Gå til innhold

Hvordan håndtere en slik person?

Anbefalte innlegg

Har en venn som ikke respekterer mine ting, og det hjelper ikke å gi beskjed til han om dette. Jeg har f.eks. fortalt han at han ikke skal røre mobilen min, fordi jeg liker ikke at andre rører den. Han greier ikke å forstå dette, og prøver med vilje å røre den noe som han begrunner med "reaksjonene dine er morsomme".

Hvordan kan man håndtere en slik person? Hittil har jeg unngått å "ta igjen" for det han har gjort, for å prøve å fremstå bedre. Det har ingen effekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en venn som ikke respekterer mine ting, og det hjelper ikke å gi beskjed til han om dette. Jeg har f.eks. fortalt han at han ikke skal røre mobilen min, fordi jeg liker ikke at andre rører den. Han greier ikke å forstå dette, og prøver med vilje å røre den noe som han begrunner med "reaksjonene dine er morsomme".

Hvordan kan man håndtere en slik person? Hittil har jeg unngått å "ta igjen" for det han har gjort, for å prøve å fremstå bedre. Det har ingen effekt.

Prøv å være HELT seriøs når du forteller ham det. "Ikke ta på tingene mine med mindre jeg sier det er greit", eller noe. Også sier du at dere faktisk ikke kan henge mer hvis han fortsetter. Se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Venn?

Du kommer ikke til å nå inn med koseprat. Enten må du droppe han, eller gjøre noe virkelig grusomt mot han, og si at reaksjonen hans var morsom.

Han fortsetter fordi han ikke er redd for konsekvensene. Hvis ikke du klarer å virkelig gjøre ham redd, er jeg rimelig sikker på at du bare må unngå han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...