Gå til innhold

Kun 99 kb på internt nettverk!

Anbefalte innlegg

Først vil jeg si at jeg er ganske blank på dette med nettverk men har da fått satt opp ruter og acesspunkt (trådløst nett). Har også en maskin som jeg lagrer bilder og dokumenter på og har tilgang på denne over trådløsnettet.

Men er det slik at hastigheten skal være så dårlig når jeg overfører filer på det interne nettet!

Begge maskinene er ca 2 år og kjører win7 .

post-31314-0-45639500-1432229390_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bærbar maskin asus zenbook ux 32vd

Nettverkskort: Your Ultrabook™ with the Intel® Centrino® Advanced-N 6235 Wi-Fi plus Bluetooth* adapter combines faster speed (up to 300 Mbps1) and greater range and reliability with Intel-only wireless features to deliver the best connected experience.

Stasjonær maskin.Komplett Office iSeven

Nettverkskort: Cnet CWP- 854 Wireless-G PCI Adapter

• Advanced 256-bit WPA (Wi-Fi Protected Access) encryption and WEP 64/128, TKIP, WPA, WPA2, 802.11i provide maximum wireless Security
  • Advanced Quality of Service (QoS) - 802.11e, WMM
  • Cisco CCX V1.0, V2.0 Compliance

Ruter: Jensen Air:Link 5000AC

Signalstyrke ligger mellom 75-90% på begge maskiner og kryptering wpa2.

Maskinene står ca 2 meter fra hverandre med en gipsvegg med panel imellom

Lenke til kommentar

Det betyr at Jensen er det verste som er å få tak i! Pris er fullstendig irrelevant! Jensen burde ha hatt, ved lov, forbud mot å lage routere! Så dårlig er dem....

Kast den og kjøp deg en Asus, så er problemet ditt løst....

Lenke til kommentar

Men når du har en stasjonær PC stående som en slags server, så bruker man ikke trådløst. Og i hverfall ikke "Cnet CWP- 854 Wireless-G PCI Adapter" e.l. Den kan vel kanskje teoretisk gi 25 Mbps og da hjelper det ikke med N-standard i den bærbare og AC i ruteren. Ta fram litt verktøy og kable "serveren"!

Lenke til kommentar

Joda har skjønt at kablet er kjappere men det går ikke hos meg. har ruteren gjemt på loftet og vil ikke ha kabler. Hadde håpet jeg kunne fått trådløst til å fungere men det er jo ikke store behovet så da får jeg heller leve med tingenes tilstand eller oppgradere Cnet CWP- 854 Wireless-G PCI Adapter som Mr.D mente ikke var allverden. Noen som har tips til brukbart nettverkskort på den maskinen..

Lenke til kommentar

Du kan jo ikke pakke bort routeren din da! Den bør stå så sentralt plassert som mulig for å gi best dekning og signalstyrke!

Du gjør jo dette helt bakvendt!  :no:

Få deg en skikkelig Asus router og et Asus AC nettverkskort hvis du absolutt skal bruke WiFi...

Endret av ChrisCo
Lenke til kommentar

Joda har skjønt at kablet er kjappere men det går ikke hos meg.

Jo, det går. Men spørsmålet er hvor mye jobb det er. Hvis man ikke kan/klarer å få kabler til det rommet hvor ruteren står, så hadde man ikke hatt strøm eller nett inn på ruteren heller... ;)

Lenke til kommentar

Du kan jo ikke pakke bort routeren din da! Den bør stå så sentralt plassert som mulig for å gi best dekning og signalstyrke!

Du gjør jo dette helt bakvendt!  :no:

Få deg en skikkelig Asus router og et Asus AC nettverkskort hvis du absolutt skal bruke WiFi...

ja det blir nok til at jeg prøver det. men jeg får vel takke selgeren hos Elkjøp da som sa at Jensen var det råeste du kunne få av rutere.

Når det er sagt så må jeg si at jeg er fornøyd med den daglige bruken på nettet da. der fungerer den suverent og det er nesten aldri brudd i motsetning til speedtouch-ruteren jeg hadde før fra Telenor. I tilegg har jeg så og si hele tiden oppgitt hastighet fra leverandøren min. (Breiband.no og 4/4 linje).

Men når det gjelder signalstyrke så trodde jeg at det holdt i lange baner når jeg har 75-90% styrke på signalene! Må jeg ha 100% for å få hastighet?

Lenke til kommentar

men jeg får vel takke selgeren hos Elkjøp da som sa at Jensen var det råeste du kunne få av rutere.

Han mente sikkert den routeren som ga råest provisjon.

Ang sigal og hastighet så vil et bedre signal selvsagt gi bedre hastighet, men ikke så dårlig som du får. Problemet ligger nok et annet sted, og siden du har en Jensenrouter så vil den få skylden dersom du ikke klarer å finne noe annet. Jeg ville ikke ha brukt en Jensen som brevvekt engang.

Lenke til kommentar

Det eneste som er fint med jensen routeren er at den har livstidsgaranti eller noe  i den duren. 

Det betyr at du kan slenge den tilbake til elkjøp eller hvem som nå solgte deg faenskapet og få pengene tilbake.. så kan du bruke dem til å kjøpe deg en asus rt-ac87u

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...