Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Service BMW

VoS

Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg har service på BMW i mai måned. Jeg har vært litt sen med å bestille time, men jeg skal bestille i morgen. Jeg tenkte ikke på at det kanskje kan gå opp til to uker før jeg kan levere bilen på verkstedet slik at det er mulig at jeg først får levert bilen på service noen dager ut i juni. Kan dette bli et problem med tanke på at de skal nullstille den elektroniske serviceindikatoren? Det står 05/15 på den. Har det noe å si hvis det blir nullstilt et par dager ut i juni? Det er 05/15 og 23000 km som er tid for service. Bilen har gått 22800 nå. Jeg tenkte hvis systemet ikke får service i mai men litt ut i juni så tolker systemet det som manglende overholdt service i forhold til serviceprogrammet slik at garantien går tapt? Kan ikke så mye om dette. Håper noen kan svare på dette.

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette praktiseres litt forskjellig av de ulike bilmerkene. Noen merker er veldig nøye på nettopp å overholde servicer innenfor eksakt oppgitt km. stand, mens andre kanskje kan la det gå 3-4000km ekstra så lenge du har nok olje på bilen. Regner med at det letteste er å ringe til verkstedet som skal ta servicen og bli enig med verksmester om hvor langt det er greit at du kjører over intervallen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du kan nullstille "indikatoren" selv om du ønsker.
Det er litt kronglete prosedyre, men er beskrevet på nett i diverse BMW-fora.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...