ilpostino Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Jeg har Android 4.4.4 på både telefon og nettbrett og der er det en utfordring med å få lagret data på minnekortet. Før ble blant annet musikk fra Spotify lagret på minnekortet men det ser nå ut som dette er er en umulighet. Hvordan er dette på Android 5 og nyere versjoner? Er det lettere å få lagret ting på eksternt minnekort der? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Min erfaring med Spotify og lagring på minnekort er at det er viktig å sette inn minnekortet før du installerer Spotify, ellers vil ikke Spotify lagre musikk på minnekortet. Så det skal i utgangspunktet ikke være noe problem å lagre musikk på minnekort i 4.4.4. Og det er i hvert fall ikke noe problem å lagre musikk på minnekort i Android 5.0. Nettbrettet mitt (Asus ME572CL) med Android 5.0 lagrer all Spotify-musikk på minnekortet uten noe problem. :-) (Asus ruller ut Android 5.0 på ME572C/CL i disse dager. Jeg fikk det forrige uke. Så hvis noen er ute etter en verdig avtager til Nexus 7 vil jeg absolutt anbefale dette brettet.) Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Spotify er litt sær. Les om hvordan du får lagret på minnekort her: https://support.spotify.com/us/problems/#!/article/switch-storage-of-Spotify-files-from-internal-memory-to-my-SD-card-android Mange apper, hvertfall på Android 5 legger tilleggsdata på SD kort og selve APK en på internminne automatisk. Og de som ikke gjør dette kan du flytte deler eller nesten alle data (ikke selve APK en) over til SD kort via innstillinger->apper->APPNAVN->Flytt til SD kort Dette er min erfaring så langt. Et eksempel under. Ikke det mest ekstreme, men du ser her at det er mulig å flytte data til minnekort. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. mai 2015 Del Skrevet 23. mai 2015 Spotify er litt sær. Les om hvordan du får lagret på minnekort her: https://support.spotify.com/us/problems/#!/article/switch-storage-of-Spotify-files-from-internal-memory-to-my-SD-card-android I tillegg til å slette cache måtte jeg avinstallere og installere Spotify for å få den til å lagre på minnekort. Guiden nevner ikke dette punktet, selv om det i en del tilfeller er nødvendig. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 Jeg har lest op og ned på diskusjonsforum men etter at jeg oppdaterte fra Android 4.4.4 til 5.0.2 avinstallerte jeg Spotify og installerte jeg det på nytt og da funket det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå