Moskus Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Jeg liker ikke Qees. Jeg har kun hatt problemer med dem.... 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 19. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2015 I know, begynner å dele den oppfatningen. Tror jeg tar en tur på Clas... Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2015 Pussig, på Qees plug-ins-moduler må jeg igjen sette 0 sekunder på Multilevel Switch Options etter at Homeseer/Z-Wave har blitt oppgradert. Lenke til kommentar
_iblis_ Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Finnes det en måte å vise, grafisk, hvor enhetene er? Altså rekkefølge, naboer osv. Noen ideer eller er jeg inne på et blindspor? Natta... Ja, dette kan du lett gjøre ved å koble z-sticken til zensys-tools og velge Topology map. Da får du opp en oversikt som på bildet under. 1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 I tillegg har jeg vel oppgradert Homeseer og Z-Wave plug-ins, nå fungerer alt OK men det er en irriterende 2 minutters delay på alt jeg gjør. HomeSeer sin Z-wave plugin skal nå optimalisere alt automatisk, så det gamle regimet om å "optimalisere med hell 4 ganger etter hverandre" skal være over. Har du fremdeles delay? Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Ja, dette kan du lett gjøre ved å koble z-sticken til zensys-tools og velge Topology map. Da får du opp en oversikt som på bildet under. Topology Map.PNG Kult ! Sist du ga en link til zensys Tools var linken broken. Har du en ny? Lenke til kommentar
_iblis_ Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 Lastet den opp til dropbox nå. https://www.dropbox.com/s/xk1hcgwx7lu6tiy/zensys-tools.zip?dl=0 2 Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Takk. Jeg elsker å kunne titte systemene i kortene med low-Level Tools. Lenke til kommentar
Gnilre_ Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Lastet den opp til dropbox nå. https://www.dropbox.com/s/xk1hcgwx7lu6tiy/zensys-tools.zip?dl=0 Takk, tester jeg også. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 4. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2015 Takk til dere begge! I tillegg har jeg vel oppgradert Homeseer og Z-Wave plug-ins, nå fungerer alt OK men det er en irriterende 2 minutters delay på alt jeg gjør. HomeSeer sin Z-wave plugin skal nå optimalisere alt automatisk, så det gamle regimet om å "optimalisere med hell 4 ganger etter hverandre" skal være over. Har du fremdeles delay? Nei, men det var Qees-enheter som "plutselig" ble treige, jeg endret til 0 sekunder og så ble det ordnet. Det er bra at ting går automatisk, hvis det gjør det da. Lastet den opp til dropbox nå. https://www.dropbox.com/s/xk1hcgwx7lu6tiy/zensys-tools.zip?dl=0 Glimrende, låner den jeg også. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 HomeSeer sin Z-wave plugin skal nå optimalisere alt automatisk, så det gamle regimet om å "optimalisere med hell 4 ganger etter hverandre" skal være over. Er du helt sikker på det? Jeg flyttet en plug-in i går, da fikk den ikke kontakt med "noe". Samtidig mistet en annen også kontakt med "alt". Koblet tilbake, kjørte Optimize x 3 og Full x 1. Deretter fikk de flere naboer og fungerte på nye lokasjoner. Noen ide? Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Har opplevd det samme, Morgens. Selv om z-wave er utrolig mye bedre enn det var i HS2 er det fremdeles noen rariteter her. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 HomeSeer sin Z-wave plugin skal nå optimalisere alt automatisk, så det gamle regimet om å "optimalisere med hell 4 ganger etter hverandre" skal være over. Er du helt sikker på det? I følge Rick, så.... Lenke til kommentar
_iblis_ Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 (endret) HomeSeer sin Z-wave plugin skal nå optimalisere alt automatisk, så det gamle regimet om å "optimalisere med hell 4 ganger etter hverandre" skal være over. Er du helt sikker på det? Jeg flyttet en plug-in i går, da fikk den ikke kontakt med "noe". Samtidig mistet en annen også kontakt med "alt". Koblet tilbake, kjørte Optimize x 3 og Full x 1. Deretter fikk de flere naboer og fungerte på nye lokasjoner. Noen ide? Automatikken skjer kun når du inkluderer/ekskluderer nye noder. Flytter du en node i ettertid så må du optimalisere denne manuelt som vanlig. Du må også passe på å optimalisere nabonodene som har brukt plug-in modulen som rute frem til kontrolleren. Endret 20. august 2015 av _iblis_ 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 20. august 2015 Forfatter Del Skrevet 20. august 2015 Tusen takk Iblis - da er det mysteriet løst. Jeg håpet at Z-Wave jobbet og fikset seg selv. Lenke til kommentar
_iblis_ Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 (endret) Ja, det er jo det z-health skal gjøre automatisk for deg i teorien hvis du har den aktivert. Men etter hva jeg har lest på forumet så fungerer ikke denne funksjonen helt knirkefritt i HS3 og kan gjøre vondt værre. Selv så bruker jeg z-way til å vedlikeholde z-wave nettverket mitt og der har jeg en lignende funksjon som heter "heal network" som kjøres hver natt klokken 02:00. Dette fungerer veldig bra. Endret 20. august 2015 av _iblis_ Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Har flyttet et par noder å sliter litt med optimize Får følgende feil Optimization not executed, cannot reach node. Men jeg kan kontrollere noden (on/off), samt endre evt settings. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Hva om du prøver "Test Connectivity"? Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Vært borti den der noen ganger selv - gjerne den tredje optimizen hos meg dette skjer. Kjører optimize en gang til, så går det fint. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Får bare: Failed to reach node 5 (System Z-Wave Fibaro Switch Binary Node 5 Root) Men kan som sagt skru av på den :/ Har prøvd xx ganger nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå