AnonymDiskusjon Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Jeg er ganske pratsom. Men kan prate ganske mye når jeg blir usikker. Spesiellt i lag med typen min. Jeg er redd at han kan forlate meg på grunn av pratsomheten min. Hva tenker dere om pratsomme folk? Er det bare negativt i det? Har fått høre før at det er bedre med stille folk enn pratsomme, men jeg mener at det kan være vanskelig begge deler. Begge deler har sine ulemper og fordeler. Anonymous poster hash: 2ca21...758 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Nei det går helt fint. Hvis noen er for pratsomme sier jeg bare ifra og det er jo ikke noe problem... folk som er pratsomme vet at dem er pratsomme og synes det er helt greit å få høre at det er litt mye nå. Så du må bare si til han at "jeg vet at jeg er pratsom noen ganger, hvis du synes det er mye må du bare si ifra altså".... så legger du deg og koser med han isteden for. Problem solved 1 Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Enig. Begge deler er en ulempe. Overpratsome mennesker skygger jeg unna. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2015 Nei det går helt fint. Hvis noen er for pratsomme sier jeg bare ifra og det er jo ikke noe problem... folk som er pratsomme vet at dem er pratsomme og synes det er helt greit å få høre at det er litt mye nå. Så du må bare si til han at "jeg vet at jeg er pratsom noen ganger, hvis du synes det er mye må du bare si ifra altså".... så legger du deg og koser med han isteden for. Problem solved Ingen er perfekte. Beste er at man sier ifra. God ide. Jeg får bare si at hvis jeg er for pratsom så må han bare si ifra. Husker at en gang ble jeg dumpet av en fyr fordi han synes at jeg pratet for mye... Anonymous poster hash: 2ca21...758 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2015 Enig. Begge deler er en ulempe. Overpratsome mennesker skygger jeg unna. Det er sant at begge deler kan være en ulempe. Jeg skal prøve å prate litt mindre, men det er ikke lett å forandre seg. Jeg prater ekstremt de gangene jeg er usikker. Anonymous poster hash: 2ca21...758 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Det spørs då heilt kva dei pratsomme pratar om. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Det spørs på hvordan du er pratsom. Kjenner folk som kan snakke en halvtime-time om om ingenting, og som generellt sett sier mye men ingenting som interessant for andre, det er ikke positivt. Utenom det(antar du ikke er sånn), så spørs det hva typen din liker, kanskje han elsker det med deg, at du er pratsom? 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Vurdert å prate med han om det ? 5 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2015 Elsker pratsomme folke eg. Er så jævlig når du møter noen, også kan du bare spør om den minste ting, så kjører de på og holder samtalen i live. Nesten umulig at det blir kleint med pratsomme folk. Selv om jeg er relativt utadvendt selv er jeg ikke alltid så dominant i samtaler, verste jeg vet er når jeg hele tiden må holde samtalen i livet. Så pratsomme folk er tipp topp for meg. Men så klart: Alt med måte, finnes folk som er alt for pratsomme også. Tipset mitt i så fall er bare å roe den ned litt i blant og passe på at du viser genuin interesse for det den du snakker med har å si. Er fort at litt for pratsomme folk virker mega selvopptatt og bare står å tripper på å få ordet når du snakker med dem. Tror ikke dette er noe å bekymre seg for hvis man har rimelig greie sosiale antenner da. Anonymous poster hash: 4d106...b72 1 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 (endret) Det er helt avhengig i hva man prater om.. Folk som bruker 30min på å forklare noe som kan enkelt forklares med en enkel setning kan være ekstremt slitsomme.. Jeg jobber i kundeservice og har noen kunder som er ekstremt glade i prate, de er også gjenngangere og de kommer innom med "liksom problemer" bare for å ha muligheten til å kunne prate med noen. Nesten litt synd egentlig.. men noen personer klarer å prate i timesvis uten å formidle noe som helst... Siden det er jobben min, er jo nødt til å prøve å lytte og forstå hva de mener, men til tider er det komplett umulig. På den andre siden igjen, er det noe kunder som nesten ikke snakker, bare skyver bort en kvittering på innlevert service eller produkt.. Men er alikvell bedre i å kommunisere Når det kommer i parforhold så liker personlig at hun ikke jabber så mye... Men jeg er flink til å si i fra til henne, om det er noe som jeg ikke har interesse for, jeg gidder ikke å late for å ha interesse for noe som kjeder livet av meg.. Da får jeg jo bare høre mer om det senere også Når det er sagt, er det rimelig klent å havne i en heis med ikke pratsomme personer.. etc.. Så det er alltids en god egenskap at noen er pratsom, så sant man ikke overdriver det til de grader at personen i andre enden i telefoen må late som at han får en annet telefon eller at det er dårlig dekning.. Endret 21. mai 2015 av Krozmar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Jeg synes det er litt slitsomt med folk som snakker mye. Litt fordi jeg plutselig føler meg veldig stille, og litt for det kan være vanskelig å komme til ordet. Masse av det som blir sagt er også totalt uinteressant. Er selfølgelig greit å snakke mye en gang i blant, men mas 24/7 takler ikke jeg iallefall 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2015 Elsker pratsomme folke eg. Er så jævlig når du møter noen, også kan du bare spør om den minste ting, så kjører de på og holder samtalen i live. Nesten umulig at det blir kleint med pratsomme folk. Selv om jeg er relativt utadvendt selv er jeg ikke alltid så dominant i samtaler, verste jeg vet er når jeg hele tiden må holde samtalen i livet. Så pratsomme folk er tipp topp for meg. Men så klart: Alt med måte, finnes folk som er alt for pratsomme også. Tipset mitt i så fall er bare å roe den ned litt i blant og passe på at du viser genuin interesse for det den du snakker med har å si. Er fort at litt for pratsomme folk virker mega selvopptatt og bare står å tripper på å få ordet når du snakker med dem. Tror ikke dette er noe å bekymre seg for hvis man har rimelig greie sosiale antenner da. Anonymous poster hash: 4d106...b72 Jeg har datet en del menn, og jeg har opplevd positiv respons også. Husker at jeg spurte dem. Og noen sa at de synes at det var utrolig fint at jeg er pratsom, for da følte de seg vel og de likte det. Mye enklere. Men noen sa noe helt annet. De likte ikke pratet mitt, men de som likte det var de jeg følte meg mest vel sammen med i utgangspunktet. Jeg tror ikke at noen av forholdene jeg har vært i har blitt slutt på grunn av pratsomheten min faktisk. Tror det var andre grunner i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 2ca21...758 Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Vi er vel forskjellige og liker forskjellige ting. Egentlig ikke så viktig at 100 damer liker meg, det rekker om bare ei liker meg. Kan ikke ha 100 kjærester samtidig åkke som :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå