Orwandel Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 (endret) ASUS ZenFone 2 The flagship ZE551ML model launched with Android 5.0 Lollipop running Asus's custom Zen UI and has a 5.5" Full HD (1920x1080) IPS display. The phone is powered by Intel Atom Moorefield processors with up to 4GB of RAM, a first for smartphones. The phone also includes dual MicroSIM card slots, 13/5 MP rear and front cameras, a non-removable 3000 mAh Lithium polymer battery, up to 128 GB of internal storage, and a MicroSD Card slot. Additionally, Asus announced two other models of the Zenfone 2. The ZE550ML comes with a 5.5" HD (1280x720) IPS display, but otherwise features similar specifications to the ZE551ML. The ZE500CL, the low cost variant, comes with a 5" HD display, an Intel Atom Cloverview CPU, 2 GB of RAM, a single MicroSIM slot, 8/2 MP rear and front cameras, and a 2500 mAh battery. Har kikket litt på denne pga. specs vs pris. Den er ikke tilgjengelig i Norden ennå, så er ikke klart hva prisen blir her, men toppmodellen er $300 i USA, og €349 er oppgitt for det europeiske marked. https://www.youtube.com/watch?v=k81vt7dUEMA REDIGERT: Oppgradert modell, pluss Selfie-modell og 6-tommers modell annonsert: Endret 20. juni 2015 av Orwandel Lenke til kommentar
jan-otto Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Synes batteriet virker litt lite jeg ? Lenke til kommentar
espulf Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Synes batteriet virker litt lite jeg ? Androidcentral oppsummerer i en test at den har lang batteritid. tweak17emon skryter av batteritiden i en review på reddit Vurderer samme telefon grunnet dens pris vs spesifikasjoner. Er det noen som vet dato, og hvilke modeller som kommer til Norge? Regner med pris blir rundt 3000 kr for den raskeste modellen uten at jeg har annet grunnlag å si så enn omregning av eurokursen. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 20. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2015 Synes batteriet virker litt lite jeg ? Androidcentral oppsummerer i en test at den har lang batteritid. tweak17emon skryter av batteritiden i en review på reddit Vurderer samme telefon grunnet dens pris vs spesifikasjoner. Er det noen som vet dato, og hvilke modeller som kommer til Norge? Regner med pris blir rundt 3000 kr for den raskeste modellen uten at jeg har annet grunnlag å si så enn omregning av eurokursen. Jeg spurte ASUS når den kom til Norden, men de hadde ikke noe svar ennå. Mitt problem er at jeg helst vil ha 5 tommeren (jeg tror 5,5 blir litt stort), men den har mye svakere specs, dessverre. Jeg får heller gå i en butikk og prøve en telefon av samme størrelse og se hvordan den passer i lomma og slikt. Noen som har erfaringer med en såpass stor telefon? Lenke til kommentar
espulf Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Synes batteriet virker litt lite jeg ? Androidcentral oppsummerer i en test at den har lang batteritid. tweak17emon skryter av batteritiden i en review på reddit Vurderer samme telefon grunnet dens pris vs spesifikasjoner. Er det noen som vet dato, og hvilke modeller som kommer til Norge? Regner med pris blir rundt 3000 kr for den raskeste modellen uten at jeg har annet grunnlag å si så enn omregning av eurokursen. Jeg spurte ASUS når den kom til Norden, men de hadde ikke noe svar ennå. Mitt problem er at jeg helst vil ha 5 tommeren (jeg tror 5,5 blir litt stort), men den har mye svakere specs, dessverre. Jeg får heller gå i en butikk og prøve en telefon av samme størrelse og se hvordan den passer i lomma og slikt. Noen som har erfaringer med en såpass stor telefon? Har en Galaxy Note 2 for øyeblikket og den er vel litt høyere og litt bredere, men ikke riktig så tykk. Ikke noe problem å ha den i lomma. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 23. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2015 (endret) Har en Galaxy Note 2 for øyeblikket og den er vel litt høyere og litt bredere, men ikke riktig så tykk. Ikke noe problem å ha den i lomma. Da er det vel bare å vente til den blir tilgjengelig Endret 23. mai 2015 av Orwandel Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Begynner å komme litt flere tester, f.eks: http://www.notebookcheck.net/Asus-ZenFone-2-Smartphone-Review.142962.0.html Dessverre er batteritiden skuffende ja. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 Begynner å komme litt flere tester, f.eks: http://www.notebookcheck.net/Asus-ZenFone-2-Smartphone-Review.142962.0.html Dessverre er batteritiden skuffende ja. Men hvordan kan det ha seg når den har et 3000 mAh batteri, sammenlignet med f.eks. Galaxy S6 som har 2550 mAh? Hva er det som trekker så mye strøm? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Trolig CPU som trekker mer, evt dårlig optimaliserte drivere i android, som gir dårlig strømsparing. Lenke til kommentar
teitur Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Anandtech skylder mye på skjermen: http://www.anandtech.com/show/9251/the-asus-zenfone-2-review/3 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 (endret) Joda, men er rart at asus skulle velge en skjerm som trekker mer strøm, andre merker bruker tilsvarende IPS skjermer og har bedre batteritid. Sitat fra anandtech sin test: In addition to the likely issues with display power usage, the ZenFone 2 also does not support Panel Self Refresh (PSR), which means that there's additional SoC and display bus power usage compared to smartphones that do support PSR. All of these factors lead to what is ultimately an underwhelming result for a 5.5" device with an 11.4Wh battery. The notable gap between the results on LTE and WiFi also would suggest that XMM7262 isn't quite at the level of Qualcomm's most recent parts when it comes to RF system power Også i anandtech sin test er batteritiden skuffende, så kan ihvertfall si at dette ikke blir min neste telefon. Akkuratt nå så venter jeg å se hva huawei honor 7 kan prestere, forventet annonsering om en uke. Metall kabinett, 5" og 3280mAh batteri til en forhåpentligvis ikke alt for høy pris. Drives av Huawei sin kirin 935 brikke, som nok dessverre drar en del mer strøm enn tilsvarende rask qualcomm brikke, men med så stort batteri for en 5" håper jeg på ok batteritid. Endret 1. juni 2015 av OC-Freak Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2015 (endret) Oppgradert Zenfone 2 Andre varianter: Asus Zenfone Selfie ZD551KL (ny) *Highlights* -Front 13 Mega-Pixel, Auto Focus, Wide View, PixelMaster -Rear 13 Mega-Pixel, Auto Focus, PixelMaster -Qualcomm® Snapdragon™ 615 processor -Corning® Gorilla® Glass 4 -Laser autofocus ASUS Zenfone 2 ZE600KL (ny) *Highlights* -Qualcomm Snapdragon 615 processor -Corning® Gorilla® Glass 4 -6-inch display -1,280 x 720 pixels resolution -Laser autofocus ASUS Zenfone Zoom Endret 20. juni 2015 av Orwandel Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 De sa at forrige zenfone skulle komme til Norge også, men såvidt jeg vet så skjedde det aldri... Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2015 De sa at forrige zenfone skulle komme til Norge også, men såvidt jeg vet så skjedde det aldri... Nei, ikke kommet til Norge ennå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 (endret) Er det denne man ikke får i Norge? http://cdon.no/mobiltelefoni/asus/asus-zenfone-4-black-p33642246 Eller tenker dere på 5" og 6"? Endret 20. juni 2015 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2015 Er det denne man ikke får i Norge? http://cdon.no/mobiltelefoni/asus/asus-zenfone-4-black-p33642246 Eller tenker dere på 5" og 6"? Zenfone 2. Forvirrende nok er 2 nyere enn de andre. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Er på mobiljakt nå og Zenfone 2 er på min shortlist. I USA kan jeg bestille igjennom Amazon, men venter foreløpig om den kommer til Norge. Spørsmålet er om båndet i USA kan brukes her i Norge ihht 4g? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå