Sampson Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Er veldig usikker på hvor ille dette er, har nok vært bortpå fortauskant. Vil en slik skade være en fare for punktering? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Du risikerer ikke bare en enkel puntering. Du risikerer at hele dekket flerres i stykker i fart. Noe som ikke er morsomt i 110 på motorveien. Du bør bytte det snarest (og aller helst også på motsatt side). Jo lengre du venter jo farligere blir det. Du kan nå risikere at det kommer fukt inn til stålet i dekket. Når det begynner å ruste mister sideveggen styrken og kan ryke. 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2015 Dekkene står på et sett felger som ligger ute på finn, var mer interessert i hva farene var når du har en slitasje som det her, har sett lignende skrap-skader på kjørende biler. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Alvorlig skade eller flenge i dekket (3) Den der hadde jeg nok gitt deg kjøreforbud på. Bytt! Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Alvorlig skade eller flenge i dekket (3) Den der hadde jeg nok gitt deg kjøreforbud på. Bytt! Dekkskade skal ikke/kan ikke bedømmes med kjøreforbud/3erfeil. Skaden på bildet er forøvrig en klar 2erfeil, dekket ansees som svekket når armeringen er blottlagt. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 I følge denne søte instruksen https://lovdata.no/static/SF/sf-20121101-1039-01-01.pdfkan det for meg se ut som en alvorlig skade kan føre til 3er, men at normalen er 2er. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Vil tippe dette er en god kandidat til 3-er feil. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 En sånn bul hadde jeg på et tilhengerhjul en gang.. Oppdaget det under bensinfylling, skiftet dekk samme dag.. Sent på kvelden fant jeg et brukt dekk på en bensinstasjon med verksted, fikk låne verkstedet for å gjøre jobben selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå