Gå til innhold

Den middels store tråden om Major League Soccer (MLS)

kaaasen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke snakke for alle, men jeg personlig gjør det. Han er jo født og oppvokst i Oslo, har norsk mor og har spilt i mange år for klubben min.

Synd for det norske landslaget at han valgte Ghana.

Ghana spiller på VM mer enn Norge, det samme gjelder USA. Både MLS spillere (Mix og Adam) valgte landslaget med bedre sjanse til å spille på VM antar jeg.

Nagbe(Timbers) har nettopp fått amerikansk statsborgerskap og snart spiller på USA. Det samme gjelder SKC spissen Dom Dwyer

Lenke til kommentar

Hva er det uenighet i? På papiret så er han halvt norsk og halvt ghanesisk, ja. Men det er vel ingen som betviler om han er nordmann eller ikke? Bare fordi Ghana har gitt han et pass, så er han ikke mindre norsk av den grunn. Han er født og oppvokst i Norge. Han er norsk. På samme måte som en amerikaner som er født og oppvokst i USA med tysk far ikke er "halvt amerikaner".

Lenke til kommentar

Adam Larsen Kwarasey, men nå kan det altså bli en realitet. Det ghanesiske fotballforbundet har nemlig funnet ut at 22-åringen, som er halvt norsk og halvt ghanesisk, kan ha dobbelt statsborgerskap.

Litt uenighet ser det ut.

http://touch.dt.no/godset/godset/adam-velger-ghana/s/2-2.1748-1.5682528

Jeg forstår ikke helt hva du mener? Han valgte det Ghanesiske landslaget for noen år siden, og har spilt flere landskamper for dem. Det eneste som er nytt er at han har takket nei til videre landslagsspill etter VM2014, men nå vurderer å gjøre seg tilgjengelig igjen.

Lenke til kommentar

Hva er det uenighet i? På papiret så er han halvt norsk og halvt ghanesisk, ja. Men det er vel ingen som betviler om han er nordmann eller ikke? Bare fordi Ghana har gitt han et pass, så er han ikke mindre norsk av den grunn. Han er født og oppvokst i Norge. Han er norsk. På samme måte som en amerikaner som er født og oppvokst i USA med tysk far ikke er "halvt amerikaner".

Det finnes uenighet i Norge om noen kan bli "helt norsk" når foreldrene sine ikke er "etnisk norske".

Adams statsborgerskap er norske, det vet jeg. Hvor "norske" han er kan variere

Lenke til kommentar

Jeg registrerer at det verserer noen rykter om at Steven Gerrard kan komme til å selges fra LA Galaxy til Liverpool, og at dette er noe han selv ønsker. Blir spennende å se hvordan det utfolder seg. Av det jeg har sett at Gerrard i MLS virker det ikke som han spiller på sitt beste.

http://www.vg.no/sport/fotball/premier-league/engelsk-avis-gerrard-kan-vaere-klar-for-liverpool-comeback/a/23554711/

Lenke til kommentar

Who?

The club announced Tuesday it hired a former Portuguese soccer club executive as its Chief Soccer Officer to oversee all of soccer operations. Armando Carneiro had extensive success at SL Benfica as general director, where he oversaw everything from the Benfica B team to the club’s academy and its scouting netw
Lenke til kommentar

Crew - Impact er mye mer spennende enn Red Bulls - DC United var.

Drogba blir skikkelig manhandled, he he.

1-1 nå rett før pause, 3-2 fordel Impact slik det står seg nå.

Det bar spennende kamp. Finlay og Kamara var bedre enn Drobga og Piatti. Tidligere Hønefoss keeperen Steve Clark spilte bra også

Argentineren Sauro, som manhandlet Drogba spiller ikke på neste kampen dessverre

Stemning var god, 20.000 tilskuere med fint vær

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...