Kurt Lekanger Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Byttet fra Mac til Chromebook har gått mer knirkefritt enn ventet.Første dager med Chromebook: – Jøss, dette hadde jeg ikke trodd skulle fungere! Lenke til kommentar
b115242 Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Chromebook er helt konge for de som kun har normale behov. Alle daglig gjøremål er forenklet. I forskjell fra Windows, som også er helt konge, men bare for oss nerder. 3 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Jeg kjøpte meg en Chromebook til skolearbeid. Helt genialt så langt. Får se hvordan det går når jeg kommer lenger ut i studiet og antagelig må bruke en del programvare. 2 Lenke til kommentar
MomentousMomentum Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Til ettertanke: Raw er ikke et akronym, og burde heller ikke behandles som et. Korrekt skrivemåte er derfor ikke RAW, men raw. Du kan også, for å være patriotisk bare benytte deg av "rå". Fun fact: SCUBA er faktisk et akronym, og står for Self-Contained Underwater Breathing Apparatus. The more you know. 3 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Nå fikk jeg nettopp en annonse som automatisk spiller av lyd. Når ble det en akseptabel praksis, Tek?! 7 Lenke til kommentar
The Bearded Wonder Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Jeg fikk (fikk og fikk) en splitter ny Chromebook Pixel 2015 fra statene i dag, og det er helt ærlig den deiligste pc'en jeg noen gang har brukt. Jeg tror faktisk ikke jeg har opplevd raskere nettsurfing på hverken Windows eller Mac OS noen gang. I tillegg er byggekvaliteten helt på høyde med Macbook Pro, bortsett fra at jeg faktisk liker designet på denne enda bedre. Jeg aktiverte norsk tastatur i operativsystemet, og skriver helt smertefritt på denne, selv om det fysiske tastaturet er amerikansk. Kan man touch går det helt fint. Skjermen er også helt fantastisk, og 3:2-formatet gjør seg veldig godt på nettsider. Nå ble det mye skryt til Google her, men herregud for en fin maskin! 3 Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Om ChromeOS er såpass brukbar fra dag til dag, så tror jeg en oppfølging med Ubuntu f.eks. med Dell XPS 13 Developer Edition hadde gått som en lek, nesten til det kjedsommelige. Kanskje Crouton i ChromeOS hadde vært noe å prøve ut? tl;tr, linux-miljø i chroot i ChromeOS. Men ja, alltid fint med fokus på andre operativsystemer. Lenke til kommentar
superclementz Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 (endret) Kjøpte inn en slik som kom i dag. Med zoom på 125% fast fungerer det greit med oppløsningen. Må si tastaturet er godt å skrive på, og bedre enn forventet. Hastigheten på det maskinen brukes til er mer enn grei nok også. Skjermen kunne kanskje være hengslet slik at den gikk enda litt lenger bakover for de aller høyeste som bruker dataen til lesing av oppskrifter under matlaging ved kjøkkenbenken Endret 21. mai 2015 av superclementz Lenke til kommentar
Anonymoss Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 skal skrive en artikkel med tittel "Hjelp, jeg måtte bytte ut pc'en med en mac" Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Jeg fikk (fikk og fikk) en splitter ny Chromebook Pixel 2015 fra statene i dag, og det er helt ærlig den deiligste pc'en jeg noen gang har brukt. Jeg tror faktisk ikke jeg har opplevd raskere nettsurfing på hverken Windows eller Mac OS noen gang. I tillegg er byggekvaliteten helt på høyde med Macbook Pro, bortsett fra at jeg faktisk liker designet på denne enda bedre. Jeg aktiverte norsk tastatur i operativsystemet, og skriver helt smertefritt på denne, selv om det fysiske tastaturet er amerikansk. Kan man touch går det helt fint. Skjermen er også helt fantastisk, og 3:2-formatet gjør seg veldig godt på nettsider. Nå ble det mye skryt til Google her, men herregud for en fin maskin! Jeg har prøvd å kjøpe den gamle Pixel på eBay, men stopper å by når prisen nærmer seg kr 5000 for brukte maskiner. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Om ChromeOS er såpass brukbar fra dag til dag, så tror jeg en oppfølging med Ubuntu f.eks. med Dell XPS 13 Developer Edition hadde gått som en lek, nesten til det kjedsommelige. Hadde de ikke en feature der en av journalistene for en periode skulle bytte ut OS'et de brukte til vanlig med en Linux distro (mener det var Ubuntu), omtrent som denne OSX/WIN testen? Lenke til kommentar
The Bearded Wonder Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Jeg fikk (fikk og fikk) en splitter ny Chromebook Pixel 2015 fra statene i dag, og det er helt ærlig den deiligste pc'en jeg noen gang har brukt. Jeg tror faktisk ikke jeg har opplevd raskere nettsurfing på hverken Windows eller Mac OS noen gang. I tillegg er byggekvaliteten helt på høyde med Macbook Pro, bortsett fra at jeg faktisk liker designet på denne enda bedre. Jeg aktiverte norsk tastatur i operativsystemet, og skriver helt smertefritt på denne, selv om det fysiske tastaturet er amerikansk. Kan man touch går det helt fint. Skjermen er også helt fantastisk, og 3:2-formatet gjør seg veldig godt på nettsider. Nå ble det mye skryt til Google her, men herregud for en fin maskin! Jeg har prøvd å kjøpe den gamle Pixel på eBay, men stopper å by når prisen nærmer seg kr 5000 for brukte maskiner. Vel, jeg kjøpte min splitter ny, men betalte nesten det dobbelte. Det koster å være kar.. Utrolig nok angrer jeg ikke et sekund etter å ha brukt den i et par dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå