Gå til innhold

Mulig løsning på Witcher 3(GOG versjon) crash/freeze


Anbefalte innlegg

Slet lenge med at spillet crashet og/eller frøs ofte når jeg var innom inventory en tur, men det kunne også skje ellers. Uansett jeg har funnet noe som fungerer for meg så håper at det kan hjelpe flere også.

 

Start spillet med administrator rettigheter fra game folder(f.eks C:\GOG Games\The Witcher 3 Wild Hunt\bin\x64\witcher3.exe)

 

Pass også på at GOG Galaxy ikke kjører i bakgrunnen hvis du bruker det.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe sier meg at dette er veldig tilfeldig siden jeg hadde samme problemet. Prøvde en og annen løsning på nett men det skjedde ikke veldig lenge etterpå igjen. Ga ikke opp og fortsatte og spille men brukte F5 ganske mye pga saving. Så sluttet det og kræsje og de siste 2-3 gangene jeg har spilt har jeg sittet lenge uten og ha noen problemer :S 

Lenke til kommentar

Ting som rapporteres å fungere mot dette er mye forskjellig.

 

Sett FPS til Unlimited

Skru av V-sync

Sett spillet i borderless i stedet for fullscreen.

Med Nvidia kort- Åpne Nvidia kontrollpanel og gå på 3D settings. Finn The Witcher og sett Performance til Best performance.

Kjør spillet som admin (som nevnt over)  

 

Og sikkert mange andre ting.

Ingen har hjulpet meg, men virker som det kommer og går litt så saver bare ofte.

Lenke til kommentar

Her var det ikke mulig å spille mer enn 3-4min om gangen, uten at spillet kræsjet.
Har nå gått tilbake til driver 347.88, og det virker som dette løste problemet. Den støtter jo ikke sli i spillet, så ytelsen er jo ikke bra, men bedre enn å kræsje hele tiden.
Ganske dårlig at Nvidia slipper driver for Witcher 3, som fører med seg så mye trøbbel for litt eldre skjermkort

Lenke til kommentar

Kjør denne:

http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

 

Super easy, starter selv i safe mode og når maskinen starter så installeres ikke nvidia driver automatisk via windows update.

Så etter dette så installerer du bare nyeste driver manuelt.

Kan anbefales! Brukte den når jeg bytta fra GTX 760 til GTX 970. Da er du virkelig sikker på at driverne blir installert the clean way ;)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dette vil hjelpe!

Men jeg slet godt med å komme inn på spillet, trykket start, men ingenting skjedde!

Det jeg til slutt måtte gjøre var å gå inn i witcher 3 mappen, gå inn i _redist også MSVC2012_x64 og reinstallere den filen som ligger der inne!

 

Dette skjedde forresten når jeg installerte nye windows 10 builden 10122 med nyeste beta driver til win10!

Nå går alt som smurt igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...