Gå til innhold

KOMMENTAR: Spill kommer alltid til å bli «nedgradert»

Anbefalte innlegg

Jeg vokste opp med Vic-20, det har lite med saken å gjøre.

Jeg er ikke enig , at et spill har blitt Nedgradert til lansering behøver ikke å bety at det ikke kan bli "oppgradert" senere og som sagt har jeg gitt noen eksempler på at dette skjer.

Men at vi på mange måter er langt mer fokusert på utseende og effekter er noe vi har holdt  på med i snart 15 år nå og som det snart bør bli slutt på.

Er ikke enig i hva? Du argumenterer ikke mot mine argumenter. Er du ikke enig i hvordan vi ser at CDPR har oppført seg i saken? Har de gjort noe annet?

Dette blir litt stråmann for jeg kan ikke se å ha skrevet det du argumenterer mot.

Jo, jeg argumenterte mot kommentaren din som går på min tidligere erfaring med 8Bit og eldre maskinvare , som du mener er irrelevant med saken å gjøre , noe jeg er uenig med.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hadde vi tilbake på 80`tallet også.

Husker godt utgivere som trykket bilder av arcade versjonen bakpå spillcoveret til Commodore 64/Vic spillene.

Man hadde et annet problem på 80-tallet også. Husker jeg kjøpte et spill som hadde bugs, og det var null sjanse for å få noen plasterlapper. Utviklerne måtte være svært nøye med produktene før lansering.

Endret av G
Lenke til kommentar

Malvado:

Så du forsøker å bruke pappeske bilder fra spill på 80-tallet som en unnskyldning for at CDPR har løyet de siste 2 årene av utviklingen?

EDIT:

Og når vi først er innpå "hva som er god grafikk"

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har lest kommentarer fra folk som har spart opp flere tusen dollar for å kjøpe ny gaming rig til dette spillet kom ut. Og da snakker vi om minst to Titan X og råeste Core i7 etc. Når de så fyrer opp spillet på sin nye 4k skjerm og skruer alt til max og spillet ser ut som om det er på en konsoll, så er det ikke rart folk blir forbanna. Men jeg er ikke overrasket over at det ble som det ble. De kunne jo utviklet spillet kun til PC, men da hadde de jo gått glipp av millioner av dollars og det kommer de ikke til å gå med på.

Det som derimot er verre er at en del har opplevd tekniske problemer med spillet, men det blir forhåpentligvis løst med nye patcher.

Hvem i all verden mener at det ser ut som konsoll med en 4k skjerm og 2 titan X??? Enten gjør man noe feil da, eller så bør man dra til en optiker.

Lenke til kommentar

Theo343

Nei , det jeg sier er at CDPR faktisk har vist tidligere at de er villige til å forbedre spillene sine etter slipp , dette ble gjort spesielt med Witcher 2 og til en viss grad med Witcher 1.

Det er tross alt snakk om Shadere og spesiell effekter , hvor viktige de er for å gi deg den helhettelig opplevelse? Om man kun er etter grafikk så finnes det spill som ser langt penere ut , men jeg vil si at på mange områder er W3 i sin egen klasse. 

Jeg har også sett at dette er helt avhengig av spillselskapet , du har kanskje ikke hørt så mye om Endless Legend fra Amplitude , men tar du en titt der så forstår du at noen spillselskap er svært opptatte av spillerne sine tilbakemeldinger og prøver å gjøre så mye som mulig for at spillene deres skal være akkurat det du og jeg ønsker oss.

Lenke til kommentar

Med forbedre spillene sine etter release så snakker du da om innhold ikke rendering engine osv. TW3 har allerede fått 2 DLCer man kan kjøpe ekstra og jeg regner med at de som alle andre slipper patcher for å fixe bugs fortløpende. Jeg testet nå i helgen på PC med 1.03.

Hvordan studioer behandler spillerne og agerer ovenfor spillerne er hele momentet vi snakker om her. Nedgradering av grafikk var bare området dette tilfeldigvis foregikk på. Det fikk du kanskje ikke med deg? Jeg er fullstendig klar over at mange andre studioer behandler kundene sine med vesentlig mer respekt og nettopp av den årsaken ønsker jeg ikke lenger å støtte CDPR slik status er akkurat nå.

Jeg fikk teste TW3 på en bra PC hos en bekjent noen timer i helgen, og vel, det er lite som imponerer meg med den visuelle stilen eller grafikken generelt. Det fremsto som veldig rotete og uklart. Dette CDPR sier at "vi nedgraderte et par elementer fordi det overanstrenger øynene", vel hele spillet er anstrengende for øynene. GTAV er et veldig godt eksempel på et stort open-world rpg hvor disse tingene er gjort riktig.

CDPR må legge kortene bedre på bordet før dette gir mening.

EDIT:
Andre studioer som informerer kundene på en skikkelig måte er det på ingen måte mangel på, derfor spiller CDPR et farlig spill nå.

Samt i de timene jeg testet TW3 husker jeg best hvor ofte jeg måtte trykke "skip" bare for å få spille. I TLOU:RE var dialoger en naturlig del av flyten i spillet, i TW3 blir det som en gnålete fyr som gnager høl i ørene på deg til enhver tid og stopper deg fra å spille. Alt skal snakkes ihjel.

Samt denne homoerotisken stemmen til Geralt burde de revurdert, den blir fort slitsom.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Med forbedre spill så snakker du da om innhold ikke rendering engine osv.

The Witcher 2: Enhanced Edition was released by CDProject[1] on April 17, 2012 on Xbox 360 and PC.

It features bug fixes and new content. According to CD Project there are 4 more hours of quests, new cut-scenes and cinematics and over 100 improvements, when compared with the initial version of the game [2]. In EE new intro CG movie and outro were added, as well as Dandelion's narrations after each chapter. The most of new content was added to Chapter 3, the most notable are two new quests Lilies and Vipers and The Secrets of Loc Muinne. All existing owners of the game received it for free.

For å gi et eksempel : http://www.pcgamer.com/wasteland-2-is-getting-a-visual-upgrade/

Joda, det finnes selskap som oppdaterer spillene sine , Valve og Half Life 2 har faktisk fått en oppdatering via fansen som ble publisert av Valve : http://venturebeat.com/2015/03/26/10-years-on-half-life-2-gets-a-major-graphics-update-on-steam/og de har jo selv oppdatert spillene flere ganger med både visuelle og gameplay messige endringer.

Selskapet bak Witcher serien har i det minste vist spillerne sine at de faktisk setter pris på at vi kjøper spillene deres og har jo derfor fortsatt med å oppdatere spillene etter utgivelsen , dette skjedde med både W1 og W2 som jeg nevnte tidligere og førte til at man fikk en bedre spillopplevelse.

Siden det det klages om hos CDPR er hovedsakelig det visuelle med nedgradering av grafikk i forhold til hva som ble vist syntes jeg det var greit tidligere i tråden å påpeke at grafikk ikke nødvendigvis trenger å være så utrolig viktig da det er opplevelsen i mine øyne som gjør at et spill er bra eller ei og at grafikken kommer som en bonus. At den kan være med på å lage et spill bedre og mer visuelt er det ikke tvil om , men på ingen måte en game breaker for min del.

Lenke til kommentar

Det man klager på ift. CDPR er ikke grafikk, men hvordan de løy i media i 2 år og ikke begynte å bli ærlig før etter launch. Alle andre ønsker å gjøre dette til å handle om "grafikk er ikke alt" for å styre saken vekk fra dens egentlige kjerne.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...