Gå til innhold

PS4 vs Xboks One

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg en ny spillkonsoll. Jeg kommer stort sett til å spille Bilspill. 

Hvilken av de to konsollene er best? Eller er det sort sett det samme hvem av de jeg velger, jeg har PS3 fra før.

Stemmer det at en må ha abonement for å spille online?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. ja det stemmer at du må ha enten playstation plus eller xbox live gold for å spille online. Du trenger ikke nødvendigvis abonnement da, du kan kjøpe xbox live gold koder, disse kodene kan gå opptil ett år og kan finnes på netttet til under 400. 

2. Ingen er best, det er helt subjektivt, playstation har hakket bedre spillytelse, ikke at jeg tror særlig mange legger merke til at de går fra ps4 til xbox one (de som sier den ene eier den andre er enten ti år eller har ikke peiling). Og xbox one er hakket bedre på andre medier enn spill, filmer, musikk og apper. Se på spillene som er ekslusive til de forskjellige konsollene og velg utifra det, det gjorde jeg. 

3. Jeg kjøpte min xbox one pga forza og en del andre titler. Slik det står nå så er xbox på tronen når det gjelder bilspill; med forza 5 og horizon 2. Playstation 4 får gran turismo etterhvert og da vil det jevnes ut. Så langt så er det eneste "realistiske" bilspillet til ps4, driveclub. Dette er ett spill jeg og mange andre mislikte og jeg syntes titler som forza og gran turismo er tusen ganger bedre. Er du ute etter need for speed, the crew og andre arcade bilspill så kn du velge hvilken som helst konsoll du vil ha.

Lenke til kommentar

Det er egentlig bare to viktige bilspill som har kommet ut så langt denne generasjonen, og det er Forza Horizon 2 og Project CARS. Du får dobbelt så mange av dem på Xbox One, men Project CARS ser hakket bedre ut på PS4, og du kan også bruke ratt og pedaler fra PC/PS2/PS3 på PS4, mens kun Xbox One-ratt funker på Xbox One. Om det er relevant er jo opp til deg.

Lenke til kommentar

Det er egentlig bare to viktige bilspill som har kommet ut så langt denne generasjonen, og det er Forza Horizon 2 og Project CARS. Du får dobbelt så mange av dem på Xbox One, men Project CARS ser hakket bedre ut på PS4, og du kan også bruke ratt og pedaler fra PC/PS2/PS3 på PS4, mens kun Xbox One-ratt funker på Xbox One. Om det er relevant er jo opp til deg.

man kan bruke alle slags ratt på xbox one også, men en fiffig liten boks, husker ikke hva den heter da -_-

Edit: fant den! Stiv pris, men jaja; http://m.gamezone.no/WebPages/Mobile/Produkt/ProduktInfoMobile.aspx?plid=53058&WebSiteMapNodeID=2012341

Til den kan man koble pc-ratt, ps4-ratt og alt. Selv hadde jeg kjøpt g27. Kan også bruke den til å koble til andre kontrollere, har jeg blitt fortalt.

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar

Det @Okapi nevner om ratt stemmer ikke. Både xboxone og PS4 krever egne ratt med en "chip". Det er hittil bare Thrustmaster til PS4 og MADCATZ(?) til One som har. Hvis dette er viktig for deg, så er det kanskje greit å vente til etter E3 for å se om Logitech kommer med noe nytt (ryktes). 

("E3" den 14.-18. Juni)

Ingen av de nye konsollene støtter 4K (selv om PS4 "kan" klemme ut 4K@24fps video)

Endret av K2D
Lenke til kommentar

Det @Okapi nevner om ratt stemmer ikke. Både xboxone og PS4 krever egne ratt med en "chip". Det er hittil bare Thrustmaster til PS4 og MADCATZ(?) til One som har. Hvis dette er viktig for deg, så er det kanskje greit å vente til etter E3 for å se om Logitech kommer med noe nytt (ryktes). 

Ugh, endret de på det? Husker en uttalelse fra en eller annen Sony-topp angående dette for en tid tilbake, der han sa man kunne bruke PS3-ratt, så tok det for god fisk. Leste meg litt opp om det nå, og det virker som han snakket om noen ratt, ikke ratt generelt. Eurogamer skriver at Logitech, Fanatech og Mad Catz er ut. Da ble PS4 enda mindre fristende for meg (har et Logitech-ratt). :p

Da ville jeg kjøpt en Xbox One. Spillutvalg er viktigere enn en liten ytelsesboost.

