Bartur Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Hei! Jeg prøver å lage en prosjektplanlegger i Excel. Arket jeg har utarbeidet så langt er vedlagt. Prosjekter jeg jobber med kan gå over flere dager, eller enkeltoppdrag som er unnagjort på alt fra en time til en dag. Noe jeg har satt opp fungerer, og jeg trenger bistand til å forme det mot målet mitt. Jeg har laget en fane med Tabeller, hvor jeg har listet opp datoer som er røde, slik at jeg kan bruke dem til å trekke fra arbeidsdager. Det jeg ønsker er: Kalenderautomatikken: Automatikk i at om jeg setter inn en dato som er på en rød dag. Skal hele raden bli rød. Jeg har gjort det manuelt frem til og med kolonne NR, men fra år 2016 stoppet jeg. (Finnes det noe automatikk i å hente ut norske helligdager uten å måtte skrive det inn selv er jo det gull også). Alle rader med lørdager ønsker jeg blir lyserøde automatisk Prosjektdatoer (i G1 har jeg =idag() for å bruke til formler som sjekkes mot dagens dato): Om et prosjekt har en due date - skal den datoen markeres med en farge i regnearket (har i dag laget et oppslag mot cellen i linje 6, hvorpå den gir en tallverdi som svar, og deretter gir det tallet en farge). Kan det gjøres enklere hadde det vært fint. Dersom Due-date i rad I er fra 1-5 arbeidsdager unna dagens dato - skal Rad M få et oransj lys/icon Dersom Due-date er mer enn 5 arbeidsdager unna, eller at prosjektet er avsluttet med med end-date FØR due-date. Skal det bli grønt lys/icon Dersom Due-date er eldre enn dagens dato når End date ikke er satt, eller at end-date ble etter dagens dato - skal det bli rødt lys/icon Start-date skal markeres med grønt i kalender, og går prosjektet over flere dager, skal alle celler markeres grønt foruten lørdager og søn/helligdager. (løst det ene bortsett fra at det går over helligdager og lørdager). Er åpen for endringer og andre gode forslag her også. Grunnen til at jeg bruker Excel, er at vi ikke har lisenser til Microsoft Project her, og at rengearket skal ligge tilgjenglig for noen kunder, leverandører og andre ansatte her hos meg. Det kommer også til etterhvert å ha integrering mot vårt ordrebehandlingsprogram for oppslag mot ordrenummer etc, i tillegg til å bli utvidet med mer informasjon. Da tenkte jeg at Excel ville være beste mulighet. Håper noen Excel-guruer her kan hjelpe meg Mvh, Martin Prosjektplanlegger test.xlsx Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Hei Martin Hvis du kikker inn i tråden før denne, "Kalenderfunksjon i Excel", og finner filen Kalendertest2, så har du en motor i Hjelpeark som beregner bevegelige helligdager for valgt år fremover, bekreftet i hvert fall til 2060 om jeg husker rett. 17. Mai stemmer nok etter 2060 og. Skal kikke på resten når det ikke er Grand Prix Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Bartur Skrevet 20. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2015 Hei Martin Hvis du kikker inn i tråden før denne, "Kalenderfunksjon i Excel", og finner filen Kalendertest2, så har du en motor i Hjelpeark som beregner bevegelige helligdager for valgt år fremover, bekreftet i hvert fall til 2060 om jeg husker rett. 17. Mai stemmer nok etter 2060 og. Skal kikke på resten når det ikke er Grand Prix Beste hilsen Harald Hei! Godt å se at det finnes utregningsmåter for å markere røde dager i alle fall! Er litt usikker på om jeg kan klare å få til alt jeg ønsker i Excel, men har et lite håp Lenke til kommentar
Bartur Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 Da antar jeg at det ble for komplisert alt det jeg ønsker ? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 26. mai 2015 Del Skrevet 26. mai 2015 Mer kanskje for omfattende og komplekst til å få gratis på nett, noen av oss lever av dette. Prøv å brekke ned oppgaven i små overkommelige biter så kommer nok hjelpen. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Bartur Skrevet 27. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2015 Mer kanskje for omfattende og komplekst til å få gratis på nett, noen av oss lever av dette. Prøv å brekke ned oppgaven i små overkommelige biter så kommer nok hjelpen. Beste hilsen Harald Det må gjerne være noen som tar kontakt som kan leies inn for å bistå med dette. Det er absolutt ingen umulighet. Send meg en privat melding her så kan vi kontaktes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå