Krozmar Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 (endret) Jeg har alltid vært noe fassinert av hukommelsen og blir skjelden trodd når jeg forteller at jeg husker noe fra en tid der jeg ikke var ett år engang. Jeg har passert 30 og er blitt noen år, men husker 2 konkrete hendelser.. Som må ha vært før jeg fylte ett år da jeg var hos en dagmamma og hun passet meg bare til jeg fylte 11 månder.. Den ene gangen var at jeg stod i ett vindu, og så ut og dagmammaen min fortalte meg at det var Mamma og Pappa jobbet.. Jeg husker at jeg også var veldig lei meg. Ellers har jeg husk fra at jeg ble klorert av en katt som dagmammaen min hadde, og jeg fikk da kjeft for å klappe på katten, da jeg ikke skulle gjøre det.. Ellers har jeg noen vage minner om at jeg ville ha vaffelrøre og forstod ikke helt forskjellen mellom vaffelrøre og pannekakerøre. Og da det ble laget pannekakerøre så fikk jeg smake, og det smakte ikke godt, så jeg ville ha noe annet. Men jeg hadde ikke hadde språk til å forklare hva jeg mente eller ville ha. Ellers har jeg også en slags "hukommelse" av at jeg spiser maur, men jeg ser meg selv i 3. person spise mauren, og det var noe søstra mi sa da jeg var liten, at jeg spiste en maur.. Så jeg er fult klar over at mye man såkalt "Husker" er falske minner.... Endret 20. mai 2015 av Krozmar Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Tidligste minne er mai måned da jeg var 3år. Er 47idag. Lenke til kommentar
unused Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Spennende tema! Likt som trådstarter har jeg noen svake "minner" av meg selv i tredjeperson, men det tidligste jeg husker ordentlig er først nærmere 5 år tror jeg. Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Husker at jeg ble levert av foreldrene mine på oslo s til noen som skulle passe meg. Husker hvordan det så ut der inne da og alt. Husker håret til moren min og hvor forferdelig det var å bli adskilt fra henne. Husker også faren min og skjegget hans. Dette er ikke falske minner fordi det er jeg som har tatt det opp i voksen alder uten å ha blitt fortalt om det før. Alt stemmer. var ca 1 år. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Husker jeg ble badet i en grønn vask.... den vasken er ikke stor i dag.... Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 At jeg blei holdt opp ned og fikk juling av en fyr i hvit frakk og munnbind. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 (endret) Stefar som snurret meg på en lekekarusell til jeg ble dårlig og måtte bæres hjem. Endret 21. mai 2015 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Lyden av fluortabeletter som blir støvsugd opp fra under grindsengen jeg hadde mens jeg fortsatt sov på rommet med foreldrene mine. Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Tror det må være at jeg stod i hagen til foreldrene mine og kikket bortover mot ett barnebaseng vi hadde, tok full fart og hoppet oppi. tror jeg var 2år. (morsomt side-notat; Jeg har latt merke til at det minnet virker veldig som ett spawnpoint fra ett spill, hehe.) Er 22 nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå