13375k1133z Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 (endret) Hvordan følger man opp jobbintervju? har vært på et tredjegangsintervju. De to første gikk rimelig bra, det siste gikk... dårlig - var svært nervøs, det satt 2 ledere fra bedriften foran meg og spurte om alt mulig. noen sier at man burde sende epost og takke for intervjuet, andre sier at man ikke skal gjøre noe (pga man kan virke litt desperat og plagsom) hva er riktig? Dersom det anbefales å sende en epost, hva skal den inneholde? Må skrive mer enn å takke for intervjuet... Endret 19. mai 2015 av 13375k1133z Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Tror egentlig ikke det finnes et fasitsvar på dette. Forskjellige folk har forskjellig oppfatning, både som jobbsøkere og arbeidsgivere. Jeg tar aldri kontakt med bedriften med mindre jeg har et godt og konkret spørsmål jeg lurer på, men dersom det tar veldig lang tid mellom søknad/intervju og respons så ringer jeg kanskje for å høre hvor de er i prosessen. Dersom du har vært i et tredjeintervju så er du langt på vei allerede. Personlig ville jeg ikke tatt sjansen på å ødelegge muligheten ved å bli oppfattet som "masete", men - min subjektive mening. Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 19. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2015 Samme jeg tenker, men på en annen måte kan jeg kaaanskje rette opp i inntrykket de fikk når jeg failet på enkelte spørsmål. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 litt ot , men hvilke jobber trenger man 3 interju runder til , jeg regner med det må være litt seriøse greier Lenke til kommentar
PBinnern Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Ganske mange faktisk. De to siste jobbene jeg har vært på intervju hos har hatt 3 runder... Første runde er som regel for å luke unna de helt uaktuelle. 2. gangs intervju er litt mer "indept", med avdelingsleder til stedet og evt. HR. Så kanskje ett 3. om det er tvil, og om ledere for bedriften o.l. skal involveres i prosessen. Er jo og mange bedrifter som opererer med forskjellige tester osv. på intervjuene. Da blir det fort 3 intervju. Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 19. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2015 litt ot , men hvilke jobber trenger man 3 interju runder til , jeg regner med det må være litt seriøse greier Det mest vanlige er gjerne 1-2 runder, hvor den første runden er for å undersøke om du er kvalifisert til jobben og har de rette egenskapene og runde 2 er gjerne for å gå litt mer i dybden, bli mer kjent med deg og i fellesskap komme frem til om dette er en jobb som passer og om man vil passe inn i miljøet. Da er det gjerne HR og avdelingsleder tilstede, slik PBinnern sier. Det er kostbart å ansette og vanskelig å bli kvitt ansatte - selv om de er på prøvetid Lenke til kommentar
Mato Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 (endret) sånn helt seriøst så jeg for meg at mere en 1 runde og testing var for lederskiktet og for høytkvalifiserte stillinger , aldri vært gjennom noe som omstendig , sist jeg byttet jobb hadde jeg 1 uformell samtale med recuteren som hadde kontaktet meg og 1 samtale med ene eieren av bedriften og etterpå en samtale om lønn og sånt med den andre eieren , og det er ikke som jeg har verken lav lønn eller lite ansvar på jobben , men ikke vært borti testing eller langvarige prosesser som forklart her . og der jeg jobbet før hadde vi heller ikke noe sånt når vi ansatte folk heller , 1 interjuv med HR og avdelingslederen var standard og dette var et av verdens største oljeservice selskap . Endret 20. mai 2015 av Mato Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå