Gå til innhold

på jakt etter hvite byer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du verden! Spesielt dette, ja. Vidunderlig lys. :)

Takk så hjertelig for tilbakemeldinger!

Det fotografiske verktøy her er Olympus C 2100 UZ.

Siste to bokstaver for Ultra Zoom; den har 10 ganger optisk zoom, laget av Canon, har brikke med 1,3 Mp oppløsning. Kostet omlag 15.000 NOK da den kom på markedet. Og den var rå, jamført med hva konkurrentene kunne komme opp med.

Vi befinner oss i år 2000, digitalkameraets "stenalder".

Da den ble brukt her, var den ganske så opp i årene..

Lenke til kommentar

Du verden! Spesielt dette, ja. Vidunderlig lys. :)

Takk så hjertelig for tilbakemeldinger!

Det fotografiske verktøy her er Olympus C 2100 UZ.

Siste to bokstaver for Ultra Zoom; den har 10 ganger optisk zoom, laget av Canon, har brikke med 1,3 Mp oppløsning. Kostet omlag 15.000 NOK da den kom på markedet. Og den var rå, jamført med hva konkurrentene kunne komme opp med.

Vi befinner oss i år 2000, digitalkameraets "stenalder".

Da den ble brukt her, var den ganske så opp i årene..

Ja ofte betyr utsnitt og komp. mer enn størrelsen på selve billedbrikken og størrelse på oppløsning. Selv har jeg i flere år hatt gleden av en Fuji HS10 med liten billedbrikke, men som har et stort zoomområde og et kamera med utstyr ellers som på en speilrefleks (for noen år tilbake). Holder en seg innenfor kameraets begrensninger er det mye godt å "hente".

Skj

Lenke til kommentar

Litt støy i himmelen her gjør ingenting da det det jo bærer preg av din evne til å finne utsnitt og komposisjoner.

Lyset som du nevner synes godt i bildet.

Skulle jeg peke på noe så måtte det være at du burde plassert signaturen til venstre isteden, kanskje oppi den grønne buska der istedenfor nede i høyre hjørne hvor den virker rotete og forstyrrende. Veikanten burde fått gå rent ut på høyre ramme med litt luft ned til krysset.

Roar

Lenke til kommentar

Litt støy i himmelen her gjør ingenting da det det jo bærer preg av din evne til å finne utsnitt og komposisjoner.

Lyset som du nevner synes godt i bildet.

Skulle jeg peke på noe så måtte det være at du burde plassert signaturen til venstre isteden, kanskje oppi den grønne buska der istedenfor nede i høyre hjørne hvor den virker rotete og forstyrrende. Veikanten burde fått gå rent ut på høyre ramme med litt luft ned til krysset.

Roar

Takk for gode, konstruktive råd, Roar!

Signaturen er det lett å gjøre om på.

Men du vet, - vel vitende om at hullet bak meg, der sola tøt inn, var meget begrenset, visste jeg at her var det ondt om tid. Og den vanlige stresskjelven oppstod. Så bildene ble aldri velkomponerte, som når man har en liten evighet foran seg. Stabilisatoren i optikken skal ha stor takk. Husker at langsom fokusering og eksponering økte stresset..

Men jeg rakk faktisk flere utsnitt, også ett med full zoom.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...