Thomhess Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Vi har denne våren hatt som gruppeprosjekt å lage en kampanje for å redde den lokale pub'en i Volda, som trues med nedleggelse. Som en del av min eksamensoppgave skal jeg forbedre brukergrensesnittet på nettsiden vi lagde i forbindelse med kampanjen, og trenger litt respons fra dere! Her er linken til nettsiden: https://minerva.hivolda.no/dgt3/ Og her er noen spørsmål jeg gjerne vil ha svar på: Fungerer navigasjonen på siden godt? Er det noen elementer som føles unødvendig? Kommer funksjonaliteten til videoen tydelig frem? Hvordan kan brukergrensesnittet forbedres? Dere kan godt kommentere andre ting, eller la være å kommentere alle de her. Vil bare høre deres tanker! På forhånd tusen takk til alle som svarer, setter veldig pris på det! Lenke til kommentar
MartenAndre Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Fin nettside. Enkelt. Litt stor thumbnail av videoen der nede, prøv å nedjustere størrelsen. De fleste som vil se videoen på fullskjerm vil dobbeltklikke, resten vil kanskje se den på mindre skjerm. Bra at det er lett å signere kampanjen, men du kan også ha den tilgjengelig helt øverst på siden, kanskje som en liten boks på høyre-sida. (Eller eventuelt en ajax popup på høyre side som kommer til syne etter 15-20 sec) Da vil du kanskje kunne samlet flere signaturer, folk slipper å bla gjennom siden og se videoen før de har mulighet til å signere. PS: Når jeg trykker på "se video" blir jeg skrollet for langt ned, altså ser jeg halve videoskjermen. Bruker Chrome, Win 7. Endret 24. mai 2015 av MartenAndre Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Linken fra "Se video" bommer litt, men bortsett fra det så synes jeg det er lite som bør endres. Websiden kommuniserer meget bra på grunn av sin enkelhet. Første delen er egnet til å "vekke nyskjerrighet" slik at man "automatisk" vil kikke videre nedover for å se hva dette er. Uderskriftskampanjen bør stå nederst der den er, for ellers vil den ødelegge for "budskapet over". Det bør ikke lages popuper eller noe som forstyrrer helhetsbildet. Det er mulig at videoen kunne ha vært litt smalere og ikke fyllt hele siden. Det er noe med måte som videoen er plassert som ikke virker helt "helstøpt". (Men det kan også ha noe med navigasjonen å gjøre som bommer litt.) Finnes "Det grønne treet" eller er dette ren fiksjon? Er dette laget i/med Adobe Muse og Illustrator? (Meget bra synes jeg.) Edit: Nei, jamen er det ikke Wordpress :-) Theme? Endret 24. mai 2015 av arne22 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Finnes "Det grønne treet" eller er dette ren fiksjon? Det tenkte jeg også på, men ikke vanskelig å finne svaret: https://nb-no.facebook.com/pages/Det-gr%C3%B8ne-treet/164264906953851 http://www.nrk.no/mr/stort-engasjement-rundt-_det-grone-treet_-1.12220245 Endret 24. mai 2015 av Mr D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå