PlatinumFlyer Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Uff og huff... På norskbokens tilhørende CD, er det en fem minutters innspilling av "Internasjonalen". Som om ikke det var nok, forteller historieboken vår om hvor mye bedre russerne fikk det rett etter revolusjonen. LEVER VI I GAMLE DDR??? Sånt tøv skal ikke stå i skolebøker, som da attpåtil skal være godkjent etter L94 (er det vel?) Når min lærer i tillegg skal erte/henge meg ut for å foretrekke dødstraff, og særlig da jeg trakk frem at vi faktisk hadde et økonomisk aspekt ved det, ble jeg hengt ut.... LEVER VI I ET SOSIALISTISK SAMFUNN FYLT TIL RANDEN MED PROPAGANDA?? Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Ja, det gjør vi!!! Snart blir det vel som i Minority report. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Det er jo i amerika... Internsjonalen er fin, du bør ta en kikk på teksten, under i sgnaturen... Russerne FIKK det bedre etter revolusjonen, er det bare overskriftene du leser i bøkene? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Å herregud Lamer... 1. Dette er DITT syn på saken 2. Politiske synspunkter har ingenting i skolemateriell å gjøre, der er jeg enig. Der skal politikken beskrives objektivt, noe den stort sett blir. Internasjonalen er en viktig tekst, den har alt å gjøre i et norskbokverk, da den litterært sett har vært viktig. Om du liker innholdet eller ikke bør kanskje være det samme, da ingen har lagt internasjonalen til bokverket for å drive sosialistisk propaganda... 3. Jeg er enig med din lærer, dine synspunkter på dødsstraff er kvalmende, urealistiske og burde ikke vært lov å yttre, det finnes gremser for ekstremitet. 4. Please, ikke bruk caps... 5. Vi lever i Norge, in case you wondered mr. amricana. 6. De første årene etter revolusjonen var svært vellykkede, og Sovjet var på vei oppover. 7. Tror du ikke du selv er omgitt av propaganda, som du sluker rått? Du prater jo 92 % piss, du må jo ta det fra et sted. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Pussig at det som ikke passer inn i din ideologi nødvendigvis må være "propaganda" Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Pussig at det som ikke passer inn i din ideologi nødvendigvis må være "propaganda" jepps, det er et poeng. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Det er det som er propaganda, for meg er et hvert amerikansk vennlig utsagn propaganda, men jeg mener kommunister kan tillate seg hva som helst Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 det som er propaganda er hva amerikanerene fyller media med .. og tilogmed amerikaneren erkjenner at Den russiske revolusjonen var bra for landet .. ALLE fikk plutselig en Utganning .. før det kunne ikke nermere 50% av landet lese .. etter kunne alle (over 10) lese og skrive Når du ikke vet hva du snakker om .. så HOLD KJEFT er glad du ble hengtut av lærern .. det fortjener du .. kansje du ser at ditt syne er patetisk og gammeldags .. er du så glad i amerikanere så flytt ditt .. jeg vedder 10000 spenn på at du ville blitt mobbet der også .. så lenge du turte å si mer enn 2 ord til folk selvsagt og hvor fikk du ideen fra at Amerikanerene frigjorde norge under andreverdens krig? vi ble frigjort av Sovjet din patetiske lus! Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Det stemmer, leve Soviet! Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Vi ble aldri frigjort av noen, fordi tyskerne stakk, men russerne kom vel så langt som til Finnmark? Det er mer enn man kan si om USA. (Ikke det at jeg ikke er takknemlig for alt de gjorde, men det er nesten 60 år siden!) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Var ikek den indutrielle revolusjonen noe som ville kommet uansett? Var det bra at man satte igang med såkalte "jordbrukskollektiv"? Og dermed tok fra bøndene deres eiendomer? Kjempekoslig av Lenin det da! Vet du hva Kebaben? Jeg har bodd i USA jeg... Vi har hus i USA vi.... Jeg har gått på skole i USA jeg... Mobbet? Nei.... Jeg regner med at du mener at det var Sovjet som fikk slutt på WW2. Jeg erkjenner at Sovjet befridde Norge, men de hadde ikke klart det uten hjelp av USA. U S A. United States of America. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Det er det som er propaganda, for meg er et hvert amerikansk vennlig utsagn propaganda, men jeg mener kommunister kan tillate seg hva som helst Er du JoachimR 's onde stemor ? Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Stemor? Jeg er Negativet! Some nevnt i Klasseskillle... Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Bingo, (HalTan, din navneslippende lille munchkin:P) Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Men negativet, det betyr jo at JoahcimR er... hmmm er du sikker på at du hvet hva du gjør ? Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Vet du hva Kebaben? Jeg har bodd i USA jeg... Vi har hus i USA vi.... Jeg har gått på skole i USA jeg...Mobbet? Nei.... luck(g)ay you Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Det er jeg alltid...Inntil det går skeis... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Den røde amre kjempet seg gjennom store deler av nordnorge .. og ja .. de sloss der oppe .. de ikke ikke hjelp av noen utenom norske Motstandsbevegelsen .. dette skjedde FØR de tokk berlin før tyskerne stakk men sånt har blitt ned dampet pga en USA venlig regjering .. hvis de fikk hjelp av amerikaneren å befri norge .. kan du komme med et eksemepl? NEI! for de allierte kom aldri i en stor nokk styrke til å gjøre noe utslag i skandinavia . og du viser jo hvor mye du kan.. den russiske revolusjonen og den industrielle revolusjonen er ikke samme sak. du er jo helt på jodet .. her snbakker jeg om hva som skjedde på slutten av Første verdenskrig og så begyner du å snakke om noen som skjedde (med hovedvekt i england) på midten av 1800-tallet? skjerp deg! Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 skjerp deg Hør hør! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå