Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Offentlig urinering, med kun 1 politibetjent som vitne.


suport

Anbefalte innlegg

Har ikkje sjølv høyrt om nokon som har fått grunnlause forelegg for ordensforstyrrelsar.

Alle som eg har høyrt om som har fått forelegg for dette har fått det fordi dei har nekta å oppfylle ein forespørsel om å dempe seg.

Ofte då på grunn av sjølvpåført rus som gjer at dei ikkje klarer å forstå kor plagsome dei er for andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I sånne tilfeller er det helt greit, så lenge det faktisk er en forstyrrelse for omverden. Noe som faktisk skal litt til. Jeg har, som sagt, vært vitne til en del snodige situasjoner rundt dette, og velger å stille et stort spørsmålstegn rundt praksisen når det gjelder ordensforstyrrelser. 

Lenke til kommentar

Formålet er å ha et rammeverk for å straffe uønsket adferd uten å direkte kodifisere alle tenkelige eventualiteter. Min erfaring er at personer som anmeldes for ordensforstyrrelse ofte har fått et par advarsler først.

 

Men det finnes utvilsomt unntak.

Formålet er det ingenting å si på. Men, det kommer ikke uten ulemper.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme tankegang en gang jeg mistet lappen for overtredelse av vtl §3 punkt 1.a .. at alle skal være hensysfulle, aktpågivende og varsomme i trafikken, da var det EN purk som så meg og jeg tenkte jeg hadde en sak pga jeg hadde hørt at det alltid skal være to politivitner, men advokaten sa; du har rett, det blir ord mot ord, men politimannen sitt ord veier tyngre siden han er politi, har gått phs og har sverget til kongen og blablabla. så kjørte jeg sak likevel og tapte på en måte da, men slapp å ta oppkjøring og teoriprøve mtp prøvetid. en litt redusert straff. men om en purk ser deg pisse er det jo ikke så mye å fundere på hva som har skjedd så ville bare godtatt det. du utgjorde ett straffbart forhold 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...