Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Høy puls, kvalm, slapp

Anbefalte innlegg

Hei!

18 år gammel fortvilet gutt her! Har det siste året på vgs merket at jeg har mistet motivasjonen helt til å gjøre lekser, og derav har også karakterene falt. I matematikk R1 hvor jeg fikk karakteren 5 i fjor, fikk jeg i år karakteren 1/2 på heldagsprøve. Har i lang tid nå trodd jeg bare var skolelei, og at dette var årsaken, men har nå i det siste begynte å tvile på dette. (Selv om jeg er skolelei også, men ikke så ekstremt som fallet i karakterene tilsier.)

Årsaken til min tvil er at det ikke bare er skolearbeid jeg gradvis har sluttet å gjøre. Hver eneste dag er jeg slapp, antydninger til svimmelhet, kvalme og hodepine i tillegg til høy puls. De siste tre dagene har jeg målt hvilepulsen min om morgenen, og den har lugget på 96, 91 og 92, noe jeg etter litt research har funnet ut er veldig høyt! Hvertfall til en gutt på min alder. Hva kan det være som feiler meg? Er rett og slett piss lei av å komme med unnskyldninger for å ikke være sosiale med kompiser for å heller sitte/ligge på sofaen fra jeg kommer hjem fra skolen til jeg går til sengs. Har vært til legen og jeg mangler ingen vitaminer eller lider av stoffmangel.. Begynner nesten å lure på om jeg har pådratt meg noen form for kreft eller noe annet alvorlig? Har eksamen på fredag, og sa til meg selv at jeg skulle være godt forberedt til den når jeg fikk vite eksamenstrekket 13. mai. Har enda ikke åpnet boka.

Og til slutt vil jeg legge til det eneste jeg klarer å tenke for tiden: F**n i h**vet*e.

Anonymous poster hash: 80e95...158
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du er deprimert? Med depresjon kan det oppstå angst, somigjen kan øke pulsen din. Når du hver morgen skal ta pulsen har du angst for at den skal være høy. Mitt beste tips, slutt å mål pulsen. Det kommer ikke noe godt ut av det. Dra heller til legen og forklar hvordan du føler deg, men ikke bare det fysiske men også det psykiske.

Kanskje har du tatt i litt for mye og fått en liten knekk?(ref gode karakterer før dette oppsto)

Lenke til kommentar

Ta deg en tur til legen og få en god utbedring på hva som plager deg.

Utifra hva du sier , spesielt hodepine , så tror jeg at det er lurt å finne ut hva som plager deg, det kan være noe alvorlig eller det kan være stress og lignende , men du finner ikke ut før du får tatt en grundig undersøkelse.

Om du har hatt mye hodepine / migrene anbefaler jeg at du påpeker dette og de andre tingene som du har nevnt her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...