Gå til innhold

Komprimering


Hamsterino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm bedre og mer komprimering? det har jeg ikke testet så jeg vet ikke men jeg bruker winrar (rarsoft.nu) og den funger til det jeg trenger den til.

Hva er det du skal komprimere? MP3 eller en Divx? nææ altså dersom filen er bra komprimert fra før, klarer du jo ikke å komprimere den mer...

Du får prøve litt forskjellige, rar og ace er vel de 2 nest mest kjente.

Zip er jo et gammelt format så det er kanskje bedre formater, men du skal ikke håpe for mye...

 

edit: solaris: 7-zip er ikke det det 'nye' formatet som bruker .zip som etternavn og som ikke er kompatibelt med gammle programmer som zip og unzip?

i så fall får du ikke lov å bruke det, ikke bra når noen ødelegger en god sandard...

Lenke til kommentar
Gikk fra WinZIP over til WinRAR, mye bedre! Hvis du laster ned "fy-fy" programmer fra P2P kilder er de ofte pakket i rar-formatet. + At rar tar alle formattene, spør om å låne cden til broren din (ingen navn nevnes her :p: )

Jeg brukte CoffeeZip for å komprimere Max Payne 2 bildene jeg har tatt med Fraps. De ble halvparten av størrelsen de egentlig hadde til sammen.

Lenke til kommentar

I tillegg til de metodene som allerede er nevnt så finnes det en rekke spesialiserte metoder som komprimerer bestemte filer (f.eks Lyd, bilde eller video) med eller uten tap. Disse spesialiserte programmene komprimerer som regel bedre enn zip, rar og ace fordi de er spesiellt tilpasset filtypen de skal komprimere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...