Gå til innhold

På sykkel langs Telemarkskanalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+0987123

Flott avslutning av serien om Telemarkskanalen.

Viser de forskjellige alternative måtene å reise på tur langs kanalen . Man kan til og med ha hytta med på slep.

Jeg vil ikke si at jeg er overforet , heller inspirert til å ta en ny tur i området langs kanalen

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Flott avslutning av serien om Telemarkskanalen.

Viser de forskjellige alternative måtene å reise på tur langs kanalen . Man kan til og med ha hytta med på slep.

Jeg vil ikke si at jeg er overforet , heller inspirert til å ta en ny tur i området langs kanalen

Mvh

Alec

Takk for din hyggelige kommentar. Serien viser iallfall litt av livet langs kanalen.

Skj

Lenke til kommentar

Meget god og nyttig fortelling gjennom bilder og tekst, Ragnar, og ikke minst; folkeopplysning.

Bilde 1 og 2 oser av stemning og livskvalitet.

Og folkehelse, da jeg er nokså viss på at dette går Playstation en høy gang, på området.

En tur på eller langs Telemarkskanalen må kalles helsebot for sjel og sinn. Takk for hyggelig tilbakemelding Trond Olav!

Skj

Lenke til kommentar

Veldig koselig bildeserie dette Ragnar. Har tenkt på det med å ta med sykkel, jeg er veldig glad i å sykle, men det blir ikke tid til alt man har lyst til dessverre. Kanskje når jeg blir pensjonist? (er det ikke det alle sier?) ;)

Nei du er vel stort sett opptatt med fotografering på fritiden. Men husk at det går an å kombinere sykling og fotografering!

Skj

• Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig koselig bildeserie dette Ragnar. Har tenkt på det med å ta med sykkel, jeg er veldig glad i å sykle, men det blir ikke tid til alt man har lyst til dessverre. Kanskje når jeg blir pensjonist? (er det ikke det alle sier?) ;)

Nei du er vel stort sett opptatt med fotografering på fritiden. Men husk at det går an å kombinere sykling og fotografering!

Skj

ja, selvfølgelig! Gjør jo det! :)

Lenke til kommentar

Hei, Ragnar.

Jeg har hørt personer snakke seg "varme" om Telemarkskanalen, men dine bilder og tilhørende tekst har virkelig "tent lysten" til å oppleve dette eventyrlige anlegget ! :)

M v h Albert.

Kommentaren din varmer. Føler ikke jeg har noen "promotor-oppgave" på vegne av Telemarkskanalen og hva den har å by på, men her er det mye historie og mye å oppleve både for gammel og ung. Så planlegg gjerne en tur til disse trakter Albert !

Skj

Lenke til kommentar

Grei serie. men sjøl ville jeg nøyd meg med å presentere v2 her som er det desidert beste.

Men når det er sagt så nevner jeg også at jeg ville kutta vekk hustak og gjerde ute til høyre i V1 og i tillegg klona vekk resterende tørrkvister ned fra øvre ramme.

2/3 av forgrunnen sett i venstre siden gir ikke noe ekstra til bildet og kunne vært klipt bort i det bildet som antagelig er mest interessant for de som var med på turen.

I V3 ville jeg nappa litt rett ut i begge øvre hjørner o g retta opp sidene - eller hvertfall kutta innenfor fragmenter av vinduer og fått rene kanter.

Ellers grei dokumentasjon av bysten.

Kanskje var jeg litt hard her. Men mens du konsentrerte deg om det dokumentariske så konsentrerte jeg meg om det fotografiske.

Men når det er sagt så ville nok heller ikke jeg tatt et lite skritt til høyre får å få bysten helt symmetrisk mellom de to øvre vinduene. Det ville jeg sett først da bildet kom opp på skjerm hjemme.

Roar

Lenke til kommentar

Grei serie. men sjøl ville jeg nøyd meg med å presentere v2 her som er det desidert beste.

Men når det er sagt så nevner jeg også at jeg ville kutta vekk hustak og gjerde ute til høyre i V1 og i tillegg klona vekk resterende tørrkvister ned fra øvre ramme.

2/3 av forgrunnen sett i venstre siden gir ikke noe ekstra til bildet og kunne vært klipt bort i det bildet som antagelig er mest interessant for de som var med på turen.

I V3 ville jeg nappa litt rett ut i begge øvre hjørner o g retta opp sidene - eller hvertfall kutta innenfor fragmenter av vinduer og fått rene kanter.

Kanskje var jeg litt hard her. Men mens du konsentrerte deg om det dokumentariske så konsentrerte jeg meg om det fotografiske.

Men når det er sagt så ville nok heller ikke jeg tatt et lite skritt til høyre får å få bysten helt symmetrisk mellom de to øvre vinduene. Det ville jeg sett først da bildet kom opp på skjerm hjemme.

Roar

Hei Roar, absolutt ikke for hard i dine forslag til korreksjoner. Brukte jo er heller dårlig unnskyldning om at jeg konsentrerte meg om reiseskildringen og ikke det tekniske med bildene. Da blir en straffet når

du kommer på banen. V2 beste bilde, enig i det, men i og med det var sykkeltur som var tema var jeg klar på at V1 måtte ha sykler i bildet. I V3 trodde jeg når bildet ble tatt at symmetrien var i orden, men det var den altså ikke allikevel. Historien om Niels Aall ville jeg ha med, og dermed tok jeg bildet med her. Ganske kraftig regn denne sykkeldagen, så kamera var ikke oppe av bagen så lange stunden om gangen.

Dårlig unnskyldning, men allikevel.

Kuttene som du nevner har jeg ingen problemer med å se vil forbedre bildene, særlig gjelder dette kutt i bunn på V2 og kutt innenfor fragmenter av vinduer i V3. Supert at du, på tross av middelmådig billedkvalitet, ville ta deg tid til å gi meg så mange gode råd.

skj

Lenke til kommentar

Roar

Korrigering: Mente kutt i bunn på V1 og ikke V2 i mitt svar.

skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...