Presley Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Jeg har bestilt og venter bare på postgangen før jeg får min Asus EA-AC87 i hus. Denne hadde jeg tenkt å bruke som media bridge opp mot htpc og et par andre nettverksenheter på stua. Aller først på nettverket har jeg et modem fra Eidsiva, et Inteno X5669B som er koblet i bridge inn p WAN-porten på Asus RT-AC87. Dette oppsettet fungerer greit sånn til mobiltelefoner og laptoper som det er ganske mange av i en husholdning med 4 personer..Det som jeg tror gikk opp for meg nå nettopp var at om den EA-AC87'n skal ha den hastigheten og funksjonen som jeg ønsker opp mot HTPC', så må RT-AC87 settes i bridge mode den også..? Noe som vil føre til at den daglige nytten av denne da vil fade litt bort? Jeg har en stasjonær pc koblet til ethernet på denne samt en printer koblet til via usb.. Vil disse funksjonene falle ut om jeg kobler den i bridge opp mot EA-AC87'n?Slik jeg forstår det så vil den mediabridgen da bli tilkoblingspunktet jeg må bruke for alt av utstyr, eller vil begge fungere side om side..? Dette gjorde meg litt forvirra og usikker nå, så spørsmålet er vel ganske enkelt.. Hvordan bør jeg koble opp disse enhetene mot hverandre for å få best utnyttelse av dem? Da altså med uttak av ethernet på RT', samt både trådløst og ethernet opp mot EA'n... Håper på gode råd. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Dette er en repeater/aksesspunkt.. Den fungerer som en trådløs switch og utvider av det eksisterende WiFi nettverket ditt.. Du skal IKKE gjøre noe med RT-AC87! Du konfigurerer den til å koble seg til nettverket ditt, og så kobler du opp enhetene dine til nettverket.. 1 Lenke til kommentar
Presley Skrevet 20. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2015 (endret) Aha, var jo det jeg hadde håpet. Men vil den repeater-funksjonen gjøre at jeg får dårligere hastighet og latency? Jeg klarer ikke å finne igjen hvor jeg leste det som gjorde meg skeptisk nå, men det sto at jeg måtte sette RT-AC87 i Bridge opp mot media bridgen for å få maks hastigheter.. Men da tenker jeg ikke mere på det, og bare gleder meg til den dukker opp og jeg endelig kan få streamet litt fra den stasjonære pc'n til htpc og smarttv via mediabridgen i litt anstendig oppløsning og kvalitet. Edit: Jeg mener også å huske at jeg leste et sted at om jeg bruker den som media bridge så ville den ikke fungere som wifi-extender.. Nei nå har jeg bare forvirra meg selv.. Endret 20. mai 2015 av presley Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Du må nesten prøve deg fram når du får den... Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Jeg har ikke ea men har rt-87u. Tidligere så brukte jeg r7000 og repeateren til netgear. Fikk ikke dårligere latency men var ikke fornøyd. Kjøpte en rt-87u og plasserte heller midt i huset i toppetasjen og nå har jeg 10x bedre nett i hele huset bare med den. Før stod r7000 i et hjørne i 1 etasje med repeater rett over i etasjen og det funka ikke så bra som en rett plassert rt-ac87u. Tror kanskje jeg hadde fått samme resultatet med r7000 men asusen er mye kjekkere.. Så prøv heller plasseringen før du prøver repeater... Bruker ikke repeater i det hele tatt lenger. 1 Lenke til kommentar
Presley Skrevet 20. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2015 Jo, men cluet er at jeg kjøper EA for å koble opp mot RT for å få trådløs streaming i hastigheter som skal støtte 4K i topp kvalitet. Pr i dag har jeg nett via strømnettadaptere fra RT og via en switch i andre enden og inn på htpc, tv og dekoder. Har testet hastighetene via de adapterne og det gir veldig dårlig hastighet. Så det blir vel så jeg må prøve og feile litt, til frøknas store fortvilelse vil jeg anta.. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 EA-AC87 kan settes opp som media bridge for å få max ytelse. Men da "låser" man RT-AC87 også til media bridge og vil trenge et AP ved siden av RT-AC87. Skal man bruke RT-AC87 på vanlig måte, må EA-AC87 settes opp som AP med kabel. Ser ut som den ikke kan brukes som repeater iflg manualen. 1 Lenke til kommentar
Presley Skrevet 21. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2015 Hmmm, bortkasta penger rett og slett der, altså... Lenke til kommentar
Presley Skrevet 21. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2015 (endret) Men hva mener du med et AP ved siden av RT-AC87..? Edit: Ah, du mener AksessPunkt ja, som at jeg måtte ha ett til EA-AC87 rett ved routeren..? Søren, dette blir bare dumt det nå da.. Noen som vil kjøpe en Asus EA-AC87? (tulla) Endret 21. mai 2015 av presley Lenke til kommentar
Presley Skrevet 25. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2015 Da var pakken på tur vertfall..Får vel bare finne meg i å dra Cat6 uitvendig og bruke EA-AC87 som bokstøtte da.Inntil jeg får lest meg opp til et bedre bruksområde.. Lenke til kommentar
Presley Skrevet 30. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2015 Da har dette oppsettet vært testet litt, og jeg kan bare anbefale dette oppsettet. Man låser _IKKE_ routern til bridge mode, den fortsetter jobben som vanlig, men media bridgen låses i bridge og serverer goode hastigheter selv gjennom et gulv og tre massive tømmervegger. Dog kunne jeg ikke gjemme mediabridgen bak tv'n, så jeg må finne en løsning på dette uten å måtte henge den synlig på veggen.. Da tror jeg nemlig strikken til frøkna begynner å bli noget tynnslitt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå