Gå til innhold

Sigma 17-70 f/2.8-4 C

Anbefalte innlegg

Fikk testet et Sigma 17-70 f/2.8-4 C objektiv og jeg det laget en slags svirre lyd og det kom små vibrasjoner ifra det. Dette kom uansett om OS stod på eller ikke, samme med autofokus.

Det jeg lurer på er om det er normalt eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til Canon kamera, skulle kanskje ha nevnt det.

Alltid fordel å gi mest mulig opplsyninger, men i dette tilfellet bør ikke kameramerke ha noe å si.

Det er tre ting som kan gi lyd i en linse, autofokusmekanismen, stabilisator og blender. Forsåvidt også zoomen, men det burde ikke være aktuelt i dette tilfellet.

Selv om stabilisator er slått av så er det en beveglig del som sannsynligvis må skyves på plass idet du skrur på, men med manuell fokus og AF av burde det ikke være lyd bortsett fra idet du skrur av/på og når et bilde tas. Men jeg har ikke denne linsen selv så jeg kan dessverre ikke si om lyden du beskriver er normal.

Lenke til kommentar

Fikk testet et Sigma 17-70 f/2.8-4 C objektiv og jeg det laget en slags svirre lyd og det kom små vibrasjoner ifra det. Dette kom uansett om OS stod på eller ikke, samme med autofokus.

Det jeg lurer på er om det er normalt eller ikke?

Har forrige versjon av objektivet - har testet C-versjonen

Det du lurer på er ikke normalt...

Lenke til kommentar

Testet noe mer nå og den lyden og de små vibrasjonene kommer etter jeg har trykt på fokusering knappen (som er bake på kameraet) eller når jeg trykker bilde knappen halvveis ned, og ei lite stund etter jeg har tatt bildet. 

Glemte og skrive det i første innlegget, men det ikke en høy lyd, mer en svak summende svirre lyd i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Testet noe mer nå og den lyden og de små vibrasjonene kommer etter jeg har trykt på fokusering knappen (som er bake på kameraet) eller når jeg trykker bilde knappen halvveis ned, og ei lite stund etter jeg har tatt bildet. 

Glemte og skrive det i første innlegget, men det ikke en høy lyd, mer en svak summende svirre lyd i bakgrunnen.

Slik du nå beskriver.....virker helt normalt, hvis det KUN er når OS er aktivert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...