Penguin Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 @billywillie Trådløsruteren din har jo en Ethernetside også... Du har ikke tuklet med speed/duplex-settingene her? 99.999% av folk flest trenger aldri noe annet enn auto/auto for speed duplex. Og circa like mange *får* trøbbel når de velger noe annet.... Eller har du en defekt nettverkskabel? Lenke til kommentar
MrAw3some Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 For det er akkurat slik livstidsgranti fungerer Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 For det er akkurat slik livstidsgranti fungerer Jeg hadde hvertfall en sånn jensen drittsak for et par år siden.. Kjøpte den dyreste og den funka bra i 2 mnd.. så ble det ræva.. tok den med ned på elkjøp og fikk penga tilbake, no questions asked. Fungerer ikke helt som den skal skrev de. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 22. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2015 @billywillie Trådløsruteren din har jo en Ethernetside også... Du har ikke tuklet med speed/duplex-settingene her? 99.999% av folk flest trenger aldri noe annet enn auto/auto for speed duplex. Og circa like mange *får* trøbbel når de velger noe annet.... Eller har du en defekt nettverkskabel? Nei har ikke justert noe. Eneste jeg har satt opp er det trådløse nettet. Hvis nettverkskabelen hadde vært defekt burde jeg vel fått problemer med internett og det har jeg ikke. Lenke til kommentar
Penguin Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Nuvel. Ytelsen din er ikke akseptabel. Litt for enkelt å bare skylde på ruteren, selv om den selvsagt er en potensiell kandidat. Om du først klikker på wifi-symbolet på windows statuslinja og deretter høyreklikker på ditt nettverk, så har du et menyvalg som heter 'status'. Hva sier Statusvinduet om hastighet og signalkvalitet? En tegning som illustrerer hvordan ting er koblet sammen ville vært smart. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 22. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2015 Signalstyrke og nettstatus. Lenke til kommentar
vitty Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 (endret) Jøsses... Her var det mye tull... Problemet ditt er nettverkskortet. Cnet CWP- 854 Wireless-G PCI Adapter Det er et 802.11g kort. Den standarden har en begrensning på 54Mb. når du kjører flere standarder på samme nettverk vil alle enhetene på det trådløse nettverket sette seg til den samme standarden som alle støtter. Det vil si at alle enhetene dine deler en teoretisk maksimal hastighet på 54Mb(En sannhet med modifikasjoner men for enkelhets skyld). Bytt det ut med en 802.11ac kort så bør det løse seg. Endret 22. mai 2015 av vitty Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Nja. 54Mbps vil klare et par-tre MBps i praksis. Standarden er ikke problemet, det er noe annet. Kan jo være selve kortet eller driven. Jensen er og blir boss. Det er ikke uten grunn den får skylden. Det som kan prøves er selvsagt en overføring vie kabel og se om det går bedre da. Gjør det det, så er det enten nettverkskortet eller routeren. Jeg vil anbefale å bytte begge uansett. Hvis ikke overføringen blir bedre over kabel så ville jeg ha mistenkt lagringsmediet. Harddisker kan dø eller bli veldig treige uten varsel. Har du en nettverkskabel kan du koble den rett i mellom PC-ene. Med riktig konfigurasjon så burde det fungere, selv om det kan bli knot. Du kan også overføre till en minnepinn og se om det går greit da for å utelukke HDD. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 22. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2015 Har ikke nettverkskabel men har prøvd å overføre via minnepenn og da får jeg hastighet på 21.4 mb/s så da er vel harddisk i orden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå