Gå til innhold

Propaganda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990
Når man dreper et annet menneske, hvorfor skal man da ha retten til å "rehabilitere" seg og få leve senere? Man har da avskaffet sin egen rett til å leve.

Med vennlig hilsen Gud.

Ja, men ser du ikke at gjerningsmannen er den som lekte Gud ved å ta livet til noen andre, uten at de hadde gjort noe.

Offerets familie slipper altså å lure på hva slags liv offeret ville hatt hvis gjerningsmannen henrettes?

Nei, men da får de iallfall "closure" om at personen som har gjort dette mot sitt familiemedlem ikke lenger kan gjøre noe mot noen andre, og at de har fått akkurat det som de påførte deres.

Treat people like you want to be treated.

Er det ikke slik det er sagt?

Dødsstrtaff er tuftet på hevn. Hevn har ingenting i straffesystemet å gjøre.
Ja, du kan se på det som hevn, men andre ser på det som straff, som i straffesystem.

Selvom hun da allerede hadde fått straffen sin ser ikke nødvendigheten i å ta livet av henne. Videre er det vel vanskelig å diskutere siden vi rett og slett er uenige.
Kan godt være at i dette tilfellet at det hadde vært greit at hun isteden for fikk livstid i fengsel. Systemet trenger forbedring, det er ikke noe tvil om det.

En annen ting er måten som du hang ut Seixon her pga sitt navn, den syntes jeg var ganske usmakelig.

:yes:

Ikke bare det, hvor syk er du at du snuser rundt for å finne navnet mitt? Hvilken hensikt hadde det?? Skaff deg et liv.

Hmmmm.... Fremdeles skjønner ikke jeg hvor du vil hen?

Strenge eller menneskelige avstraffelser

Kommer an på om forbrytelsen var mennesklig eller "streng". ;)

Strenge straffer, dvs livstid er livstid, og får de mest groteske forbrytelsene, hvor det kan bevises uten tvil at de dømte er skyldige, skal de dømmes til døden ved henrettelse.

Amen.

Lenke til kommentar
Når min lærer i tillegg skal erte/henge meg ut for å foretrekke dødstraff, og særlig da jeg trakk frem at vi faktisk hadde et økonomisk aspekt ved det, ble jeg hengt ut....

LEVER VI I ET SOSIALISTISK SAMFUNN FYLT TIL RANDEN MED PROPAGANDA??

Lærere har ansvaret for å utdanne og oppdra norske gutter og jenter i tråd med norske verdier, slik at de blir gode og samfunnsnyttige borgere i det frie landet som kalles Norge. Du representerer noe helt annet enn norske verdier, med ditt ultra-høyrevridde, amerikaniserte syn på verden. Det du står for er en trussel mot rettsystemet vårt, og ikke minst samfunnet vårt. Hvis du ønsker et rettssystem bygget på hevn og fanatiske religiøse verdier, kan du flytte til USA eller en eller annen brutal islamistisk stat i midtøsten. Jeg kan ikke akkurat si at jeg er lei meg for at du ble hengt ut av læreren din.

Si meg en ting; hvorfor bor du i dette landet hvis du hater verdiene våre? Norge er i dine øyne fylt til randen av sosialistisk propaganda, og vi er ikke strenge nok mot lovbrytere og narkomane, så hvorfor flytter du ikke til det landet du elsker mest i verden?

Så det du sier er at fordi vi bor i Norge kan vi ikke støtte dødstraff eller strengere straffer. Hva slags tankegang er dette?????

Det er en del ting som jeg er uenig i forhold til JoachimR her, men kom ikke her å si at støtter man dødstraff, så skal man flytte til USA.

Du kaller Norge for ett fritt land, så skal man ikke kunne tenke egne tanker og ha egne meninger!!!! Kanskje en ide å tenke over hva du klarer å si.

Hvis du sitter her og sier at det er riktig av læreren og henge ut en person fordi han støtter dødstraff, da er det kanskje du og de som støtter deg som er den største trusselen i Norge. :grumpy:

Jeg skal ærlig innrømme at jeg støtter dødstraff for de mest ekstreme forbrytelsene, betyr det at jeg skal flytte til Utlandet fordi jeg ikke har dine meninger???

Det jeg mener er at om et land får for mye makt er det farlig, uansett hvilket land det er.

Kanskje EU kan veie opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...