Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke harddisken i diskbehandling, kun i Bios.

Anbefalte innlegg

Harddisken min, som inneholder alt fra viktige filer til spill og filmer også videre var ikke å finne i dag når jeg startet opp pcen min. Den var der i går, men har nå forsvunnet fra harddiskstasjoner og fra diskbehandling under datamaskinbehandling. Når jeg booter opp i BIOS ligger den der, men finner den altså ikke inne på datamaskinen. Jeg har prøvd å google dette i et par timer nå, uten å klare å finne svaret. Harddisken benyttes kun til å lagre diverse ting, og har en SSD som jeg har windowsen på. 

Er det noen som har opplevd lignende eller vet hvordan man skal løse dette problemet? Å formatere harddisken er ikke aktuelt for øvrig. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan virke som om partisjonstabellen på disken har blitt korrupt. (Sånt skjer.)
I mange tilfeller kan SpinRite (http://www.spinrite.com) fikse problemet. Det koster vel fortsatt $89 - noe du får en splitter ny disk for -, men du får vurdere om det er verdt det. (Jeg har hørt om folk som fikk pengene tilbake hvis SpinRite ikke løste problemet. Det kan ikke fikse elektronikk-relaterte feil, for eksempel.)

Fra nå av regner jeg med at du sørger for å ta backup av viktige filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...