superdigg Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 hva ga du for den a? 1329 (1648 men fikk den uten mva) - kompis som gjorde meg en tjeneste *grin* Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 hva ga du for den a? 1329 (1648 men fikk den uten mva) - kompis som gjorde meg en tjeneste *grin* Jaja 300kr billigere en vebben er bra det, men du fikk den nok ikke uten mva. Den må jo da han kammeraten din betale, for den slipper du ikke unna. Lenke til kommentar
airguard Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Vel, topic'en sier jo det meste. Bare lurer på om den er noe å satse på i et system som sikkert blir bytta ut i løpet av et år eller noe sånt. Og hvor vil jeg merke forskjellen i fra en (død) P4 1.8A? umidderlbart, når du trykker på power knappen vil celeronen starte og den døde ikke (dårlig spøk) rent praktisk, vil du ikke merke stor forskjell, men på 3dmark og fps tester vil du nok se litt økelse med en celeron 2.6. Amd er greit nok med da må du bytte hk osgå. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 AMD er jo billigt, men ikke når HK må skiftes ut! Ser ut til at en Celly 2,6 GHz er en grei pris på. Celeronen kommer bra ut i programmer der MHz'ene har mest å si for ytelsen, men der det kreves mer av prosessorens Cache minne vil det ikke gå så bra (men akseptabelt!). Lenke til kommentar
sete Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg skal sette sammen en server maskin...en celeron duger fint? Så liksom ikke vitsen med AMD XP / Intel P4 når den skal bare stå der med 4MB PCI-skjermkort osv... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg skal sette sammen en server maskin...en celeron duger fint? Så liksom ikke vitsen med AMD XP / Intel P4 når den skal bare stå der med 4MB PCI-skjermkort osv... Kommer helt ann på hva den skal gjøre.... men mest sannsynlig er et begrensniger på harddisker, mengden minne og nettverksforbindelse som er av betydning i forhold til CPU ytelsen. har satt opp mange CS-servere... og på en AthlonXP 1700+ tok en CS-server med 28 spillere kun 3% CPU og ca 70-80MB minne. Ved en annen anledning kjørte jeg opp fire CS-servere og 2 Q3-servere på samme maskin ... og CPU-forbruket oversteg aldri 20%. Men derimot møtte jeg veggen når det gjaldt minne. Hadde jeg hatt mer minne i maskinen (hadde 1024MB) kunne jeg sikkert kjørt flere servere samtidig. Lenke til kommentar
sete Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Kommer helt ann på hva den skal gjøre.... men mest sannsynlig er et begrensniger på harddisker, mengden minne og nettverksforbindelse som er av betydning i forhold til CPU ytelsen. har satt opp mange CS-servere... og på en AthlonXP 1700+ tok en CS-server med 28 spillere kun 3% CPU og ca 70-80MB minne. Ved en annen anledning kjørte jeg opp fire CS-servere og 2 Q3-servere på samme maskin ... og CPU-forbruket oversteg aldri 20%. Men derimot møtte jeg veggen når det gjaldt minne. Hadde jeg hatt mer minne i maskinen (hadde 1024MB) kunne jeg sikkert kjørt flere servere samtidig. CS-server blir nok uaktuelt, men jeg har tenkt å sette opp nettradio, streaming av mp3 (hva heter det igjen, det heter noe spesielt husker jeg ), ftp og eggdrop ++. Altså diverse småting...ikke cs, q3 ... men kanskje sc-server. Har jo tross alt bare 128kbps upload. Skal ha 256MB RAM og 80-120 GB 8MB cache disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå