george-the-slut Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Jeg så på fraværet mitt fra dette året, og til sammen er de 3 dager og 12 klassetimer. Jeg ser at det er ganske mange, og lurte på hvor viktig fravær er i forhold til videre utdanning? Er på studiespes, realfag nå og tenker å ha master i noe. Vil fravær/annmerkninger fra vgs telles i jobbsøking (som sommerjobb) etter man har startet på universitetet? og ser universitetet på fraværet ditt når du søker inn? og er antallet dager/timer jeg har vært borte veldig mye i forhold til "fare" skalaen? Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Universitetet ser IKKE på fravær, og jeg tviler på at en arbeidsgiver bryr seg særlig om noen år når du har litt høyere utdanning å vise til. Dette er ikke noe megaproblem. Lenke til kommentar
Catch. Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 (endret) Generelt sett er 3 dager og 12 timer med fravær ingenting å bekymre seg over - da det ikke blir skilt mellom legitimt fravær og ugyldig fravær på vitnemålet. Er man syk, så er man syk og har man en legetime å rekke, så må man bare rekke den. Dette er helt normalt. Arbeidsgiver hadde nok satt et spørsmålstegn om du hadde hatt et unormalt antall dager/timer fravær samlet sett over tre år. Endret 22. mai 2015 av Catch. Lenke til kommentar
PBinnern Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 3 dager og 12 timer er ingenting... så absolutt ikke noe å bry seg om, INGEN kommer til å reagere på dette. Jeg hadde selv mye mer fravær enn dette fra vidergående. Første jobb jeg søkte å var på intervju til etter universitet bemerket seg fraværet fra vidergående og spurte om kommentar til det. Da jeg kunne forklare/dokumentere fraværet var det ikke noe problem (sikkert 5-6x det du hadde). Neste jobb jeg søkte så ikke noe på fraværet fra vidergående... Så tror ikke du trenger bekymre deg Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Holder med en tråd. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1666828&do=findComment&comment=22529372 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg