Gå til innhold

Speeding in the city

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott utførelse som gir en utsøkt følelse av fart. Jeg ville dog ha kuttet ned til der det mørke feltet nede begynner, synes det gir et enda bedre utrykk og fremhever speilingen....men det er min mening.

Fin s/h konvertering som kledde bildet, samt bra skarphet på "piloten".

mvh Ulv

Lenke til kommentar

Kjempestilig bilde! Dette har jeg også lyst å forsøke meg på...å fotografere altså;) God plassering av motorsyklisten i bildet! Veldig bra gjort dette! :) (ja, hmmm...når jeg tenker over det, så kunne vel motorsykkellappen ikke vært så dumt heller, har faktisk en Kawasaki Ninja stående på stua...)

Lenke til kommentar

Dagens bilde: Fartsfyllt og stilig bilde fra byen. Panoreringen er perfekt og gir et flott inntrykk av fart mens hovedobjektet forblir skarpt.

Ekstra pluss for god timing slik at den sorte hjelmen til motorsyklisten er plassert akkurat i lysningen mellom husene. Det gir enda bedre separasjon fra bakgrunnen.

Fint at man fortsatt kan kjenne igjen omgivelsene til tross for den kraftige panoreringen. Det blir en viktig fortellende element i bildet.

Konverteringen til sort-hvitt er meget bra og passer godt til motivet.

Lenke til kommentar

Imponert over skarpheten på hovedmotivet kontra den "fartsflimrende" bakgrunnen. Her har du virkelig vært stødig på hånden og "synkronisert" med motorsyklisten samt timet perfekt hva gjelder bakgrunnen.

Synes også komposisjonen fungerer godt.

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Tøft dette Leidolv, selv om jeg synes du har mye bedre bilder på nettsiden din, absolutt å anbefale for andre også å ta en titt: http://leidolv.com/

Henning

Hei Henning,

Takk for feedback go ikke minst viderelinking. Ditto må jeg også få si, flotte Oslo-bilder i ditt galleri, verdt å studere for alle som er interessert i det urbane og gatefotografi! http://henningspettersen.com/

Leidolv

• Liker 1
Lenke til kommentar

Imponert over skarpheten på hovedmotivet kontra den "fartsflimrende" bakgrunnen. Her har du virkelig vært stødig på hånden og "synkronisert" med motorsyklisten samt timet perfekt hva gjelder bakgrunnen.

Synes også komposisjonen fungerer godt.

1/60s gjør det lettere å holde bikeren men likevel kunne få effekt av panoreringen. Det må innrømmes at det ble gjort flere mislykkede forsøk på andre forbipasserende. Timing er viktig, men jeg var heldig. 

Lenke til kommentar

Dagens bilde: Fartsfyllt og stilig bilde fra byen. Panoreringen er perfekt og gir et flott inntrykk av fart mens hovedobjektet forblir skarpt.

Ekstra pluss for god timing slik at den sorte hjelmen til motorsyklisten er plassert akkurat i lysningen mellom husene. Det gir enda bedre separasjon fra bakgrunnen.

Fint at man fortsatt kan kjenne igjen omgivelsene til tross for den kraftige panoreringen. Det blir en viktig fortellende element i bildet.

Konverteringen til sort-hvitt er meget bra og passer godt til motivet.

Tusen takk! Det var gøy!

Takk for veldig flott tilbakemelding!

Lenke til kommentar

Kjempestilig bilde! Dette har jeg også lyst å forsøke meg på...å fotografere altså ;) God plassering av motorsyklisten i bildet! Veldig bra gjort dette! :) (ja, hmmm...når jeg tenker over det, så kunne vel motorsykkellappen ikke vært så dumt heller, har faktisk en Kawasaki Ninja stående på stua...)

Tusen takk Fotoskrulla! Gøy at du finner inspirasjon i bildet. Det er bare å prøve, velg ulike lukkertider i området 1/15-1/60s og still deg opp på et fortau. Følg kjøretøyet med kamerat og klikk i vei. Øving gjør mester :-) 

En Kawasaki Ninja må ikke stå i stua... ;-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flott utførelse som gir en utsøkt følelse av fart. Jeg ville dog ha kuttet ned til der det mørke feltet nede begynner, synes det gir et enda bedre utrykk og fremhever speilingen....men det er min mening.

Fin s/h konvertering som kledde bildet, samt bra skarphet på "piloten".

mvh Ulv

Tusen takk Ulv. Interesant tilbakemelding om tettere croping. Skal se på det.

Lenke til kommentar

Kjempestilig bilde! Dette har jeg også lyst å forsøke meg på...å fotografere altså ;) God plassering av motorsyklisten i bildet! Veldig bra gjort dette! :) (ja, hmmm...når jeg tenker over det, så kunne vel motorsykkellappen ikke vært så dumt heller, har faktisk en Kawasaki Ninja stående på stua...)

Tusen takk Fotoskrulla! Gøy at du finner inspirasjon i bildet. Det er bare å prøve, velg ulike lukkertider i området 1/15-1/60s og still deg opp på et fortau. Følg kjøretøyet med kamerat og klikk i vei. Øving gjør mester :-) 

En Kawasaki Ninja må ikke stå i stua... ;-)

Ja dette må prøves ut! Takk for tips! :) PS Det er fullt i garasjen....kan du skjønne...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...