Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

halv motorkraft og motorlampe lyser på toyota avensis 2.2 d-cat 2005

Anbefalte innlegg

Har ei veninnde av meg som eier en toyota avensis 2.2 d-cat 2005 modell. 

Hun har selv eid bilen i 3år og aldri hatt noen feil. verken med motor eller elektronikk/teknisk.
Hun har nå fått opp en lysende motorlampe og bilen yter ikke halv motorkraft engang. på vanlig landevei kommer bilen knapt opp i 80km/t. i oppoverbakker holder den 25/30km/t. 
på bensinstasjonen mener de at på grunn av mye bakking ved sist vinter her oppe i finnmark kan ha ført til igjenkoksing. dette er noe jeg selv også tror kan være årsaken til at bilen hennes ikke fungere optimalt. hun kjøpte to flasker med "olje" som skulle puttes i tanken slik at det skulle gå flyt å gå fri. Dette har ikke hjulpet. bilen ble kjørt varm. det eneste er at den "hoster" ved aks. i fri. (rusing) Jeg koblet også batteriet fra bilen for å nullstille. Motorlampen kom da tilbake etter 10min- bilen fungerte NOE mer tilnærmet normalt før den kom tilbake igjen

Jeg for min del tror det må et verksted til da det virker utrolig tett. men da jeg ikke er noe mekaniker tenkte jeg å lufte dette her for å se om det er noe annet man kan prøve enn verksted. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hun kjøpte to flasker med "olje" som skulle puttes i tanken slik at det skulle gå flyt å gå fri.

haha

Sikkert EGR ventilen som kødder. Den kan renses. Google it.

Jeg ville nå helst sett hva den feilkoden sier først.

Endret av Mekker`n
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, hva folk mener på bensinstasjonen er vel ganske irrelevant. De er jo tross alt ansatt for å selge pølser og burgere, uten noen krav om å kunne noe om bil.

Og vidundermidler man kan helle på bensintanken som fikser "alt" av motorproblemer. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...