U1ven Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 (endret) Noen som kan hjelpe meg med dette? Problemet med bilen (Audi A6, 1995 modell) startet for noen måneder siden og har gjentatt seg kanskje ish 25% av gangene jeg skal starte bilen. Når jeg vrir om tenninga av de gangene den ikke vil starte hører jeg motoren prøver og prøver - så lenge jeg holder tenninga inne. Ofte må jeg gjenta prosessen 1-2 ganger til før jeg får start på den. En tilleggsinformasjon er at ved en kort stans (motor skrus av) etter en kjøretur så er det aldri problemer ved å skru motor på igjen like etter. Har søkt over nettet, hva det kan være, men har ikke funnet noe konkret informasjon om det. Et godt svar refunderes i +1 og masse øvrig takknemlighet Endret 20. mai 2015 av U1ven Lenke til kommentar
Indian Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 (endret) Leste av feilkoder? startprobleme høres ut som tennplugger og eller ledninger. Er det lenge siden du har byttet plugger? Du trenger ikke de dyre NGK pluggene fra Møller. Brisk er et gammel og god merke som før het Iskra. Faktisk Biltema som selger dem nå for småpenger. De koster mye mer i utlandet enn hos Biltema. Endret 20. mai 2015 av Indian 1 Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 20. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2015 Har ikke kjøpt meg apparat for å lese av feilmeldinger, men har mulighet til å låne. Vil det komme tydelig frem her? Pluggene har etter alt jeg vet blitt byttet en gang iløpet av leveperioden. I gjengeld har den "kun" gått 160,000km. Var faktisk innom biltema senest idag og tanken traff meg, men tenkte å komme til bunns til problemet før jeg bruker mer penger på bilen Takk for svar! Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Om jeg ikke husker feil, så er plugger en del av service hver 60.000 km på den modellen, så om de kun er byttet en gang på 160.000, så kan det være på tide. (Alt etter hvor lenge det er siden) 1 Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 20. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2015 Takk for input! Ser ut som det er pluggene som skal ut. Ser at den tilleggsinformasjonen var mer til misforståelser enn til forstand, så jeg endret den litt: "En tilleggsinformasjon er at ved en kort stans (motor skrus av) etter en kjøretur så er det aldri problemer ved å skru motor på igjen like etter. " Kan slitne tennplugger forklare det? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Er jo alltid greit å starte med en liten service når man opplever trøbbel. Typisk plugger og filtre, koster jo ikke så mye heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå