god del.

Det er bare å begynne å laste ned og teste ut - det tar tid og er ofte vanskelig og tungt å komme igang. Ofte mye god hjelp å finne på youtube. Jeg vet at noen av disse gratisprogrammene kan finnes ferdig oppsatt med tanke på hva slags business du driver, slik at du trenger endre firmanavn og momskoder, landkoder osv.

Om du finner drømmeprogrammet her er det ikke sikkert en revisor vil godkjenne dette i fremtiden, men da kan du fortsette å bruke systemet og heller ta i bruk ett enkelt norskt godkjent program for akkurat dette og bare legge referansenr. (som feks. faktura eller ordenr.) i varelinjene på programmet som blir godkjent for fakturering. 

Fant en liste over en god del programmer så jeg får leke meg litt igjennom og se om det er noe som passer meg bra :) Hadde jeg bare hatt service delen av Bleken Datas MAB, ville jeg vært i lykkerus ;) Så sålangt takker og bukker jeg for alle flotte svar :) Kommer med tilbakemelding om jeg skulle finne noe bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...