Gå til innhold

peltier hvor stort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

36 watt kommer du ingen vei med på CPU. Alt for lite! Nå vet jeg ikke hvilken CPU du har, men regner med at det ikke er noen 486 ;) (edit, ja nå ser jeg sig) Med dagens CPU'er er alt under 150 watt for lite. 220 watt er og anbefale. Det er selvfølgelig fristende og bruke den PSU du har, men den må du altså belage deg på å skifte ut - hvis den allerede ikke er skamstor. Det beste er egentlig separat PSU til Peltier.

Når det gjelder den butikken, så tror jeg du skal holde deg unna dem. Hvis jeg ikke husker feil var de vel nesten konkurs. Men mulig jeg surrer her.

Lenke til kommentar

ok, men går det ann å bruke den på en gpu da?

er det en annen side der de selger SMÅ peltelementer? (vet om microplex og netconection)

har hovedsaklig tenkt til å bruke den til gpu, vil jerne ha det så lite at jeg kan bruke den strømmforsyninga jeg allerede har

Lenke til kommentar
ok, men går det ann å bruke den på en gpu da?

er det en annen side der de selger SMÅ peltelementer? (vet om microplex og netconection)

har hovedsaklig tenkt til å bruke den til gpu, vil jerne ha det så lite at jeg kan bruke den strømmforsyninga jeg allerede har

Bør ha 80w eller større på dagens gpu'er..

Lenke til kommentar

Nja, hvis du får tak i watt spec. for din GPU, så er regelen at peltier bør være på dobbelt så mange watt som det den skal kjøle. Dagens grafikkkort er ikke akkurat veldig strømsnåle så jeg har mine tvil. Men det er en plass jeg vet du kan bruke 36 watt på, og det er NB :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...