Corporal Jenkinson Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Harddisken min, som inneholder alt fra viktige filer til spill og filmer også videre var ikke å finne i dag når jeg startet opp pcen min. Den var der i går, men har nå forsvunnet fra harddiskstasjoner og fra diskbehandling under datamaskinbehandling. Når jeg booter opp i BIOS ligger den der, men finner den altså ikke inne på datamaskinen. Jeg har prøvd å google dette i et par timer nå, uten å klare å finne svaret. Harddisken benyttes kun til å lagre diverse ting, og har en SSD som jeg har windowsen på. Er det noen som har opplevd lignende eller vet hvordan man skal løse dette problemet? Å formatere harddisken er ikke aktuelt for øvrig. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Det kan virke som om partisjonstabellen på disken har blitt korrupt. (Sånt skjer.)I mange tilfeller kan SpinRite (http://www.spinrite.com) fikse problemet. Det koster vel fortsatt $89 - noe du får en splitter ny disk for -, men du får vurdere om det er verdt det. (Jeg har hørt om folk som fikk pengene tilbake hvis SpinRite ikke løste problemet. Det kan ikke fikse elektronikk-relaterte feil, for eksempel.) Fra nå av regner jeg med at du sørger for å ta backup av viktige filer. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Korrupt partisjonstabell kan ikke hindre en disk fra å vises i Diskbehandling. Vis den i Enhetsbehandling (Device Manager)? Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 21. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2015 Korrupt partisjonstabell kan ikke hindre en disk fra å vises i Diskbehandling. Vis den i Enhetsbehandling (Device Manager)? Nope. Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 (endret) = daud disk / kretskort / Fysisk feil Endret 21. mai 2015 av sogndal94 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Ta ut disken og sett den i en "disk docking station" med USB-tilkobling til PC'en. Da brukes i det minste en annen driver for å få snakke med disken. Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Noen ganger starter man med de vanskelige metoder fordi vi utelukker de mest enkle svarene (fordi de som regel aldri funker), men det glimtet til at min harddisk kom til live igjen bare ved bytte av sata kabel for et år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå