Gå til innhold

Den middels store tråden om Major League Soccer (MLS)

kaaasen

Anbefalte innlegg

Det er noe jeg har lurt på en stund. Hvorfor har MLS så dårlig rykte? Folk sier at de bare klarer å tiltrekke seg spillere som ingen andre vil ha og at ut ifra tiltrekkingsevne så befinner det seg helt på bunnen etter flere år med denne politikken.

De tingene jeg hører om MLS, har jeg ikke hørt om noen andre ligaer. Til tross for at det befinner seg i et stort land med stort potensiale, så har det mye dårligere rykte enn små ligaer i Europa.

Jeg er bekymret for MLS og mener at det bør skifte ut en del av sine spillere for å forbedre sitt rykte. Ellers er det en fare for at MLS havner som en av de eldre, enslige fruene i leilighetene rundt omkring som ingen bryr seg om og dør alene. 

Hilsen en bekymret venn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noe jeg har lurt på en stund. Hvorfor har MLS så dårlig rykte? Folk sier at de bare klarer å tiltrekke seg spillere som ingen andre vil ha og at ut ifra tiltrekkingsevne så befinner det seg helt på bunnen etter flere år med denne politikken.

De tingene jeg hører om MLS, har jeg ikke hørt om noen andre ligaer. Til tross for at det befinner seg i et stort land med stort potensiale, så har det mye dårligere rykte enn små ligaer i Europa.

Jeg er bekymret for MLS og mener at det bør skifte ut en del av sine spillere for å forbedre sitt rykte. Ellers er det en fare for at MLS havner som en av de eldre, enslige fruene i leilighetene rundt omkring som ingen bryr seg om og dør alene.

Hilsen en bekymret venn!

Du tar feil på viktige poeng:

1. MLS er ikke "mye dårligere enn små ligaene i Europa". Hvert lag i mls har 1-3 spillere som kunne bli med er eller annet lag i de store ligaene i Europa

2. MLS vokser hvert år og blir mer og mer populær. Den også begynner å tiltrekke yngre spillere med stortalent som tidligere ville prøve seg i Europa

3. Lønninger er svært begrenset i MLS i forhold til Europa og derfor kan ikke ligaen konkurrerer direkte med Europa. Dette endrer seg hvert år heldigvis. Hvis det fortsetter så blir det kanskje en dag at ligaen kan konkurrere, det vet ingen. Imidlertid er ligaen i god helse og vokser. Ingen bryr seg at den kollapserer, bare hvor stor den kan bli. Det trenges ikke at det må være verdens beste til å underholde oss amerikanere, selv om vi er vant til det blant andre sporter

Lenke til kommentar

Hilsen en bekymret venn!

1. MLS er ikke "mye dårligere enn små ligaene i Europa". Hvert lag i mls har 1-3 spillere som kunne bli med er eller annet lag i de store ligaene i Europa

2. MLS vokser hvert år og blir mer og mer populær. Den også begynner å tiltrekke yngre spillere med stortalent som tidligere ville prøve seg i Europa

3. Lønninger er svært begrenset i MLS i forhold til Europa og derfor kan ikke ligaen konkurrerer direkte med Europa. Dette endrer seg hvert år heldigvis. Hvis det fortsetter så blir det kanskje en dag at ligaen kan konkurrere, det vet ingen. Imidlertid er ligaen i god helse og vokser. Ingen bryr seg at den kollapserer, bare hvor stor den kan bli. Det trenges ikke at det må være verdens beste til å underholde oss amerikanere, selv om vi er vant til det blant andre sporter

beklager. Det er en misforståelse her. Jeg skrev om ryktet til MLS. 

Jeg ville bare skrive om de ryktene jeg hadde hørt og følte at MLS-folket fortjener å få vite hva de sier om MLS. 

Lenke til kommentar

Hilsen en bekymret venn!

beklager. Det er en misforståelse her. Jeg skrev om ryktet til MLS.

Jeg ville bare skrive om de ryktene jeg hadde hørt og følte at MLS-folket fortjener å få vite hva de sier om MLS.

Denne antiamerikanisme er vi vant til. Vi blir kritiserte at vi ikke er intersert i fotball samtidig som det fryktes at det blir en dag at usa dominerer fotball og "ødelegger" sporten

Det er hovedgrunnen til at du hører hva du hører.

Lenke til kommentar

John Terry er på vei til LA Galaxy iflg. The Sun. Vet ikke om det bare er ren fantasi eller om det er noe hold i det, for det er ikke lenge siden JT uttalte at han var veldig fornøyd med at han hadde så gode midtstoppere foran seg i køen i Chelskij,

Lenke til kommentar

Så kampen, ja. Både ja og nei, egentlig. Minnesota var elendige, men tatt motstander og rammen rundt kampen i betraktning, så klarte de seg greit. 3-1 hadde vært helt fair da de to siste målene kom på overtid (90+1 og 90+3). Treneren Heath må ta litt av skylden for tapet. Ramirez som scorte for Minnesota burde startet matchen. De ble et helt annet lag med han på banen.

Du kan se høydepunkter og mål her om du er interessert: https://www.reddit.com/r/MLS/comments/5xfazi/postmatch_thread_portland_timbers_vs_minnesota/dehmrnk/

Se spesielt på straffesituasjonen og 4 og 5-1. Ti min med mareritt for Demidov. Ingen god MLS-debut for han, dessverre.

Lenke til kommentar

Takk for link.

Synes ærlig talt det ikke så ut som en straffe. I alle fall ikke fra den vinkelen. 4-1 og 5-1 målene var en slett jobb av Demidov.

Personlig har jeg aldri likt fyren (ut fra hva jeg har sett i media). Han har alltid virket klysete og høy på seg selv, men jeg må si at jeg har sympati for han, og jeg håper virkelig han lykkes i MLS.

Nå kan det bare gå én vei for Minnesota (forhåpentligvis).

Lenke til kommentar

Takk for link.

Synes ærlig talt det ikke så ut som en straffe. I alle fall ikke fra den vinkelen.

Grei straffe imo. MLS har sagt de skal slå ned på sånn holding i feltet denne sesongen, og Adi hadde en lik situasjon i første omgang hvor han ikke fikk straffe. Kan ikke være sånn at bare fordi du er stor og sterk, så skal andre spillere få lov til å holde deg igjen.

Lenke til kommentar

Joda, men sånn er det i hver eneste liga hver eneste sesong.

"I år skal vi slå ned på holding i feltet." Også skjer det ingenting med det.

Det er klart holding er en uting, men det er trist å se spillere legge seg så lett.

Lenke til kommentar

Blir spennende å se om Fire virkelig er bedre, eller om dette bare var en sjelden hendelse. Har litt trua på at Fire kan være bedre i år, men det tror jeg vel egentlig Crew kommer til å være også.

Fikk ikke sett kampen, men skal se LA Galaxy - FC Dallas nå.

Endret av kaaasen
Lenke til kommentar

Blir spennende å se om Fire virkelig er bedre, eller om dette bare var en sjelden hendelse. Har litt trua på at Fire kan være bedre i år, men det tror jeg vel egentlig Crew kommer til å være også.

Fikk ikke sett kampen, men skal se LA Galaxy - FC Dallas nå.

Forskjellene mellom lagene er små. Begge lagene har god sjanse. Så lenge Higuain ikke blir skadet så blir Columbus et playoff lag

Vi får se. Ujevn prestasjon idag, men det er typisk for de første kampene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...