Gå til innhold

Klistremerke gir billig tale og data i utlandet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Du kan foreta telefonsamtaler med ett fornuftig abonnement også. Og hva slags bransje er det du jobber i? At en enkel person har 50k i unødvendig utgifter i måneden er ikke sammenlignbart med å "pante en flaske". AtW

Nå er det gjerne sånn at store bedrifter går inn på en avtale med et selskap for å levere tele tjenester. Det er prisen på totalpakka som teller. Jo, det kan fint sammenlignes med tanke på økonomi. At du lar være å pante en tomflaska kan være et større tap for din økonomi enn 50k for en bedrift.

Ja, større bedrifter går inn på avtaler, og reforhandler gjerne disse også, hvorfor? Fordi selv store firma liker ikke å kaste penger ut av vinduet unødvendig. Og dette er 50k for en enkelt person, selv om man later som bedriften ikke bryr seg om 50k i måneden for en person, men av en eller annen grunn ikke gjør det for alle de andre ansatte, så er det ikke et større tap for de aller fleste bedrifter, man må ha en omsetning på over 50 milliarder før det blir et større relativt tap. Uansett er det som sagt rimelig fiktivt, at det bare er denne ene ansatte som er i dette regimet, de færreste bedrifter synes det er greit om alle de ansatte kostet 50k ekstra i måneden som kunne vært unngått med la oss si 10 minutts arbeid per ansatt (her er jeg snill og later som en tomflaske tar 10 minutt å pante).

 

Hvilken bransje jobber du i?

 

AtW

Det er forskjell på ei kontordame som sitter på et kontor i Oslo fremfor en ingeniør som er ute og fakturerer inn de store summene. Jeg jobber i en av norges største bedrifter med bunnsolid økonomi. Er du oppegående trenger du ikke spørre mer.

 

 

Er det? 50 000 tapt unødvendig er 50 000 tapt unødvendig for bedriften, uansett om det er forårsaket av en kontrodame eller ingeniør. 

 

Jo, jeg trenge å spørre mer, eller mener du "en av norges største  bedrifter, med bunnsolid økonomi" bare passer for en eneste bedrift? Jeg trenger forøvrig ikke å vite hva slags bedrift du jobber i, jeg spurte bare om bransjen. Har forøvrig jobbet inn mot flere av norges største bedrifter, og deler ikke inntrykket at de synes 50k bortkastet er noe som er uvesentlig.

 

AtW

 

alle kan fly økonomiklasse til 5000 også, men man velger ofte business til 30 000 uansett... hvorfor? fordi det ikke spiller noen rolle. 

Når et felt i saudi har mistet produksjonsstyring så er jeg somregel på flyet alt ifra 3-5 timer etter hendelsen skjedde, jeg har sjåfør fra flyplassen rett ut i felten og er på telefonen KONTINUERLIG fra hendelsen skjer til jeg er på stedet for å få så mye informasjon som mulig før jeg ankommer. Hvert minutt koster penger. Jeg kan ikke få sjåføren til å stoppe innom et kjøpesenter så jeg kan stikke innom en kiosk og begynne med noe lokal simkort greier.... jeg slipper ikke inn på de fleste kjøpesenter i saudi engang fordi dem er såkalt "family only" :p jeg kan ikke stoppe innom andre ærend på vei til en slik jobb, det er en hel masse regler for slike situasjoner. Det koster kunden dyrt å få meg dit så lite populært om jeg sløser en time på noe annet greier.... 

 

Og ikke tro jeg ikke har undersøkt det, men det ble funnet lite praktisk da så lot vær. Men nå, nå som denne tjenesten kommer så kommer jeg til å skaffe meg den. Så jeg er ikke helt "sløseidiot"

 

 

For det første er ikke økonomi og business likeverdige produkter, men man får ikke ringt bedre med et dyrere abonnement. Dessuten får man ikke økonomi med fleksibilitet for 5k når man skal reise til saudi på dagen.