Lenke til kommentar

Edit: fant den! Stiv pris, men jaja; http://m.gamezone.no/WebPages/Mobile/Produkt/ProduktInfoMobile.aspx?plid=53058&WebSiteMapNodeID=2012341

Til den kan man koble pc-ratt, ps4-ratt og alt. Selv hadde jeg kjøpt g27. Kan også bruke den til å koble til andre kontrollere, har jeg blitt fortalt.

man kan bruke alle slags ratt på xbox one også, men en fiffig liten boks, husker ikke hva den heter da -_-

Med den boksen får en vel ikke noen form for force feedback slik jeg har forstått det, så da blir det hele noe meningsløst.

edit: var litt for kjapp på avtrekkeren der, ser det står at den støtter det.. Lurer dog på hvordan, kan ikke forstå at det blir noe presist da den simulrer en kontroller.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med den boksen får en vel ikke noen form for force feedback slik jeg har forstått det, så da blir det hele noe meningsløst.

edit: var litt for kjapp på avtrekkeren der, ser det står at den støtter det.. Lurer dog på hvordan, kan ikke forstå at det blir noe presist da den simulrer en kontroller.

innbilder meg at kompisen min sa han kunne velge hvor mange grader rotasjon han ville bruke og alt. Tror den der er helt genial
Lenke til kommentar

Den adapteren støtter visst PS4 også (eller der er en PS4 versjon) - "Maxrace F1 V5". Men både V4 og V5 har fått blandet omtale og kritikk for både forsinkelse og input feil (amazon). Personlig ville jeg styrt unna, med mindre det eksisterer kontra meldinger på det. 

Lenke til kommentar

Ugh, endret de på det? Husker en uttalelse fra en eller annen Sony-topp angående dette for en tid tilbake, der han sa man kunne bruke PS3-ratt, så tok det for god fisk. Leste meg litt opp om det nå, og det virker som han snakket om noen ratt, ikke ratt generelt. Eurogamer skriver at Logitech, Fanatech og Mad Catz er ut. Da ble PS4 enda mindre fristende for meg (har et Logitech-ratt). :p

Da ville jeg kjøpt en Xbox One. Spillutvalg er viktigere enn en liten ytelsesboost.

Viss spilleutvalg er viktigere enn ytelsesboost bør du vell anbefale ps4, som har 50 % mer spill enn xboxone?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Viss spilleutvalg er viktigere enn ytelsesboost bør du vell anbefale ps4, som har 50 % mer spill enn xboxone?

Ikke innen denne sjangeren. Så langt virker det som de relevante bilspillene denne generasjonen er Project CARS, Forza Horizon 2 og Forza Motorsport 5, i den rekkefølgen. Driveclub klarer kanskje en fjerde, og Gran Turismo er nok langt unna ennå.

Lenke til kommentar

Kvalitet framfor kvantitet ;)

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe meg en ny spillkonsoll. Jeg kommer stort sett til å spille Bilspill. 

Hvilken av de to konsollene er best? Eller er det sort sett det samme hvem av de jeg velger, jeg har PS3 fra før.

Stemmer det at en må ha abonement for å spille online?

Sikkert skrevet før, men det hjelper vel men en samlet konsensus, Xbox One er konsollen du vil ha om du skal spille bilspill, Forza 5/Horizon 2 og da kommende Forza 6, i tillegg er Project Cars på One også. 

Lenke til kommentar

Hold an, Doremi. Er ikke enig i at man er nødt til å ha Xbox One hvis man er interessert i bilspill. Ja, Forza Horizon har fått veldig bra kritikk, men det er da også bare étt spill. Man blir da i tillegg ganske låst til i forhold til ratt/konsoll.

Jeg synes folka bak Driveclub på PS4 får for lite credit for det de har gjort sim-cade sjangeren. Det er lite blest rundt de om dagen - de har faktisk klart å snu opp-ned på det som ble en katastrofal lansering.

Inside Sim Racing: Driveclub 1080p

https://www.youtube.com/watch?v=YjEwM6BmOc4

(Angående "samlet konsensus", vel....  :roll:)

@Kapteinkaos: Ville ha avventa kjøp til etter E3 (3 uker det er snakk om) spesielt mtp kjøp av ratt. 

Lenke til kommentar

Hold an, Doremi. Er ikke enig i at man er nødt til å ha Xbox One hvis man er interessert i bilspill. Ja, Forza Horizon har fått veldig bra kritikk, men det er da også bare étt spill. Man blir da i tillegg ganske låst til i forhold til ratt/konsoll.

Jeg synes folka bak Driveclub på PS4 får for lite credit for det de har gjort sim-cade sjangeren. Det er lite blest rundt de om dagen - de har faktisk klart å snu opp-ned på det som ble en katastrofal lansering.

Inside Sim Racing: Driveclub 1080p

https://www.youtube.com/watch?v=YjEwM6BmOc4

(Angående "samlet konsensus", vel....  :roll:)

@Kapteinkaos: Ville ha avventa kjøp til etter E3 (3 uker det er snakk om) spesielt mtp kjøp av ratt. 

Jeg er enig, Driveclub er et knallspill som fortjener mer anerkjennelse i spillmiljøet, men det endrer fortsatt ikke på at Microsoft satser hardere på bilspill, nå vet ikke jeg om TS skal forholde seg til kun ett spill eller om han da skal variere mellom flere titler.  

Xone har flere titler og Ps4 har mindre titler men har den lille fordelen med den grafiske biten, satsting av ratt og pedal er vel også i favør til sistnevnte. 

Polyphony Digital debuterer mest trolig også på E3 med Gran Turismo 7, i et slikt scenario, ville jeg ha vært meget splittet.

Men per dags dato etter min mening, synes jeg Xone har de bedre opplevelsene innen racing sjangern. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...