Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gir Pod-filter mangel på EU-kontroll?

Anbefalte innlegg

Med de nye reglene så vil nå enhver synlig modifisering av motoren for økning av effekt (trimchip/effektboks) gi mangel på kontrollen. Vil dette også gjelde hvis man har et åpent luftfilter (K&N, UNI, pipercross etc)? Disse gir jo ikke mer effekt.

Jeg vil tippe 98% sjanse for ja siden vi bor i Norge. :p Men hadde vært interresant å høre om noen har fått mangel på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg kan se for meg er om det vil endre funksjonen, altså om det originale luftfilter/-boks har fler funksjoner enn å filtrere ny luft utenfra. Men etter min erfaring er det intet å hente på kun å bytte filter, heller tvert imot.

Ser kult ut.

Lenke til kommentar

Spørsmålet var ikke hva et pod-filter gjør. Det vet jeg allerede. :p Det jeg lurte på var om det umiddelbart gir mangel ved en EU-kontroll.

På min bil er effekten litt mer lyd og litt bedre gassrespons. Den har ikke turbo og har et veldig restriktivt luftinntak.

Lenke til kommentar

Er jo gratis etterkontroll når jeg tenker meg om så det er jo bare å prøve.

Hvor får du gratis etterkontroll?

Jeg ville ikke anmerket endring av luftfilter, da dette alene ikke er en reell effektgivende modifikasjon. Dog bør det ikke resultere i unødvendig mye økning i støy.

Lenke til kommentar

Jeg har en kompis som fikk 2´er-feil for effektøkning pga. blå vakumslanger!

Skal høre om jeg kan få tak i mangellappen så jeg kan legge det ut her :)

Må gjerne dele med oss andre hvor dette var, for dette er helt klart en plass som ikke sørger for at de ansatte vet hva de holder på med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...