BigWhig Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 (endret) Har nylig kjøpt en billig Lumia 640 som igrunn er helt grei. Siden denne bare har 8 GB intern lagring, så har jeg et 64 GB microsd installert. Har merket av for at alle apps skal installeres på SD-kortet. Etter at jeg installerte candy crush saga, gikk jeg inn på minnekortet og så at denne appen angivelig brukte 2+ GB. Reagerte også på at mange andre apps, som jeg tenker burde ta lite plass fort bruker 250+ MB. Et eksempel er her Facebook, som på SD-kort viser å bruke 253 i storage sense. Prøvde da å flytte dette til internminnet og da viser det at Facebook bruker under 34 MB. Overfører tilbake til SD-kort, og er da på 250+ igjen. Plass på SD-kort Flyttet til internminne Noen som har vært ute for dette selv? Noen "logisk" forklaring på dette? Endret 19. mai 2015 av BigWhig Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Det har vel med blokk størrelse på sd kortets filsystem å gjøre. Lenke til kommentar
BigWhig Skrevet 19. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2015 Det har vel med blokk størrelse på sd kortets filsystem å gjøre. Takk for tipset. Etter litt research rundt dette fikk jeg formatert minnekortet med cluster size på 32KB og brukt plass på SD-kort blir da noenlunde likt med internminnet. Default cluster size for 64 GB er tydeligvis 128KB, og ved mye småfiler vil en da tape 4 ganger så mye plass som ved 32 KB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå