Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Jente sprer voldtektsanklagelser om meg

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Da jeg kom på skolen idag kom flere bort å spurte om jeg har "voldtatt kjæresten" min. 

Greia er at på lørdag var vi ute å drakk i sentrum. Så fant vi ut at vi skulle ha oss i skævven, regelrett... 

Så litt før skogen går vi forbi to russ og tre tilfeldige som står der.. Så småløper jeg og kjæresten min forbi hånd i hånd, så roper noen "skal dere knulle nå eller?" så snur jeg meg på pur f og sier "ja?" 

så kommer en jente løpende etter og sier; husk at  du har lov å si nei og masse usaklig appåtil. så løper vi videre da og gjennomfører det. Og det viser seg at hun har sagt til folk at jeg har voldtatt henne, UTEN å spørre kjæresten min engang? Har jeg noe jeg kan saksøke henne for eller er det for svakt? =( Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Det er helt psycho at jeg får det ryktet på meg synes da jeg da. Jeg og kjæresten min hadde drukket litt men hverken jeg eller hun var "drita" så vi visste begge hva vi gjorde. 

Husker hvertfall at det var straffbart da noen i paralellklassen, den gang jeg gikk på ungdomsskolen, kalte en lærer for pedo. Det ble sagt. 

tusen takk for svar! 

Anonymous poster hash: 07f59...ada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet hvem synderen er, og din kjæreste vil (selvsagt) uten tvil fortelle politi/rett at alt var 100% frivillig,

så absolutt - anmeld henne for ærekrenkelse, jeg ser ingen grunn til å la være. Voldtekt er alvorlig, og sånne som henne bidrar sterkt til å ødelegge for faktiske ofre.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Du vet hvem synderen er, og din kjæreste vil (selvsagt) uten tvil fortelle politi/rett at alt var 100% frivillig,

så absolutt - anmeld henne for ærekrenkelse, jeg ser ingen grunn til å la være. Voldtekt er alvorlig, og sånne som henne bidrar sterkt til å ødelegge for faktiske ofre.

Husker det skjedde en gang når vi nektet adgang til nach, lå i gaten og ropte voldtekt i 15min før hun gikk lei og dro hjem.

Lenke til kommentar

Spørsmålet blir jo om hun oppfyller skydlkravet i straffelovens § 40. (Forsett)
Dvs. at hun må være klar over at hun krenker og hatt hensikten tilsiktet, eller minst ansett denne som overveinde sannsynlig (over 50%).

Var hun klar over at dette var æreskrenkelse? Kunne hun objektivt ansett dette som en voldtekt? 

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Blir du anmeldt må du ikke erkjenne straffskyld hos politi avhør på politi stasjonen. Har du rent rulleblad så vil politiet lokke deg med bonus rabatt på straff. Politiet vil lokke deg med redusert straff for å få deg til å erkjenne straffskyld. Når du er til avhør hos politiet. Bare benekt alt sammen. Det er mange idiotiske jenter der ute som kun ønsker å ta hevn på gutter som ikke vil bli sammen med dem etter sex. Eller kanskje kjæresten din bare hater deg. Jeg vet ikke hva jenter tenker iblant.

1. Ikke erkjenn straffskyld på politi avhør. Saken vil henlegges og ikke følges opp.

2. Politiet ber deg skrive under på en kontrakt som gir deg redusert straff hvis du erkjenner straffskyld. Ikke la politiet lure deg til å erkjenne straffskyld.

3. Avhøret starter og politiet spør deg de samme spørsmål om og om igjen. Avhøret vil vare i ca 30 - 60 minutter og de samme spørsmålene blir stilt om og om igjen.

4. Alltid oppgi samme forklaring hver gang.

5. Ta med legitimasjon som Visa kort eller passport

6. Nei du skal ikke anmelde disse jentene som spredde ryktene. Du vet helt sikkert ikke hvem som har spredt ryktene avlikevel. Men hvis jentene anmelder deg gjennom anonymitet og politiet ringer deg. Bare følg steg 1-5 som jeg har oppgitt.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

@Rioter

Du glemmer en viktig ting... TS er ikke anmeldt for voldtekt. Han hadde jo frivillig sex med kjæresten sin og hun anmelder ikke.

TS vurder å anmelde spredning av falske rykter, altså krenkelse.

TS havner ikke i avhør hos politi da han er ikke misstenkt for å ha gjort en kriminell handling.

• Liker 2
Lenke til kommentar

@Rioter

Du glemmer en viktig ting... TS er ikke anmeldt for voldtekt. Han hadde jo frivillig sex med kjæresten sin og hun anmelder ikke.

TS vurder å anmelde spredning av falske rykter, altså krenkelse.

TS havner ikke i avhør hos politi da han er ikke misstenkt for å ha gjort en kriminell handling.

Det kan hende de andre jentene anmelder ham for voldtekt. Du vet aldri med damer :)

TS burde ikke anmelde dem for krenkelse. Fordi han ikke vet nøyaktig hvem som spredte ryktene.

Samt at TS var påvirket av alkohol så vil politiet i verste fall begynne å mistenke ham for voldtekt.

Best å la saken være i fred.

Politiet vil selvfølgelig avhøre begge parter i konflikten. De avhører ikke bare en side av en konflikten. Slik fungerer et rettsystem som ikke er korrupt :rofl:

Greia er at på lørdag var vi ute å drakk i sentrum. Så fant vi ut at vi skulle ha oss i skævven, regelrett... 

Anonymous poster hash: 07f59...ada

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Du blir ikke kalt inn til avhør dersom den fornærmede sier til politiet at hun ikke ble voldtatt...

Jeg kan ikke bare ringe til politiet og si at naboen min voldtok kona si og så kommer de å henter ham...

Jeg sier anmeld. Du har blitt utsatt for grov hets og ærekrenking. Jeg hadde aldri funnet meg i slikt. Du har ikke gjort noe galt, men det har sannelig jenta som kom springende bort til dere og spurte om det dreide seg om voldtekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...