 

Du snakket jo om utgifter per måned? At man har det travelt den første dagen er greit nok, at man ikke har tid til å ordne noe som sparer 50k på en måned? Eller få noen på stedet til å ordne det? Og det er jo presumptivt også forutsigbart at du skal til landet igjen før eller siden? Men som sagt, dette er jo egentlig sjefen ditt sitt ansvar, du skal løse det faglige, om sjefen din ikke gidder å ordne noe administrativt som sparer 50k i måneden, så er det vel hans problem.

AtW

Lenke til kommentar

Skal ha simkort i Japan i sommer. Det koster 200 kr for 2 uker.

 

Jeg hadde datasimkort når jeg bodde i Tokyo og det var ikke akkurat imponerende. Kjempedårlig dekning da det var en avtale med en av de mindre operatørene (Docomo). Om du får med SoftBank, tror jeg det skal gå helt greit, siden de er Japans versjon av Telenor når det gjelder dekning.

 

Tror uansett du vil stortrives!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Skal ha simkort i Japan i sommer. Det koster 200 kr for 2 uker.

Jeg hadde datasimkort når jeg bodde i Tokyo og det var ikke akkurat imponerende. Kjempedårlig dekning da det var en avtale med en av de mindre operatørene (Docomo). Om du får med SoftBank, tror jeg det skal gå helt greit, siden de er Japans versjon av Telenor når det gjelder dekning.

 

Tror uansett du vil stortrives!

 

Docomo er vel største i Japan, så det er dem jeg skal satse på. De er de eneste som har god dekning over hele Japan. Softbank er også bra, men har dessverre ikke like god dekning der jeg skal være. Bruker stort sett alltid Docomo når jeg er der nede.

 

Men trives, det er jeg sikker på at jeg skal gjøre!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Du kan foreta telefonsamtaler med ett fornuftig abonnement også. Og hva slags bransje er det du jobber i? At en enkel person har 50k i unødvendig utgifter i måneden er ikke sammenlignbart med å "pante en flaske". AtW

Nå er det gjerne sånn at store bedrifter går inn på en avtale med et selskap for å levere tele tjenester. Det er prisen på totalpakka som teller. Jo, det kan fint sammenlignes med tanke på økonomi. At du lar være å pante en tomflaska kan være et større tap for din økonomi enn 50k for en bedrift.
Ja, større bedrifter går inn på avtaler, og reforhandler gjerne disse også, hvorfor? Fordi selv store firma liker ikke å kaste penger ut av vinduet unødvendig. Og dette er 50k for en enkelt person, selv om man later som bedriften ikke bryr seg om 50k i måneden for en person, men av en eller annen grunn ikke gjør det for alle de andre ansatte, så er det ikke et større tap for de aller fleste bedrifter, man må ha en omsetning på over 50 milliarder før det blir et større relativt tap. Uansett er det som sagt rimelig fiktivt, at det bare er denne ene ansatte som er i dette regimet, de færreste bedrifter synes det er greit om alle de ansatte kostet 50k ekstra i måneden som kunne vært unngått med la oss si 10 minutts arbeid per ansatt (her er jeg snill og later som en tomflaske tar 10 minutt å pante).

 

Hvilken bransje jobber du i?

 

AtW

Det er forskjell på ei kontordame som sitter på et kontor i Oslo fremfor en ingeniør som er ute og fakturerer inn de store summene. Jeg jobber i en av norges største bedrifter med bunnsolid økonomi. Er du oppegående trenger du ikke spørre mer.

Er det? 50 000 tapt unødvendig er 50 000 tapt unødvendig for bedriften, uansett om det er forårsaket av en kontrodame eller ingeniør.

 

Jo, jeg trenge å spørre mer, eller mener du "en av norges største bedrifter, med bunnsolid økonomi" bare passer for en eneste bedrift? Jeg trenger forøvrig ikke å vite hva slags bedrift du jobber i, jeg spurte bare om bransjen. Har forøvrig jobbet inn mot flere av norges største bedrifter, og deler ikke inntrykket at de synes 50k bortkastet er noe som er uvesentlig.

 

AtW

alle kan fly økonomiklasse til 5000 også, men man velger ofte business til 30 000 uansett... hvorfor? fordi det ikke spiller noen rolle.

Når et felt i saudi har mistet produksjonsstyring så er jeg somregel på flyet alt ifra 3-5 timer etter hendelsen skjedde, jeg har sjåfør fra flyplassen rett ut i felten og er på telefonen KONTINUERLIG fra hendelsen skjer til jeg er på stedet for å få så mye informasjon som mulig før jeg ankommer. Hvert minutt koster penger. Jeg kan ikke få sjåføren til å stoppe innom et kjøpesenter så jeg kan stikke innom en kiosk og begynne med noe lokal simkort greier.... jeg slipper ikke inn på de fleste kjøpesenter i saudi engang fordi dem er såkalt "family only" :p jeg kan ikke stoppe innom andre ærend på vei til en slik jobb, det er en hel masse regler for slike situasjoner. Det koster kunden dyrt å få meg dit så lite populært om jeg sløser en time på noe annet greier....

 

Og ikke tro jeg ikke har undersøkt det, men det ble funnet lite praktisk da så lot vær. Men nå, nå som denne tjenesten kommer så kommer jeg til å skaffe meg den. Så jeg er ikke helt "sløseidiot"

For det første er ikke økonomi og business likeverdige produkter, men man får ikke ringt bedre med et dyrere abonnement. Dessuten får man ikke økonomi med fleksibilitet for 5k når man skal reise til saudi på dagen.

 

Du snakket jo om utgifter per måned? At man har det travelt den første dagen er greit nok, at man ikke har tid til å ordne noe som sparer 50k på en måned? Eller få noen på stedet til å ordne det? Og det er jo presumptivt også forutsigbart at du skal til landet igjen før eller siden? Men som sagt, dette er jo egentlig sjefen ditt sitt ansvar, du skal løse det faglige, om sjefen din ikke gidder å ordne noe administrativt som sparer 50k i måneden, så er det vel hans problem.

AtW

Han snakket om utgifter pr måned. Tror du det er en flyvning pr måned? Business og økonomi er ikke likeverdig produkter, men du kommer ikke noe fortere frem med business. Det er bare mer komfortabelt. Det er veldig komfortabelt å få utdelt en telefon og et simkort å forholde seg til det til enhver tid uten å tenke på kostnadene også.

 

Jeg tror du prøver å komme med fornuftige "løsninger" i bransjer du ikke kjenner så godt. Du nevner første dagen. Neste dag kan man være et helt annet sted. Selv om jeg jobber 90% innenlands og dette i liten grad gjelder meg har jeg kollegaer og venner som har all sin tid arbeidstid utenlands. Jeg har dog mye telefoner til og fra utlandet, så regningene er til tide heftig. Kan jo feks ringe ut med Skype å betale en brøkdel. Men skal jeg sitte på jobb å tenke over kostnadene ved bruk av mobil, så må de finne noen annen til å gjøre jobben. (Og det gjør de ikke med dårligere vilkår enn det som er i dag) Når man er tilgjenglig 24/7 365 dager i året. Jeg vet svært sjelden hvor jeg skal fra dag til dag. Jeg får en telefon, reiser ut og der blir jeg til problemet er løst.

Lenke til kommentar

meg: "Hey Bill, call me on skype will you?"

BILL: "WHAT THE FUCK IS THAT!?!?"

meg: "never mind..."

Nå kan man ringe et hvilket som helst mobil/husnummer med Skype uavhengig om mottaker har Skype eller ikke. Mottaker vil også få opp mitt mobilnummeret når jeg ringer og kan ikke se at samtalen kommer fra Skype. Lærte du noe nytt i dag?

Lenke til kommentar
 

Han snakket om utgifter pr måned. Tror du det er en flyvning pr måned? Business og økonomi er ikke likeverdig produkter, men du kommer ikke noe fortere frem med business. Det er bare mer komfortabelt. Det er veldig komfortabelt å få utdelt en telefon og et simkort å forholde seg til det til enhver tid uten å tenke på kostnadene også.

 

Jeg tror du prøver å komme med fornuftige "løsninger" i bransjer du ikke kjenner så godt. Du nevner første dagen. Neste dag kan man være et helt annet sted. Selv om jeg jobber 90% innenlands og dette i liten grad gjelder meg har jeg kollegaer og venner som har all sin tid arbeidstid utenlands. Jeg har dog mye telefoner til og fra utlandet, så regningene er til tide heftig. Kan jo feks ringe ut med Skype å betale en brøkdel. Men skal jeg sitte på jobb å tenke over kostnadene ved bruk av mobil, så må de finne noen annen til å gjøre jobben. (Og det gjør de ikke med dårligere vilkår enn det som er i dag) Når man er tilgjenglig 24/7 365 dager i året. Jeg vet svært sjelden hvor jeg skal fra dag til dag. Jeg får en telefon, reiser ut og der blir jeg til problemet er løst.

 

 

Forskjellen er ikke sammenliknbar i det hele tatt.

 

Ellers hadde jeg vært forsiktig med å komme med antakelser med hvor godt jeg kjenner bransjer om jeg var deg. Hvilken bransje er det du jobber i forresten, så kan jeg komme med ytterligere vurderinger av hvor godt jeg kjenner den. Og joda, man kan være et annet sted, vedkommende jeg kommenterte til bruker tydeligvis mye tid i ett spesifikt land. Som de fleste i hans antatte bransje, så er det gjerne en periode der man hovedsaklig er i et annet land og norge.

 

Og kanskje jobben din bør finne noen annen til å gjøre jobben, om du ikke gidder å bruk lync når du skal ringe til utlandet. De finner kanskje tilogmed noen om de bruker 20 000 av de 50 000 til å tilby vedkommende bedre grunnlønn. Det er ikke akkurat noe stort offer, og enkelte bransjer har jo måttet begynne å ta innover seg realiteten av at også de muligens ikke kan sløse uhemmet. 

 

Som sagt, dette er vel stort sett sjefens problem og vurderinger, men det er ganske meningsløst å framstille det som et stort offer å ringe over ip-telefoni når man sitter på kontoret feks.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

meg: "Hey Bill, call me on skype will you?"

BILL: "WHAT THE FUCK IS THAT!?!?"

meg: "never mind..."

Nå kan man ringe et hvilket som helst mobil/husnummer med Skype uavhengig om mottaker har Skype eller ikke. Mottaker vil også få opp mitt mobilnummeret når jeg ringer og kan ikke se at samtalen kommer fra Skype. Lærte du noe nytt i dag?

 

uten å bruke penger du har satt inn på skype kontoen? hvis ikke lærte jeg ikke en dritt 

Lenke til kommentar

 

Som sagt, dette er vel stort sett sjefens problem og vurderinger, men det er ganske meningsløst å framstille det som et stort offer å ringe over ip-telefoni når man sitter på kontoret feks.

 

AtW

 

 

Det finnes en del problemer med å ringe til IP-telefoner, mhp. på hvordan det spares inn pakker på dødtiden av en samtale.

 

Dette kan av og til være så ekstremt harde besparelser definert på, at samtalen blir helt horribel. Det kan være umulig enkelte ganger å føre en ordentlig samtale.

 

Dette har jeg opplevd ved å bruke Skype og ringe til norske firma som har IP-telefoni implementert i sine sentralbord.

 

 

Dead Air:

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=dead+air+of+VoIP

 

http://www.kapanga.net/ip/blog/?p=6

 

 

Et annet tema:

http://en.wikipedia.org/wiki/Comfort_noise

 

 

Voice activity detection:

http://en.wikipedia.org/wiki/Voice_activity_detection

 

 

 

 

.. it can avoid unnecessary coding/transmission of silence packets in Voice over Internet Protocol applications, saving on computation and on network bandwidth.
Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Som sagt, dette er vel stort sett sjefens problem og vurderinger, men det er ganske meningsløst å framstille det som et stort offer å ringe over ip-telefoni når man sitter på kontoret feks.

 

AtW

 

 

Det finnes en del problemer med å ringe til IP-telefoner, mhp. på hvordan det spares inn pakker på dødtiden av en samtale.

 

Dette kan av og til være så ekstremt harde besparelser definert på, at samtalen blir helt horribel. Det kan være umulig enkelte ganger å føre en ordentlig samtale.

 

Dette har jeg opplevd ved å bruke Skype og ringe til norske firma som har IP-telefoni implementert i sine sentralbord.

 

 

Over det jevne er kvaliteten langt bedre med en lync-samtale med haedset enn mobiltelefon.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

meg: "Hey Bill, call me on skype will you?"

BILL: "WHAT THE FUCK IS THAT!?!?"

meg: "never mind..."

Nå kan man ringe et hvilket som helst mobil/husnummer med Skype uavhengig om mottaker har Skype eller ikke. Mottaker vil også få opp mitt mobilnummeret når jeg ringer og kan ikke se at samtalen kommer fra Skype. Lærte du noe nytt i dag?

uten å bruke penger du har satt inn på skype kontoen? hvis ikke lærte jeg ikke en dritt

Nei, jeg sa ingenting om at det ikke kostet penger. Men det er meget rimelig i forhold til takster med mobil.

Lenke til kommentar

 

 

 

Han snakket om utgifter pr måned. Tror du det er en flyvning pr måned? Business og økonomi er ikke likeverdig produkter, men du kommer ikke noe fortere frem med business. Det er bare mer komfortabelt. Det er veldig komfortabelt å få utdelt en telefon og et simkort å forholde seg til det til enhver tid uten å tenke på kostnadene også.

 

Jeg tror du prøver å komme med fornuftige "løsninger" i bransjer du ikke kjenner så godt. Du nevner første dagen. Neste dag kan man være et helt annet sted. Selv om jeg jobber 90% innenlands og dette i liten grad gjelder meg har jeg kollegaer og venner som har all sin tid arbeidstid utenlands. Jeg har dog mye telefoner til og fra utlandet, så regningene er til tide heftig. Kan jo feks ringe ut med Skype å betale en brøkdel. Men skal jeg sitte på jobb å tenke over kostnadene ved bruk av mobil, så må de finne noen annen til å gjøre jobben. (Og det gjør de ikke med dårligere vilkår enn det som er i dag) Når man er tilgjenglig 24/7 365 dager i året. Jeg vet svært sjelden hvor jeg skal fra dag til dag. Jeg får en telefon, reiser ut og der blir jeg til problemet er løst.

Forskjellen er ikke sammenliknbar i det hele tatt.

 

Ellers hadde jeg vært forsiktig med å komme med antakelser med hvor godt jeg kjenner bransjer om jeg var deg. Hvilken bransje er det du jobber i forresten, så kan jeg komme med ytterligere vurderinger av hvor godt jeg kjenner den. Og joda, man kan være et annet sted, vedkommende jeg kommenterte til bruker tydeligvis mye tid i ett spesifikt land. Som de fleste i hans antatte bransje, så er det gjerne en periode der man hovedsaklig er i et annet land og norge.

 

Og kanskje jobben din bør finne noen annen til å gjøre jobben, om du ikke gidder å bruk lync når du skal ringe til utlandet. De finner kanskje tilogmed noen om de bruker 20 000 av de 50 000 til å tilby vedkommende bedre grunnlønn. Det er ikke akkurat noe stort offer, og enkelte bransjer har jo måttet begynne å ta innover seg realiteten av at også de muligens ikke kan sløse uhemmet.

 

Som sagt, dette er vel stort sett sjefens problem og vurderinger, men det er ganske meningsløst å framstille det som et stort offer å ringe over ip-telefoni når man sitter på kontoret feks.

 

AtW

Nei, det trenger jeg ikke å være forsiktig med. For dine svar bærer preg av at du ikke vet hva du snakker om.

 

Kontoret mitt er i en bil, flyplass, fly eller et hotell et eller annet sted i Norges land. Og koble seg på Wifi rundt omkring gir som oftest svært dårlige hastigheter. Hvis dette hadde vært et problem for firma jeg jobber for tror jeg de hadde sakt i fra for lenge siden.

 

Jeg er 100% sikker på at de ikke vil bytte meg ut om telefon regningene hadde blitt 5 ganger så store. Et lønnstillegg på 20000kr er ikke relevant hvis du tenker pr år Er det pr mnd, så vil det jo synes på lønnslippen.

 

Alle i firma bruker Lync til interne møter, men aldri til å ringe eller sende beskjeder.

Lenke til kommentar

 

 

 

Han snakket om utgifter pr måned. Tror du det er en flyvning pr måned? Business og økonomi er ikke likeverdig produkter, men du kommer ikke noe fortere frem med business. Det er bare mer komfortabelt. Det er veldig komfortabelt å få utdelt en telefon og et simkort å forholde seg til det til enhver tid uten å tenke på kostnadene også.

 

Jeg tror du prøver å komme med fornuftige "løsninger" i bransjer du ikke kjenner så godt. Du nevner første dagen. Neste dag kan man være et helt annet sted. Selv om jeg jobber 90% innenlands og dette i liten grad gjelder meg har jeg kollegaer og venner som har all sin tid arbeidstid utenlands. Jeg har dog mye telefoner til og fra utlandet, så regningene er til tide heftig. Kan jo feks ringe ut med Skype å betale en brøkdel. Men skal jeg sitte på jobb å tenke over kostnadene ved bruk av mobil, så må de finne noen annen til å gjøre jobben. (Og det gjør de ikke med dårligere vilkår enn det som er i dag) Når man er tilgjenglig 24/7 365 dager i året. Jeg vet svært sjelden hvor jeg skal fra dag til dag. Jeg får en telefon, reiser ut og der blir jeg til problemet er løst.

Forskjellen er ikke sammenliknbar i det hele tatt.

 

Ellers hadde jeg vært forsiktig med å komme med antakelser med hvor godt jeg kjenner bransjer om jeg var deg. Hvilken bransje er det du jobber i forresten, så kan jeg komme med ytterligere vurderinger av hvor godt jeg kjenner den. Og joda, man kan være et annet sted, vedkommende jeg kommenterte til bruker tydeligvis mye tid i ett spesifikt land. Som de fleste i hans antatte bransje, så er det gjerne en periode der man hovedsaklig er i et annet land og norge.

 

Og kanskje jobben din bør finne noen annen til å gjøre jobben, om du ikke gidder å bruk lync når du skal ringe til utlandet. De finner kanskje tilogmed noen om de bruker 20 000 av de 50 000 til å tilby vedkommende bedre grunnlønn. Det er ikke akkurat noe stort offer, og enkelte bransjer har jo måttet begynne å ta innover seg realiteten av at også de muligens ikke kan sløse uhemmet.

 

Som sagt, dette er vel stort sett sjefens problem og vurderinger, men det er ganske meningsløst å framstille det som et stort offer å ringe over ip-telefoni når man sitter på kontoret feks.

 

AtW

Nei, det trenger jeg ikke å være forsiktig med. For dine svar bærer preg av at du ikke vet hva du snakker om.

 

Kontoret mitt er i en bil, flyplass, fly eller et hotell et eller annet sted i Norges land. Og koble seg på Wifi rundt omkring gir som oftest svært dårlige hastigheter. Hvis dette hadde vært et problem for firma jeg jobber for tror jeg de hadde sakt i fra for lenge siden.

 

Jeg er 100% sikker på at de ikke vil bytte meg ut om telefon regningene hadde blitt 5 ganger så store. Et lønnstillegg på 20000kr er ikke relevant hvis du tenker pr år Er det pr mnd, så vil det jo synes på lønnslippen.

 

Alle i firma bruker Lync til interne møter, men aldri til å ringe eller sende beskjeder.

Lenke til kommentar

Om du er så opptatt av om jeg kjenner bransjen din eller ikke, så foreslår jeg at du sier hvilken bransje du jobber i. Istedet for å nekte å si det og kritisere meg for å ikke vite konkret nok hva jobben din består i. Og hva slags hastighet mener du man trenger med voice?

 

Og joda, hadde firmaet ditt hatt problemer med det, så hadde de nok sagt fra. Vi får se om ikke virkeligheten innhenter det firmaet også om det brukes titusenvis unødvendig på telefon i måneden. Så får vi se om du da fortsatt synes det er uaktuelt å jobbe der da. AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

.. Og hva slags hastighet mener du man trenger med voice?

 

Hvorfor så ivrig på hvilken hastighet som kreves av VoIP? Er det ikke bedre å fokusere på at de andre forutsetningene er tilrettelagt for først, slik at man opplever best mulig kvalitet. Hastighet er nå en ting, men før eller siden så vil hastigheten for internet være tilstrekkelig også i de mest avsidesliggendes kriker og kroker. Det er en del av det utviklingsmessige rundt internettet. Og hvem klager på at hastigheten til VoIP uteblir i våre "streaming-dager", jeg må bare få spørre?

Lenke til kommentar

Om du er så opptatt av om jeg kjenner bransjen din eller ikke, så foreslår jeg at du sier hvilken bransje du jobber i. Istedet for å nekte å si det og kritisere meg for å ikke vite konkret nok hva jobben din består i. Og hva slags hastighet mener du man trenger med voice?

 

Og joda, hadde firmaet ditt hatt problemer med det, så hadde de nok sagt fra. Vi får se om ikke virkeligheten innhenter det firmaet også om det brukes titusenvis unødvendig på telefon i måneden. Så får vi se om du da fortsatt synes det er uaktuelt å jobbe der da. AtW

Fordi jeg ser ingen grunn til å informere noen som troller på internett om hvilken bransje jeg jobber i.

Lenke til kommentar

 

Om du er så opptatt av om jeg kjenner bransjen din eller ikke, så foreslår jeg at du sier hvilken bransje du jobber i. Istedet for å nekte å si det og kritisere meg for å ikke vite konkret nok hva jobben din består i. Og hva slags hastighet mener du man trenger med voice?

 

Og joda, hadde firmaet ditt hatt problemer med det, så hadde de nok sagt fra. Vi får se om ikke virkeligheten innhenter det firmaet også om det brukes titusenvis unødvendig på telefon i måneden. Så får vi se om du da fortsatt synes det er uaktuelt å jobbe der da. AtW

Fordi jeg ser ingen grunn til å informere noen som troller på internett om hvilken bransje jeg jobber i.

 

 

Veldig voksen argumentasjons-teknikk du kommer med der. Du ser ingen grunn til informere om det fordi du ser at det stiller argumentene dine i et dårligere lys å kaste mere faktisk informasjon på saken, noe som gjør at du villig vekk diskuterer, men så plutselig kommer du med "troll", når du får et slikt spørsmål. Om du virkelig mente jeg var et troll hadde du sluttet diskusjonen for lenge siden. Hva med å argumentere litt redelig?

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...