Hope53 Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hei. Kjøpte et Sony DCR-TRV33 hos komplett.no sammen med en hel del andre varer til skolen der jeg arbeider. Til sammen ble regningen over kr 21.000. Da jeg prøvde kameraet for første gang med kassett i hørte jeg en tydelig "summelyd" fra drivverket på høyre side av kameraet selv når kameraet sto i standby-stilling. Lyden var så sterk at den også ble fanget opp av opptaket når jeg trykket på rec og startet opptaket. Uten kassett var kameraet uten ulyd. Jeg kontaktet selvfølgelig komplett.no for å reklamere på kameraet og regnet med at det var en enkel sak å få byttet det. Men, nei takk! Jeg hadde ikke kjøpt varen som privatperson og hadde dermed ikke bytterett etter kjøpsloven! I og med at jeg hadde pakket det opp kunne de ikke ta det tilbake. Jeg måtte jo for svarte pakke det opp for å finne ut at det laget ulyd! Jeg måtte dermed sende kameraet til et serviceverksted for å få det reparert på garantien. Får håpe det ordner seg og at ikke skolen blir sittende med et kamera med en ulyd som stadig kommer tilbake. Jeg skal i hvert fall aldri mer handle hos komplett.no Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Komplett må vel få lov til å følge loven som alle andre bedrifter vel? Forbrukerkjøpsloven gjelder faktisk ikke for andre enn forbrukere, og en skole defineres ikke som en forbruker, dessverre. På den annen side.... gå inn på lovdata.no, finn en lov som regulerer handel bedirfter imellom og reklamer direkte til komplett. Lenke til kommentar
Shrek Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Ja, livet er urettferdig. Kjøpsloven gjelder bare for forbrukere, arbeidsmiljøloven gjelder bare for lønnsmottakere og ikke for elever og studenter, dagpenger gjelder ikke for selvstendig næringsdrivende, og statens satser gjelder ikke for politikere. Bli voksen og slutt å fore myten om at lærere er sytete Vær glad garantien gjelder i det hele tatt! Lenke til kommentar
tek73 Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Det forundrer og bekymrer meg at når noen har noe som helst negativt å si om komplett finnes det straks noen som støtter komplett her på forum. Jeg har kun merket meg 3 ting med komplett de ligger dårlig ann på pris og på webshoperfaringer. De har derimot det suvernt beste utvalget med både mpx, ps-web og pc-max et stykke bak der. Så kan noen forklare meg hvorfor komplett til stadighet "Guddomeliggjøres" Lenke til kommentar
kanonterje Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Ifølge forbrukerkjøpsloven av 2000 ville du kunne krevd omlevering, jf. §§ 16 & 26(mangel på varen)...Ellers kunne du brukt angrerettsloven av 2000 og bare angret kjøpet(måtte dog ha blitt gjort innen 14 dager) §11... menmen...lovboka kan brukes til så mangt, og forbrukerens stilling er blitt veldig styrket etter de nye lovene kom på plass i år 2000 Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Ifølge forbrukerkjøpsloven av 2000 ville du kunne krevd omlevering, jf. §§ 16 & 26(mangel på varen)...Ellers kunne du brukt angrerettsloven av 2000 og bare angret kjøpet(måtte dog ha blitt gjort innen 14 dager) §11... menmen...lovboka kan brukes til så mangt, og forbrukerens stilling er blitt veldig styrket etter de nye lovene kom på plass i år 2000 For det første kom ikke forbrukerkjøpsloven før i 2002, og for det andre var vel hele poenget her at han ikke er en forbuker siden han kjøper inn for en skole. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Så kan noen forklare meg hvorfor komplett til stadighet "Guddomeliggjøres" Hmm, kanskje fordi det er like kult å "Guddomeliggjøre" dem som det er å rakke ned på telenor. Eller kanskje det er det at i de fleste tilfellene så yter komplett.no en utmerket service til sine kunder Lenke til kommentar
Hope53 Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Hei. Ja, jeg vet at verden er urettferdig, Shrek. Det er vel nettopp derfor vi har slike forum som dette slik at færrest mulig kan ”gå i baret” slik jeg gjorde. Det er sikkert flere enn meg på forumet som handler for bedrifter og organisasjoner og som kanskje ikke har lest alt som står med små skrift… Poenget mitt er at hadde jeg handlet på en lokal butikk så hadde jeg for det første fått prøvd kameraet. Dernest er jeg 100% sikker på at jeg hadde fått byttet kameraet i butikken om det var noe feil på det. Butikken hadde tatt jobben med å følge opp garantien mot Sony. Det var slik service jeg håpet på hos komplett.no også, men i stedet ble jeg i telefonen mottatt av en meget arrogant kundebehandler som ikke var interessert i å diskutere noe som helst angående retur av kameraet og som sa rett ut at han ikke brydde seg om at jeg for fremtiden aldri mer vil handle hos komplett.no. Vi handler tross alt data- og videoutstyr for noen 10.000 hvert år, men de er vel blitt ”så store” at de ikke bryr seg om dette. Min lærepenge er derfor at jeg aldri mer vil kjøpe slike dyre ting på nettet, men heller gå til en lokal forhandler. Selv om jeg må betale litt mer (faktisk ikke mange 100-lappene) så får jeg en helt annen service enn dette. Endret 16. november 2003 av Hope53 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå